Ben je op zoek naar een (2e hands) weerstation of heb je juist iets in de aanbieding? Gebruik dan dit forum...
Door weatherservice
Sinds kort stapelt het werk zich op en in combinatie met een website en de studies blijft het weerstation in Waregem een beetje in de kou staan. Hierdoor zal ik hem van de hand moeten doen en dat onder onderstaande voorwaarden en specificaties:

Heb me een beetje gericht op de actuele prijzen op de markt en het topic van speedyGJ, dus de prijs onderaan wordt niet meer aangepast.

Het bevat onder ander:

Console - september 2010
Draadloos ISS - september 2010
Regenmeter - september 2010
Temp/Hum - september 2010
Windmeter - september 2010

* De volledige opstelling voor de anemometer (uitschuifbare paal van 7-8m) kan worden verkocht mits een oplage van 25 euro en eigen materiaal om alles te vervoeren en af te breken, schade of breuk tijdens het afbreken, blijft toch het eindbedrag te betalen *

Staat:
Console: 100% in orde, geen krassen, batterijen inclusief + lange levensduur.
ISS: 100% in orde, printplaat is schoon en alles werd degelijk gemonteerd.
Regenmeter: 100% werkend en schoon.
Temp/Hum: 100% werkend en schoon.
Windmeter: 100% werkend en schoon
Handleidingen: 100% in orde en netjes

Kosten:
500,- (zonder datalogger)
600,- (inclusief datalogger)

* Kan werkend gezien worden en kan bij ophaling terug in de originele doos. De kosten die de koper hiervoor moet aanrekenen (brandstof e.d.) zijn voor de koper.

** De complete set wordt niet verzonden, maar moet worden opgehaald.

P.S, het weerstation is goed onderhouden door de recentelijke (10/01/11) onderhoudsbeurt.

Groet,

Weerstation Waregem
Door weerzoetermeer
Ik hoop voor je dat je hem kwijt gaat raken voor 500 euro. Voor 529 euro heb je namelijk een hagelnieuwe! en twee jaar garantie. :S

Gr.
Thierry
Door weatherservice
Hey Thierry,

Bedankt voor je opmerking, maar de prijs is wat het weerstation nu kan bieden. Vergeet niet dat alles in perfecte staat draait en dat volgens Davis ook jaren hoort te doen, dus de garantie is niet echt broodnodig, want we spreken over kwaliteit.

Mocht er een goed bod komen en dat zal denk ik wel gebeuren, dan kan daar intern nog over worden gediscussieerd, maar veel zakken zal ik niet doen, aangezien alles nog blinkt dat het niet mooi is :P
Door Mike
weerzoetermeer schrijft:
Voor 529 euro heb je namelijk een hagelnieuwe! en twee jaar garantie. :S

En GRATIS verzonden in de gehele BeNeLux en met de Verbeterde Davis windvaan model 7904 :P
Door weerzoetermeer
weatherservice schrijft:
Hey Thierry,

Bedankt voor je opmerking, maar de prijs is wat het weerstation nu kan bieden. Vergeet niet dat alles in perfecte staat draait en dat volgens Davis ook jaren hoort te doen, dus de garantie is niet echt broodnodig, want we spreken over kwaliteit.

Mocht er een goed bod komen en dat zal denk ik wel gebeuren, dan kan daar intern nog over worden gediscussieerd, maar veel zakken zal ik niet doen, aangezien alles nog blinkt dat het niet mooi is :P

Ook een Davis kan kapot gaan...helaas ervaring met mijn eigen Davis gehad. Zie het als een tip. Doe ermee wat je wilt, maar een tweedehands Davis verkopen, die 6 maanden in weer en wind heeft gestaan, voor 29 euro onder de nieuw prijs vind ik niet handig. Thats all...

Gr.
Thierry
Door Overijse
Ik vind het wel spijtig dat je ermee stopt, veel minder werk zul je er in ieder geval niet door hebben eenmaal het weerstation weg is. En dat het daar nu maar in de kou staat is normaal, het is nu eenmaal een weerstation dat dient daarvoor hé.

Maar ja das wel offtopic dat ik nu bezig ben zeker. Sorry daarvoor dan.

Grtz
Kris
Door weatherservice
Hey Kris,

Ja, het is inderdaad een spijtige zaak, maar zo gaat dat nu éénmaal in het leven. We verleggen de prioriteiten en tijdens een serieus onweer zal ik niet stil blijven zitten héhé :laugh:
Door Eckie76
Ik vind het maar een raar verhaal. Zo'n weerstation staat eenmaal, en veel tijd hoef je toch niet in een weerstation te steken? Als het maar draait. Waar precies heb je dan geen tijd voor?
En uiteraard niet echt goedkoop zoals hier al eerder gesteld werd. Tweedehands is tweedehands, en om te stellen dat garantie niet nodig is omdat het zo'n goed toestel is, vind ik nogal riskant op zijn minst gezegd. Ook een Porsche kan kapot gaan :)
Door tinuz97
Jammer,ik heb tegenwoordig ook niet zoveel tijd,maar wegdoen doe ik het niet....het is immers volledig automatisch en hoef er niets aan te doen,behalve een keer poetsen.

Succes met de verkoop,denk wel dat je er mee zal blijven zitten als ik lees 29 euro verschil...

Gewoon laten staan joh,dadelijk krijg je spijt en kan je alles weer opnieuw aanschaffen.