Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
#3502
Beste weeramateurs,

Het succes van hetweeractueel.nl is niet onopgemerkt gebleven. Zo is er deze maand volop aandacht in de media. In de PC Consument nummer 4 van mei staat een uitgebreid artikel over "Het weer actueel". Een verkorte versie van dit artikel staat in de PC Plus die nu in de kiosk verkrijgbaar is. Volgende week komt er een ander artikel in Computer idee.

Behalve deze media aandacht, heeft ook Meteo Consult onze site gevonden. Meteo Consult zou graag van onze data gebruik willen maken. Uiteraard wil ik daarvoor eerst de mening van jullie als weeramateurs horen. Ik wil niet voor jullie beslissen of we als "Het weer actueel" de data doorgeven aan Meteo Consult. Na enkele zeer positieve gesprekken met Meteo Consult, zie ik als weeramateur een win-win situatie in een samenwerking. We hebben dan ook gezamenlijk een brief opgesteld over een mogelijk samenwerking. (zie bijlage).

Wij horen graag jullie reactie. Dat kan in een reactie op dit topic of indien de reactie persoonlijk is per email.

Eventueel kunnen we met een groep weeramateurs, gezamenlijk met Meteo Consult, onze gedachten uitwisselen. Indien je hier behoefte aan hebt, dan horen we dat graag.

Luc Verkoelen


Bijlagen
(170.5 KiB) 177 keer gedownload
Door wsp
#3503
Hallo Luc, nou van mij krijg je zeker de toestemming. Dit is jouw en de mede weeramateurs zeker gegund. Perfect. Als je nog een persoonlijke bevestiging moet hebben dan zal ik dit ook nog als een mail versturen aan jouw. Ben blij dat je met de site succes hebt en fijn in de media ermee komt wat ons alle ook weer ten goede komt. Groetjes.
Door bleekerk
#3511
Daar kan ik heel kort over zijn: dat lijkt mij een heel prima ontwikkeling!

Wanneer daar de mogelijkheid toe bestaat zou ik wel graag aan 'de gadachten uitwisseling' mee willen doen. Ik wil daarbij, vanuit mijn vakgebied, focussen op de betrouwbaarheid van de communicatietechnieken onder alle omstandigheden. We zien steeds vaker dat, juist als het weer spannend wordt, er sprake is van enige maatschappelijke ontwrichting waarbij het wegvallen van technieken (energie, telco's) regelmatig aan de orde is. Denk aan 25 november 2005 (sneeuw en ijzel) en 18 januari 2007 (storm). En dan heb je niets aan juist die gegevens die op dat moment de ontwikkeling van het weer laten zien.
Door wsp
#3512
jansmit schrijft:
Ben er ook een voorstander van


Hallo Jan,

Ik was nieuwsgierig naar je website, maar de link klopt niet, misschien dat je die kunt veranderen, ik kom nu namelijk uit op Orange, zelf denk ik dat je http://www.meteostation.nl/ moet gebruiken enne hopelijk komt dit niet over als negatieve kritiek. Wil alleen helpen daar waar ik kan helpen.
Voor de rest leuke site van je, super toppie. Weer groetjes.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 45