Algemeen forum voor discussie over de website
Door SpeedyGJ
#4539
Over deze windstoot kan ik nergens op terug zien, weeronline kaarten geeft helemaal geen stoten aan in onze omgeving, zowel voor vandaag als gister. Ik vraag me toch af hoe die aan zo'n snelheid kan komen. Aan de hand van zijn grafiek zie ik een gemiddelde van amper 10km/h, geen neerslag dus bij deze:
Worden de windstoten vermedevuldigt? (x2 - x3?) of zijn dit gewoon foute metingen ;)
Door Meteo Simpelveld
#4550
SpeedyGJ schrijft:
Over deze windstoot kan ik nergens op terug zien, weeronline kaarten geeft helemaal geen stoten aan in onze omgeving, zowel voor vandaag als gister. Ik vraag me toch af hoe die aan zo'n snelheid kan komen. Aan de hand van zijn grafiek zie ik een gemiddelde van amper 10km/h, geen neerslag dus bij deze:
Worden de windstoten vermedevuldigt? (x2 - x3?) of zijn dit gewoon foute metingen ;)


Goedemiddag Speedy,

Ik weet niet met welk station gemeten wordt, maar heeft men een WS 2300 dan is dit een bekende klacht.
Ik had deze waarden ook toen ik met dit station werkte.

Groet Bert
Door SpeedyGJ
#4553
Er word gemeten met de ws2305, dit zou indd een fout kunnen zijn.

Ik keek ook even bij roodeschool..actueel gaf die 17km/h aan terwijl op grafiek niet verder komt dan 8km/h, ook iets wat vreemd is, allebij is trouwens km/h dus daar kan het niet aan liggen.
Door Meteo Simpelveld
#4554
SpeedyGJ schrijft:
Er word gemeten met de ws2305, dit zou indd een fout kunnen zijn.

Ik keek ook even bij roodeschool..actueel gaf die 17km/h aan terwijl op grafiek niet verder komt dan 8km/h, ook iets wat vreemd is, allebij is trouwens km/h dus daar kan het niet aan liggen.


Goedemiddag,

Ik kreeg die waarde wanneer de propellor, wat regelmatig gebeurde de verkeerde richting uit draaide. Het hoefde maar een fractie van een seconde te zijn.


Groet Bert
Door Eckie76
#4580
SpeedyGJ schrijft:
Over deze windstoot kan ik nergens op terug zien, weeronline kaarten geeft helemaal geen stoten aan in onze omgeving, zowel voor vandaag als gister. Ik vraag me toch af hoe die aan zo'n snelheid kan komen. Aan de hand van zijn grafiek zie ik een gemiddelde van amper 10km/h, geen neerslag dus bij deze:
Worden de windstoten vermedevuldigt? (x2 - x3?) of zijn dit gewoon foute metingen ;)


Plaats even een link waar ik dan meteen kan kijken.

Thanks ;)
Door Meteo Simpelveld
#4586
Eckie76 schrijft:
Met welke software wordt uitgelezen, dat is een doorslaggevende vraag volgens mij?


Goedemiddag,

De software welke o.a. gebruikt is door mij was Heavyweather echter hier ligt het niet aan omdat de windstoten door het station geregistreerd werden op die waarden.

Groet Bert
Door Eckie76
#4587
Zou graag eens kijkje nemen op die site, maar nergens zie ik info, noch over de software van Grootegast, nog over diens website.

Bij de een staat: Over dit weerstation, bij de ander niet.
Door Meteo Simpelveld
#4588
Eckie76 schrijft:
Zou graag eens kijkje nemen op die site, maar nergens zie ik info, noch over de software van Grootegast, nog over diens website.

Bij de een staat: Over dit weerstation, bij de ander niet.


Goedemiddag,

Ik werk zo'n 3 jaar niet meer met de WS, ik ben toen over gegaan naar Vantage.
De windstoten was niet het enige probleem, ik had diverse problemen welke ook na 2 maal ruiling steeds terug kwamen.
Wat me uitstekend bevalt.

Groet Bert
Door SpeedyGJ
#4590
Bij sommige mensen lijkt google nog niet heel erg aan te slaan....
http://www.google.nl
We zoeken naar: Weerstation Grootegast.
Gelijk zien we de eerste hit al!

http://www.weerstation-grootegast.nl

Tadaa klaar.

Met de WS kan zowel heavyweather als WeatherDisplay als Virtual Weather Station de weergegevens worden uitgelezen.

Ik citeer het volgende:
Weerstation Grootegast maakt gebruik van een Semi-professioneel weerstation van LaCrosse, de 2305


[quote]Weerstation Grootegast maakt gebruik van Weather Display als software om de gegevens op de site te zetten./quote]

Zo makkelijk is het zoeken gewoon, binnen 3 min alles opgezocht en getypt.