Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
#4842
Op veler vezoek is er een nieuwe feature bijgekomen op deze website.

Vanaf heden is het mogelijk om per land of provincie de offline weerstations eruit te filteren. Dit kan door in de kolom titel te kliken op "Verberg offline weerstations".

Door op "Toon offline weerstations" te klikken, komen deze weerstations weer in terug in de lijst.
Door Meteo Simpelveld
#4846
Luc schrijft:
Op veler vezoek is er een nieuwe feature bijgekomen op deze website.

Vanaf heden is het mogelijk om per land of provincie de offline weerstations eruit te filteren. Dit kan door in de kolom titel te kliken op "Verberg offline weerstations".

Door op "Toon offline weerstations" te klikken, komen deze weerstations weer in terug in de lijst.


Goedenavond Luc,

Uit de kunst.

Bert
Door hansmiv
#4849
Dat ruimt lekker op. Kan je die instelling ook in een cookie stoppen, zodat hij mijn keuze onthoudt ?
Alternatief: als default de offline stations verbergen, maar op verzoek tonen (Maar wie zou dat willen ? )
Door jorissynaeve
#4853
Even een opmerking. Bovenaan komt er te staan "hideoffline:yes" indien alle stations getoond worden, en "hideoffline:no" indien de offline-stations er van tussen zijn.

Ik zou dit omgekeerd interpreteren..
#4854
jorissynaeve schrijft:
Even een opmerking. Bovenaan komt er te staan "hideoffline:yes" indien alle stations getoond worden, en "hideoffline:no" indien de offline-stations er van tussen zijn.

Ik zou dit omgekeerd interpreteren..
Dit is een URL parameter. Als hideoffline op yes staat (hideoffline=yes), dan worden de oflline weerstations verborgen. Ik vind het wel logisch.

Ik had de parameter ook showonline kunnen noemen. Maar de insteek was on de oude URL dezelfde functionaliteit als nu te laten hebben. Zonder parameter wordt dus alles getoond.

In een cookie de voorkeur opslaan vind ik een goed idee. Ik wil wel standaard ook de offline weerstation laten zien. Nieuwe bezoekers zien zo in een oogopslag welke weerstation hier de gegevens publiceren.
#4855
Luc schrijft:
jorissynaeve schrijft:
Nieuwe bezoekers zien zo in een oogopslag welke weerstation hier de gegevens publiceren.


Maar die zijn vaak meer dan 1000 uren (41 dagen) oud, ik denk niet dat iemand daar belangstelling voor heeft.
De website heet niet voor niets "Het weer actueel"
Groet
Theo
Door jorissynaeve
#4856
Luc schrijft:
jorissynaeve schrijft:
Even een opmerking. Bovenaan komt er te staan "hideoffline:yes" indien alle stations getoond worden, en "hideoffline:no" indien de offline-stations er van tussen zijn.

Ik zou dit omgekeerd interpreteren..
Dit is een URL parameter. Als hideoffline op yes staat (hideoffline=yes), dan worden de oflline weerstations verborgen. Ik vind het wel logisch.

Ik had de parameter ook showonline kunnen noemen. Maar de insteek was on de oude URL dezelfde functionaliteit als nu te laten hebben. Zonder parameter wordt dus alles getoond.

In een cookie de voorkeur opslaan vind ik een goed idee. Ik wil wel standaard ook de offline weerstation laten zien. Nieuwe bezoekers zien zo in een oogopslag welke weerstation hier de gegevens publiceren.

Hier eens screenshot: als hideoffline:yes staat, is het wel zichtbaar? Zal wel aan mij liggen dat ik omgekeerd denk zeker?
Bijlagen
hof.JPG
hof.JPG (32.95 KiB) 2786 keer bekeken