Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
#3933
Voor ieder weerstation dat is aangesloten bij hetweeractueel.nl, zijn gratis weerbanners beschikbaar. Deze weerbanners worden regelmatig gebruikt op andere websites.

Deze banners zijn nu vooral informatief (tekstueel). Ik heb al enkele malen een verzoek gehad om een meer grafische variant te maken. Nou is dat grafisch gedoe niet mijn allersterkste kant. Daarom wil ik graag een 'banner contest' starten.

Ik nodig iedereen uit een grafische banner te maken. De afmetingen zijn vrij, maar voor de bruikbaarheid moeten deze ook niet te groot worden. In deze banner moet minimaal de volgende informatie getoond worden:

* plaastnaam (houd er rekening mee dat deze soms langer kan zijn, ik kort deze nu soms af, zodat de ruimte in de huidige banners voldoende is)
* tijd waarneming
* temperatuur
* wind (snelheid en richting)
* neerslag
* barometer
* de url www.hetweeractueel.nl

Verder mag ook andere informatie, die beschikbaar is voor alle weerstations, terugkomen in de banner.

In de kleurstelling moet de herkenbaarheid van hetweeractueel.nl terugkomen.

Het winnende ontwerp zal worden toegevoegd aan ieder weerstation. Ik wil wel het recht om hier eventuele kleine wijzigingen in aan te brengen. Uiteraard krijgt de winnaar ook een eervolle vermelding op deze website.

Ik wil graag een deadline stellen op 10 juni (2 weken). Op 11 juni zal ik een winnend ontwerp kenbaar maken.

Meerdere inzending per persoon zijn toegestaan.

Opmerkingen, aanvullingen op deze contest zijn bespreekbaar!
Door Luc
#3937
Ik bedoel die tweede, die bij ieder deelnemend weerstation staat.

Wellicht nog een ideetje: toevoegen van Tmin en Tmax
Door Ronados
#3941
Die is inderdaad wel aan verbetering toe. Kzal binnenkort even mijn creatieve vaardigheden (:pinch:) lostlaten in Photoshop.
Door Meteotines
#3984
Hier is mijn bijdrage voor de weerbanner contest.




Zoals je kunt zien klopt de kleur oranje niet helemaal met jouw oranje en verder heb ik rekening
gehouden met de extreme waarden bij alle gegevens, de teksten zullen dus niet buiten de banner vallen.

De top van de banner kun je op 2 manieren lezen: alleen de oranje tekst of alleen de blauwe.
De tijdvermelding is een vast gegeven evenals hetgeen wat ervoor staat - dus een zeer lange plaatsnaam is
na die vaste gegevens altijd 'pas' te maken.

Het is maar een basisidee, dus je kunt nog allerlei dingen veranderen.


voor allen mooi weer toegewenst,

Tines.

http://members.home.nl/tianwa/noni/journaal/weerindexjournaal.html
Bijlagen
wedstrijdbanner2.jpg
wedstrijdbanner2.jpg (55.64 KiB) 2587 keer bekeken
Door Wietse
#4067
Hallo allemaal,



Dit is mijn ontwerpje ;).
Je kan het formaat en kleuren etc nog wijzigen.
Het logo van Hetweeractueel.nl is de link om op te klikken naar de site :D.

This maar een basisidee, dus je kijkt maar wat je ermee doet.

Met vriendelijke groet,
Wietse.
Bijlagen
hetweeractueel-98e52946a012e178eb1cb720fec02950.png
hetweeractueel-98e52946a012e178eb1cb720fec02950.png (10.8 KiB) 2587 keer bekeken
Door Meteotines
#4074
Hoi Luc,

Ik heb nog een (reeds ingevulde) banner gemaakt, ook bij deze geldt dat de waarde's er altijd inpassen.
Ook de plaatsnaam kan gaan tot 25 karakters.
Een geheel lege banner zonder tijd en plaatsnaam is op mijn pc aanwezig (met de gebruikte lettertype's).
Deze kun je dus ook van me krijgen als je wilt.

succes met je contest.

Tines.


[img][/img]
Bijlagen
wedstrijdbanner5b_rondhoek.jpg
wedstrijdbanner5b_rondhoek.jpg (54.82 KiB) 2587 keer bekeken
Door Luc
#4174
Halverwege de contest zijn er 3 ontwerpen ingestuurd. Waarschijnlijk hebben jullie de hele week nagedacht over een ontwerp :laugh: Denk er dan wel aan dat je deze op tijd instuurt ;)
Door SpeedyGJ
#4212
Die van Meteotines vind ik erg netjes uitzien! Vooral de min/max waardes is een goed idee!