Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
#2657
Met het overzetten van de website naar de nieuwe server, zijn ook enkele nieuwe componenten geinstalleerd en getest. Zo heeft het forum nu 'vriendelijkere' URLs. De website is uitgebreid getest. Helaas heb ik toch nog een klein probleempje ontdekt:

Het sorteren op bijvoorbeeld temperatuur zoals op deze link http://www.hetweeractueel.nl/actueelweer/nederland?sort=temp werkt niet meer. Ik ben inmiddels uit aan het zoeken, hoe ik dit kan oplossen.

Mochten jullie nog meer problemen zien, die (wellicht) te wijten zijn aan de nieuwe server, meldt dat dan aub als reply op dit bericht...
Door jorissynaeve
#2658
De temperatuurkaart wilt precies nog niet updaten. Staat nog steeds op 23uxx
Ook enkele topics werken niet meer zoals deze:
Temperatuur kaart 2.04 (screenshot + suggesties)

Voor de rest ziet alles er goed uit ;)
Door Luc
#2659
Bedankt voor het melden. Topic werkt weer. Het temperatuurkaartje is zojuist ook handmatig geupdate. Ik zal nakijken waarom dat niet automatisch draait.
Door Luc
#2660
Luc schrijft:
Het sorteren op bijvoorbeeld temperatuur zoals op deze link http://www.hetweeractueel.nl/actueelweer/nederland?sort=temp werkt niet meer. Ik ben inmiddels uit aan het zoeken, hoe ik dit kan oplossen.


Probleem gevonden en opgelost! Voor de liefhebbers: een nieuwere versie van MySQL ging iets anders om met sorteren. Een ORDER BY 'temp' werkt niet meer, dit moet nu zijn ORDER BY temp. Dus zonder quotes...
Door jorissynaeve
#2661
Ah, dat wist ik nog niet. Das wel handig om te weten, want ik werk met 2 verschillende mysql-versies (een lokale die versie 5 is en een op een webserver die nog maar v4 is).

Nu enkel het temperatuurkaartje er nog door krijgen e ;)
Door Luc
#2662
jorissynaeve schrijft:
Nu enkel het temperatuurkaartje er nog door krijgen e ;)

Dat lukt nu ook, alleen via een cronjob op de achtergrond niet. Daarom laat ik nu door een cronjob website (cronjob.de) iedere 10 minuten een URL aanroepen die dit op de voorgrond doet.

Dan kan ik op mijn gemak uitzoeken waarom dit niet lukt als achtergrond proces op de server. Het importeren van de data van deelnemende weerstations draait wel op de achtergrond.
Door mavlo77
#2672
Luc schrijft:
Probleem gevonden en opgelost! Voor de liefhebbers: een nieuwere versie van MySQL ging iets anders om met sorteren. Een ORDER BY 'temp' werkt niet meer, dit moet nu zijn ORDER BY temp. Dus zonder quotes...


Ha, dat zijn van die dingen waar je uren naar loopt te zoeken, en dan blijkt het zoiets te zijn!

Ik heb dat ook wel eens in PHP gehad, ik maar zoeken en zoeken. Uiteindelijk bij een variabele een $ vergeten... Meestal op een plek waar je overheen leest (vooral in statements).