Algemeen forum voor discussie over de website
Door Eckie76
#4963
hey Luc,

Ik heb enige tijd zitten nadenken over de extremen op de voorpagina.
Wat ik nu meen te zien, is het volgende:

De extremen zijn een aftelling van de afgelopen 24 uur.
Als ik dus naar extremen vandaag Nederland kijk, zie ik Vragender 17:05.
Dat was 5 minuten geleden nog 15:44.

De instelling 24 uur dient naar mijn mening gewijzigd te worden.
Het meest logische lijkt mij een meting van middernacht tot middernacht.
Ik weet dat hierover in een andere topic al gesproken is, toch wil ik dit hier nog een keer aankaarten.

Je kan dan ook een aparte pagina maken met Extremen Gisteren.

Als je hulp nodig hebt om die variabelen aan te passen hoor ik het graag.

groet Olaf
Door rjdrent
#5015
Aha, ik vond het al wat vreemd toen ik er net naar keek. Maar nu snap ik dat het de extremen zijn van de voorgaande 24 uren. Dat is inderdaad wel heel raar. Ik had ook verwacht dat de extremen om middernacht gereset zouden worden.
Als dit niet kan worden gewijzigd, dan zou er wat mij betreft wel bij mogen staan dat het gaat om de extremen van de afgelopen 24 uur.
Door Eckie76
#5017
Die 24 uurs- extremen zijn idd niet logisch. Als je van dag tot dag telt, is middernacht tot middernacht het makkelijkst en duidelijkst.
Door jango
#5020
maar als ik het goed zie word de gemeten neerslag wel al vermeld met een reset om 0.00 uur dus laat dan alle gegevens om 0.00 resetten dat geeft wel een duidelijker beeld van de weergegevens
voeg als het mogenlijk is een extra weergave van extremen gisteren dan heb je toch een beeld van minimaal 24 uur.

ik ben geen software deskundige dus ik weet nietofdat dit allemaal wel kan.

groet Jan Goorts.
Door Luc
#5021
Het probleem zit hem in de verschillende type weerstations met verschillende software pakketten. Sommige weerstations resetten om 00:00u, anderen om 18:00u UTC en weer anderen geven altijd de gegevens van de laatste 24 uur door.
Door Eckie76
#5053
Luc schrijft:
Het probleem zit hem in de verschillende type weerstations met verschillende software pakketten. Sommige weerstations resetten om 00:00u, anderen om 18:00u UTC en weer anderen geven altijd de gegevens van de laatste 24 uur door.


Kan het m.b.v. een standaard - variabele zo ingesteld worden, dat de reset-tijd niet terzake doet?
In WS Win is dit beslist mogelijk.
Door wsp
#5061
Het probleem zit hem ook erin dat de oude manier van meten om 18.00 uur is/was.
Dit ivm oude tijdperk dat de mens nog naar buiten moest en alles op schrijven, dat was een normale tijd.
Niemand ging s'nachts naar buiten.

Nu in deze tijd van het digitale is daar een verschuiving in gekomen.
Dit heb ik zo ergens gelezen, is maar net wat de mens gaat aanhouden, of het oude of het nieuwe?