Algemeen forum voor discussie over de website
Door Wietse
Hallo allemaal,

Ik ben zojuist begonnen met het veranderen van mijn iconen i.p.v. die standaard saaie en nogal grauwe iconen van Meteo Consult, bah.
Echter, vind ik het ronduit vreemd dat in de map van Meteo Consult, de meeste iconen 3x of meer voorkomen bij het daggedeelte of nachtgedeelte.

Normaal heb je een dag icoon en en nacht icoon maar bij Meteo Consult werkt dat kennelijk anders, of een icoon dat onderscheidt maakt tussen motregen en regen.
Maar dat doet Meteo Consult ook niet hoor, de weersomschrijving wel.
Het is allemaal zo niet afgeraffeld.

Neem bijv icoon nummer: 18 = 19 en is 41 (voor de nacht).
Maar waar is dan het 3e icoon goed voor, in dit geval die 19.
Of, icoon 23, is 44 en 45 allemaal dezelfde, ziek wordt ik ervan, zo kan ik toch nooit mijn eigen iconen goed maken, als er nog weer van allerlei dubbele tussen zitten, zo krijg je een hele waslijst.

En dan nog weer iets slordigs.
Zie dit screenshot, er wordt voor woensdag verwacht 2,8 mm, met de weersomschrijving 'regen', volgende dag 'motregen' met 0,2 mm.
In de iconen is het verschil niet te zien, terwijl juist zoveel iconen zijn aangemaakt haha, ik snap er helemaal niks meer van.
In de grafische MOS Verwachting doet dit probleem zich niet voor, daar wordt wel keurig onderscheidt gemaakt in de iconen.
Afbeelding

En Meteo Consult zei nog dat het helemaal verbeterd was :huh:.
Tijd dat de MOS Verwachting op de schop gaat.

Ik hoop dat ik zo voldoende informatie heb gegeven en duidelijkheid over dit verschrikkelijk irritante probleem.

Met vriendelijke groet,
Wietse ter Haar
Door Luc
Hoi Wietse,

Ik proef een heleboel frustratie. Kun je ook in gewone taal uitleggen wat nu het exacte probleem is?

Meteo Consult heeft een iconen aangeleverd die passen bij het weericoon-nummer in de XML feed. Begrijp ik het goed dat die niet overeenkomen? Komen ze niet overeen met de weersverwachting of met jouw verwachting van het weericoontje?

In jouw voorbeeld zijn icoon 36 en 14 inderdaad allebei hetzelfde. Het icoon past echter ook bij zowel motregen als lichte regen. Dus fout zou ik het niet willen noemen

Gr,
Luc
Door Wietse
Ja, ik ben de hele middag er al mee bezig.
Dus ben het langzamerhand al wel zat, en dit probleem heb ik vorig jaar wel is eerder aangegeven.
Ik snap niet waarom Meteo Consult het niet gewoon simpel wil houden?
Waarom zo'n waslijst?
Zo is het voor mij bijna niet mogelijk om ook is andere iconen te gebruiken.

Kan je dit misschien doorgeven aan Meteo Consult.
Het icoon past bij motregen en lichte regen, maar niet bij 'regen' en dat doet de MOS wel weer, door die zelfde icoonen, en 14 (dag) en 36 (nacht) horen ook omdat deze voor dag en nacht zijn.
Maar waarom is dan ook nog weer het icoon 21, precies hetzelfde.
Kan dat niet gewoon gebundeld worden?
Zo krijg je een stuk kleinere lijst.

Ben er ook zat van dat ik al de hele week ziek ben en al die stomme proefwerken moet inhalen, pfff :(.
Hier wordt ik wel weer vrolijk van :D.
Afbeelding
Door Luc
Wietse schrijft:
Het icoon past bij motregen en lichte regen, maar niet bij 'regen' en dat doet de MOS wel weer, door die zelfde icoonen, en 14 (dag) en 36 (nacht) horen ook omdat deze voor dag en nacht zijn.
Maar waarom is dan ook nog weer het icoon 21, precies hetzelfde.
Kan dat niet gewoon gebundeld worden?
Zo krijg je een stuk kleinere lijst.
Dan krijg je inderdaad een veel kleinere lijst, maar dan dan mis je de mogelijkheid om zelf onderscheid te maken tussen deze weertypes/iconen. En volgens mij is dat precies wat je wilt. Wil je toch 2 keer hetzelfde icoon, dan is dat ook mogelijk.

Ik kan me voorstellen dat je deze flexibiliteit als 'lastig' ervaart, maar als je er even over nadenkt, dan biedt het alleen maar voordelen.

Gr,
Luc
Door Wietse
Dus die iconen zijn er dus juist om lichte regen en motregen ook weer te laten geven?
Dan snap ik het :d.
Maar dan blijft er nog wel een fout over, de XML onderscheidt ze niet.
Bij regen, geeft ie alsnog het weericoon 'motregen of lichte regen' aan.
Zoals in mijn screenshot te zien is.
Door Luc
Wietse schrijft:
Dus die iconen zijn er dus juist om lichte regen en motregen ook weer te laten geven?
Dan snap ik het :d.
Maar dan blijft er nog wel een fout over, de XML onderscheidt ze niet.
Bij regen, geeft ie alsnog het weericoon 'motregen of lichte regen' aan.
Zoals in mijn screenshot te zien is.
Nee andersom, de feed geeft een ander nummer bij bij motregen en lichte regen. Het icoon is echter wel hetzelfde, maar je hebt de mogelijkheid om 2 verschillende iconen hiervoor te maken.
Door wslangerak
Wietse schrijft:
Waarom doet Meteo Consult dat dan niet direct goed?

Nou ja, goed... MC heeft er gewoon niet voor gekozen om aparte iconen te (laten) maken voor lichte regen, motregen, regen, zware regen, stortbui, wolkbreuk... verzin ze maar. Maar de aanduidingen in de XML verschillen vaak wel, dus wie zijn eigen icoontjes wil gebruiken/maken leeft zich maar uit.

Zo zie ik het tenminste.
Door Wietse
Het is toch nog gelukt :).
Komende dagen even in de gaten houden of ik geen fouten perongeluk heb gemaakt.
Excuses voor het nogal gefrustreerd en boos overkomen, ook naar Meteo Consult.

Alles is nu goed duidelijk, en nu snap ik ook waarom.

Afbeelding

Met vriendelijke groet,
Wietse
Door weerzoetermeer
Beter vraag je de volgende keer eerst hoe iets werkt of zit voordat je een conclusie trekt. ;)

Aangezien het gelukt is sluit ik het topic gelijk af.

Gr.
Thierry
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7