Algemeen forum voor discussie over de website
Door SpeedyGJ
#2610
Beste.

Op je eigen weerpagina kun je grafieken laten plaatsen, nu zie ik alleen de gemiddelde windsnelheden grafiek staan, kan hier ook de windstoten grafiek erbij worden geplaatst?

Afbeelding

:)
#2612
Zijn er meer bezoekers die dit interessant vinden? Dan kan ik deze grafiek ook eventueel opnemen. Om de layout een beetje in evenwicht te houden, zal ik dan of een andere grafiek moeten laten varen of er nog eentje aan toe voegen.

Laten de dit topic gebruiken om te discussieren waar behoefte aan is. De grafieken die er nu op staan vind ik persoonlijk de meest interessante.

(wel een nadeel aan: alle weeramateurs moeten er dan ook voor zorgen dat deze grafiek geupload wordt :unsure: )
Door jorissynaeve
#2621
Ik kan er ook voor zorgen dat deze grafieken geüpload worden (welliswaar in andere stijl (werk met zelf gemaakte grafieken)). Ik kan ook wel zorgen dat de grafieken dezelfde grootte hebben.
Alleen weet ik niet of dit kan ondersteund worden en hoe dit zichtbaar kan worden gezet op weeractueel.
Door Luc
#2623
jorissynaeve schrijft:
hmm, ik kan mijn bericht precies niet meer aanpassen? Staat deze functie uitgesteld?


Dit stond inderdaad uit. Vanf nu, kun je berichten binnen 15 minuten nog wijzigen.
Door SpeedyGJ
#2630
Neerslag grafiek zou ook een leuke toevoeging zijn maar windchill kaartje zou ook een leuke toevoeging zijn, want het kan soms erg koud zijn, echter voor de VP gebruikers wordt deze alleen gecombineerd met de gemiddelde windsnelheid.
Door Luc
#2632
SpeedyGJ schrijft:
Neerslag grafiek zou ook een leuke toevoeging zijn maar windchill kaartje zou ook een leuke toevoeging zijn, want het kan soms erg koud zijn, echter voor de VP gebruikers wordt deze alleen gecombineerd met de gemiddelde windsnelheid.


Ik overweeg om de grafieken dynamisch door de website te laten maken, op basis van de geuploade data van de laatste 24 uur. Echter met windstoten zal dat moeilijk gaan. Met de windchill zou dit weer wel kunnen.
Door jorissynaeve
#2633
Luc schrijft:
Ik overweeg om de grafieken dynamisch door de website te laten maken, op basis van de geuploade data van de laatste 24 uur. Echter met windstoten zal dat moeilijk gaan. Met de windchill zou dit weer wel kunnen.[/quote]

Nu ga ik es "voor mijn eigen winkel" spreken e.:P

Als je de geüploade date van de laatste 24uur gaat nemen om zelf de grafieken te genereren, gaan de stations die niet 24uur online staan daar niet van "profiteren" denk ik dus gaan ze geen grafieken kunnen online stellen.
Dit zal ook de server nog wat meer belasten door voor elk station telkens de grafieken te genereren, in tegenstelling tot dat de server gewoon de "grafiek-images" ophaalt van elk afzonderlijk station.

Enfin ja, ik heb hier niet veel op te zeggen e, maar kan het enkel melden e;) :laugh:
Door Brandwijk
#2634
jorissynaeve schrijft:
Ik kan er ook voor zorgen dat deze grafieken geüpload worden (welliswaar in andere stijl (werk met zelf gemaakte grafieken)). Ik kan ook wel zorgen dat de grafieken dezelfde grootte hebben.
Alleen weet ik niet of dit kan ondersteund worden en hoe dit zichtbaar kan worden gezet op weeractueel.


Ik maak mijn grafieken ook zelf. Voor Het weer Actueel maak ik aangepaste grafieken in de stijl zoals Luc ze hier gebruikt.
Als je de grafieken zelf maakt moet je ze ook in de stijl van Luc kunnen maken.

Op mijn eigen website zien de grafieken er zo uit:
[img]http://www.geenweer.nl/dgr/temp.php[/img]
En voor hier ziet het er zo uit:
[img]http://www.geenweer.nl/export/OutsideTempHistory.gif[/img]

De windchill is volgensd mij het beste te combineren met de temperatuur in één grafiek.
Verder is ook een grafiek van de neerslag zeker interessant.
Door wslangerak
#2637
Hier nog zo'n voorbeeldje van een grafiek die makkelijk voor deze site kan worden aangepast.
De standaard Weather-Display grafieken worden nu niet ondersteund, maar dat hoeft dus geen probleem te zijn. Als we de mogelijkheid maar krijgen voor upload en een soort "standaard lay-out" moet het voor de meeste stations kunnen.

Plaatje is te groot blijkbaar, dus hier de link:
http://www.weerstationlangerak.nl/wind.jpg