Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
#3600
Bij de gebruikers van het forum bestaat de wens om persoonlijk met elkaar in contact te treden. Bijvoorbeeld om ervaringen of bestanden uit te wisselen.

Regelmatig krijg ik verzoeken om email adressen te verstrekken, zodat de ene gebruiker de andere kan benaderen. Ik hecht grote waarde aan privacy. Daarom vraag ik altijd eerst toestemming om het email adres te mogen verstrekken. Door een persoonlijke berichten systeem te implementeren, is dit overbodig geworden.

Als je ingelogd bent zie je rechtsboven prive berichten staan (zie plaatje). Als er een nieuw bericht voor je is, dan krijg je ook automatisch een email in je 'normale' emailbox. Deze instelling kun je eventueel aanpassen.



Het berichten systeem is geintegreerd in het forum. Vanuit het forum kun je ook direct een bericht naar een andere gebruiker sturen, door onder de avater van de gebruiker op PM te klikken.
Bijlagen
priveberichten.jpg
priveberichten.jpg (13.73 KiB) 1969 keer bekeken
Door Zaferr
#3608
Goedenavond Luc,

Dit is een mooi systeem! maar een vraagje, is het niet makkelijker om bij een nieuwe bericht te versturen de naam van het weerstation te vermelden ipv gebruikersnaam? want die kennen we namelijk niet allemaal.. (dat je bijv. naar Weerstation ..... stuurt ipv naar een gebruikersnaam)
Verder is het idd makelijk om met elkaar in contact te komen :)

Groet Zafer
#3644
wthus schrijft:
Werkt het systeem naar behoren? Luc vorige week al een PM/PB gestuurd, maar weet niet of deze ook bij Luc is aangekomen.
Ja hoor, is aangekomen. Echter een paar dagen niet of nauwelijks de PC aangehad. Te mooi weer :cheer: ...

Het nadeel is dan wel dat de emailbox(en) overlopen....
Door wslangerak
#3646
Hoi!

Misschien een goeie reden om de Links-pagina nog eens te promoten. Het valt me op dat lang niet alle stations op die pagina staan met een link naar hun eigen webpagina (indien aanwezig natuurlijk). Ik zoek me ook weleens wezenloos naar de url van een collega... :blink:
#3647
wslangerak schrijft:
Misschien een goeie reden om de Links-pagina nog eens te promoten. Het valt me op dat lang niet alle stations op die pagina staan met een link naar hun eigen webpagina (indien aanwezig natuurlijk). Ik zoek me ook weleens wezenloos naar de url van een collega... :blink:
Schiet me een leuke toevoeging te binnen: Bij elk weerstation een knop "email beheerder" toevoegen voor geregistreerde leden. Via het nieuwe PM systeem kun je dan gelijk contact opnemen.

Ik heb alle email adressen/gebruikers namen van de geregistreerde gebruikers gekoppeld aan het bijbehorende weerstation. Dus technisch moet dit te doen zijn (als ik tijd vind...)