Algemeen forum voor discussie over de website
Door Gianni
#2690
Beste


Kent er iemand een site waar men rapporten over verschillende weerstations weergeeft?

Zodat je kan zien of een weerstation goed of slecht is, heb wel zo eens een site gevonden, maar het is een duitse site...

Ik zoek nu zoiets gelijkaardigs maar in het nederlands...


Kan er iemand mij helpen?


MVG

Gianni Vermote
Weeramateur te Izegem
Door wsp
#2693
Wat versta jij onder goed of slecht?

Ik vindt alle weerstation's goed of bedoel je de layout zelf?
Vindt het fijn dat er mede weeramateurs alle data op het internet zetten.
Er draaien toch veel computers om deze data online te houden, dus voor alle weerstations die online zijn, of soms of 24 uur, een dikke pluim.

Voor mij is dit zinloos en een soort competitie vorm, de meeste houden zich toch aan de regels die er bij gehoren.
Vergeet niet dat iedereen de optimale situatie's heeft voor de sensoren, daarom zijn voor mij de getallen van een weerstation in de stad, waar niet alles op 1,5 meter gemaakt kan worden, ook de hoogte van de regen meter vaak niet klopt en en en en, maar ik vindt die gegevens tochg belangrijk.
Dus hier kun je een weerstation ook niet op beoordelen, zou niet eerlijk zijn als een weeramateur op 10 hoog woont en niet in de mogelijkheid is om de temp meter op 1,5 meter te hangen, maar wel op het dak, omdat hij in een mooi Penthouse woont, zou niet eerlijk zijn als hij de titel krijgt als zijnde slecht.

Zo denk ik er over, maar ja, de mens wilt altijd maar presteren, ik ben blij met alle getallen en het weer actueel volgens mij ook.
Het is een hobby, toch!!
Door Luc
#2725
Wellicht is het een idee om hier alle ervaringen van jullie eigen weerstations toe te voegen (in het forum weerstations). Als we per weerstation een apart topic aanmaken, dan hebben we hier een mooi overzicht en naslagwerk voor weeramateurs die een weerstation willen aanschaffen.
Door Eckie76
#2781
Ik denk dat Gianni het heeft over een soort testrubriek, zeg maar een overzicht over alle op de markt gekomen types weerstation.

@ Luc:
Net zoals je nu bij de software die aparte rubrieken hebt gemaakt, zo zou het inderdaad handig zijn om dit ook voor de hardware te doen.

Er is op dit moment eigenlijk maar 1 site actief waarop je écht alles kan vinden en waar op elke vraag een antwoord komt en voor elk probleem een oplossing wordt geboden. Die site is Duitstalig en heet: www.wetterfreaks.de

Het zou geweldig zijn als dit forum dezelfde koers gaat varen. Hoe meer informatie er uitgewisseld wordt, des te meer hulp kan men elkaar bieden.
Door Luc
#2790
Eckie76 schrijft:
Net zoals je nu bij de software die aparte rubrieken hebt gemaakt, zo zou het inderdaad handig zijn om dit ook voor de hardware te doen.


Mee eens, maar volgens mij zijn er veel meer (types) weerstations, dan software programma's. Krijgen we dan niet te veel categorieën in het forum?

Het zou geweldig zijn als dit forum dezelfde koers gaat varen. Hoe meer informatie er uitgewisseld wordt, des te meer hulp kan men elkaar bieden.


Inderdaad. Een mooie doelstelling om dit forum, hét forum te maken voor informatie, vragen, ervaringen en opmerkingen op het gebied van weerstations en weer software.
Door Eckie76
#2794
Er zijn inderdaad veel types, maar als je ze bij merknaam indeelt valt het nog wel mee denk ik:

Je krijgt dan bijvoorbeeld alvast 4 categorieën:

* Davis stations
* Oregon Scientific stations
* WS **** - series
* Nexus, Cresta en Mebus

etc...etc...

Uiteraard heb ik dit afgekeken van onze Duitse collega's maar dat maakt toch helemaal niks uit;) :woohoo:
Door Luc
#2795
Op merknaam vind ik een goed idee.

Wie heeft een overzicht van ALLE merken? Dan kan ik deze in één keer allemaal aanmaken. bij onze Duitse vrienden zie ik deze categorien, maar ik ken zelf niet alle merken:

ELV / Conrad
Davis
Oregon Scientific / Huger
TFA Dostmann
Mebus / Irox / Nexus
Bastler
Gewitterortung & Co.

Welke zijn in Nederland en Belgie verkrijgbare merken? Maw welke forums zou ik hier aan moeten maken?
Door Luc
#2796
Ik heb de volgende forums aangemaakt:

Cresta weerstations
Davis weerstations
La Crosse weerstations
Oregon Scientific weerstations
TFA weerstations

en natuurlijk een algemene voor niet nader genoemde merken

Mis ik nog belangrijke?