Ben je op zoek naar een (2e hands) weerstation of heb je juist iets in de aanbieding? Gebruik dan dit forum...
Door wvdkuil
#65696
Alles is weggeven.



Zijn er Bloomsky gebruikers op dit forum?

Zo ja, als u reserve onderdelen wilt, tegen verzendkosten van maximaal 10 euro:

Zonnepaneel,
Montage beugel
Binnen unit
en een sinds juni, direct na de ontvangst niet werkende buiten unit.

Omdat mij sinds juni meerdere keren via mail een vervangende buiten unit is beloofd, die zelfs verstuurd zou zijn (zonder tracking-code) heeft men mij deze week mijn betaling terug gestort.

Dus als u al een Bloomsky hebt, s.v.p. even reageren.

Wim

P.S. Het is een prachjtig apparaat, als het werkt maakt echt mooie foto's die je op een app kunt bekijken.
Maar je kunt er zelf verder niets mee doen, geen status opvragen, geen data, niets.
Ook de gemaakte foto's kun je niet in een eigen website gebruiken.
Alles loopt via de Bloomsky servers. Daar kunnen ze ook zien dat het apparaat defect is.
Door wsMaurik
#65707
Hallo Wim,

Ik heb ook een Bloomsky unit die het gelukkig nog wel goed doet.

Ze leveren nu alleen nog maar in de USA totdat alle problemen met verzenden zijn opgelost als dat al gaat gebeuren.

Heb wel interesse in wat reserve onderdelen. heb je de unit zelf al opengemaakt?

Grtn,
Nico
Door wvdkuil
#65711
wsMaurik schrijft:
Hallo Wim,

Ik heb ook een Bloomsky unit die het gelukkig nog wel goed doet.

Ze leveren nu alleen nog maar in de USA totdat alle problemen met verzenden zijn opgelost als dat al gaat gebeuren.

Heb wel interesse in wat reserve onderdelen. heb je de unit zelf al opengemaakt?

Grtn,
Nico
Nadat ik mijn geld terug had, even gekeken, maar geen losse kabels enzovoort.

===
Het probleem is dat in het begin er geen luchtdruk gemeten werd (waarde stond altijd op 1 hPa). Dus Bloomsky ging unit vervangen (begin juni). Na een zware regebui opeens wel luchtdruk maar geen beeld meer. Weer constateerde Bloomsky vanaf hun servers dat de unit defect was, weer belofte om te vervangen. Onbdertussen bleek ook het opladen van het zonnepaneel niet te werken en liep de batterij langzaam leeg. Opladen ging wel via de gewone amerikaanse oplader.

Dus samenvattend: Schitterende foto's maar alleen enkele dagen. Goed werkende binnen/buiten temperatuur apparaat, volgens mijn vrouw eindelijk eens een mooi ontwerp. Maar na de regenbui alleen nog binnen temperatuur en een -- voor de buiten temperatuur.

===

Alleen voor de montage beugel was tot nu toe interesse en die heb ik aan YB beloofd. Ik zal 2 pakjes maken. Ik wil alleen de porto kosten (minder dan 10 euro) vergoed hebben.

Als akkoord, stuur een mail met naam, volledig adres en of het pake indien nodig bij de buren afgegeven mag worden. Als alles aangekomen en door jou in orde bevonden is stuur ik via mail mijn bankgegevens.

Wim