Algemeen forum voor discussie over de website
Door Eckie76
#5055
Ik heb een nieuw onderwerp aangemaakt om de discussie van Verkeerde Meetgegevens voort te zetten.
Kunnen jullie je in de titel vinden?
Door hansmiv
#5058
Een station is twijfelachtig wanneer:
- gegevens niet 24/7 worden aangeleverd
- onjuiste gegevens worden aangeleverd
- gegevens handmatig worden aangepast
- andere dan eigen gegevens worden aangeleverd
Dergelijke stations krijgen een (tijdelijke / permanente) ban.
Het is niet zo dat HWA moet aantonen dat de kwaliteit ondermaats is, maar dat de deelnemende stations (bij discussie) aantonen dat de gegevens juist zijn.
Een aspirant deelnemer moet aantonen dat hij in staat is juiste gegevens aan te leveren. Dit bijvoorbeeld in proeftijd, in welke periode de gegevens nog niet worden meegeteld.
Slechte apparatuur, ondeugdelijke software of verkeerde instellingen zijn geen excuus om ondanks matige prestaties toch mee te doen.

Onderbreking in de aanlevering van (juiste) gegevens dient onmiddelijk te worden verholpen. Onderhoud of anderszins moet worden aangekondigd in het betreffende topic.

Huidige deeelnemers krijgen een week de tijd om hun aanvoer van gegevens hiermee in overeenstemming te brengen. Als dat niet lukt kunnen zij zich opnieuw aanmelden wanneer ze het voormekaar hebben.

Ik doe maar een voorzetje.

Als dit idee wortel schiet doe ik ook weer meer. Als ik niet zelf gewipt word uiteraard.
Door wsp
#5059
Volledig mee eens. Voorbeeld:

Den Haag actueel
Laatste update: 2008-08-11 om 12:43 uur

Temperatuur 63.9 °C Windchill 63.9 °C
Windsnelheid en -richting 6.0 km/uur uit Z Hitte index 64.4 °C
Windkracht 2 bft - Zwak Dauwpunt 58.0 °C
Maximale windsnelheid 26.0 km/uur om 02:56 uur Luchtvochtigheid 81.0 %

Barometer 29.7 hPa Neerslag 0.0 mm
Barometer trend Gelijk blijvend Regensnelheid 0.0 mm/uur

Minimum temperatuur 61.4 °C om 10:29 uur Zon op 06:20 uur
Maximum temperatuur 64.3 °C om 08:58 uur Zon onder 21:14 uur


Temperatuur 63.9 °C
Windchill 63.9 °C
Zwak Dauwpunt 58.0 °C
Barometer 29.7 hPa

Ben je goed of niet goed bezig met je eigen weerstation?
Door Meteo Simpelveld
#5065
hansmiv schrijft:
Een station is twijfelachtig wanneer:
- gegevens niet 24/7 worden aangeleverd
- onjuiste gegevens worden aangeleverd
- gegevens handmatig worden aangepast
- andere dan eigen gegevens worden aangeleverd
Dergelijke stations krijgen een (tijdelijke / permanente) ban.
Het is niet zo dat HWA moet aantonen dat de kwaliteit ondermaats is, maar dat de deelnemende stations (bij discussie) aantonen dat de gegevens juist zijn.
Een aspirant deelnemer moet aantonen dat hij in staat is juiste gegevens aan te leveren. Dit bijvoorbeeld in proeftijd, in welke periode de gegevens nog niet worden meegeteld.
Slechte apparatuur, ondeugdelijke software of verkeerde instellingen zijn geen excuus om ondanks matige prestaties toch mee te doen.

Onderbreking in de aanlevering van (juiste) gegevens dient onmiddelijk te worden verholpen. Onderhoud of anderszins moet worden aangekondigd in het betreffende topic.

Huidige deeelnemers krijgen een week de tijd om hun aanvoer van gegevens hiermee in overeenstemming te brengen. Als dat niet lukt kunnen zij zich opnieuw aanmelden wanneer ze het voormekaar hebben.

Ik doe maar een voorzetje.

Als dit idee wortel schiet doe ik ook weer meer. Als ik niet zelf gewipt word uiteraard.


We hebben het al vaker gehad dat niet alle stations 24/7 in de lucht zijn, altans een aansluiting naar internet hebben. Hiervoor is al eerder en meerdere malen een reden voor gegeven.
Ook wij werken niet 24/7 op internet.
Wanneer men op deze toer gaat beginnen zullen wij een van de eerste zijn die zullen gaan afhaken.
Langzaam maar zeker gaat me 24/7 dat deel van de rug uithangen waar de rug een andere naam krijgt.

Groet Bert
Door Meteo Simpelveld
#5066
wsp schrijft:
Volledig mee eens. Voorbeeld:

Den Haag actueel
Laatste update: 2008-08-11 om 12:43 uur

Temperatuur 63.9 °C Windchill 63.9 °C
Windsnelheid en -richting 6.0 km/uur uit Z Hitte index 64.4 °C
Windkracht 2 bft - Zwak Dauwpunt 58.0 °C
Maximale windsnelheid 26.0 km/uur om 02:56 uur Luchtvochtigheid 81.0 %

Barometer 29.7 hPa Neerslag 0.0 mm
Barometer trend Gelijk blijvend Regensnelheid 0.0 mm/uur

Minimum temperatuur 61.4 °C om 10:29 uur Zon op 06:20 uur
Maximum temperatuur 64.3 °C om 08:58 uur Zon onder 21:14 uur


Temperatuur 63.9 °C
Windchill 63.9 °C
Zwak Dauwpunt 58.0 °C
Barometer 29.7 hPa

Ben je goed of niet goed bezig met je eigen weerstation?


Goedemiddag Marcel,

Met het geschrevene van jou ben ik het volledig mee eens.
Alleen bij het geschreven van je voorganger (hansmiv) gaan de haren rechtstaan over het feit 24/7.

Groet Bert
Door hansmiv
#5067
Meteo Simpelveld schrijft:
Ook wij werken niet 24/7 op internet.
Wanneer men op deze toer gaat beginnen zullen wij een van de eerste zijn die zullen gaan afhaken.

Daar staat tegenover dat wij (Leidschendam) dan weer wel meedoen. We zien wel waarop het uitdraait.
Door Meteo Simpelveld
#5068
hansmiv schrijft:
Meteo Simpelveld schrijft:
Ook wij werken niet 24/7 op internet.
Wanneer men op deze toer gaat beginnen zullen wij een van de eerste zijn die zullen gaan afhaken.

Daar staat tegenover dat wij (Leidschendam) dan weer wel meedoen. We zien wel waarop het uitdraait.


Ik weet niet waar je mee bezig bent maar dit vindt ik kinderachtig.
Bekijk hoelang je al niet meer aanleverd.
Leidschendam actueel
Laatste update: 2008-07-25 om 21:50 uur * gegevens meer dan 403 uur oud!
Terwijl dit onderwerp nu een dikke 5 uur geleden is aangemaakt.

Bert
Door hansmiv
#5069
Meteo Simpelveld schrijft:
hansmiv schrijft:
Bekijk hoelang je al niet meer aanleverd.
...
Terwijl dit onderwerp nu een dikke 5 uur geleden is aangemaakt.

Dan heb je een paar topics gemist.

Wat betreft 24/7, als Simpelveld niet de gegevens 24/7 kan aanleveren, behoort dat station nou precies tot de groep die ik op het oog heb.

Maar het is van mijn kant maar een voorzetje. Ik ben de laatste die beslist wie er hier meedoet en hoe. Ik leg hier alleen maar mijn eigen mening neer. Dat zal wel niet bij iedereen in goede aarde vallen en als HWA zich meer richt op gezelligheid dan op volledigheid, dan ben ik de eerste die op de ban-lijst terecht zal komen. Ik heb daar persoonlijk geen problemen mee. Maar als HWA voor het andere uitgangspunt kiest, dan ben ik de eerste om weer mee te doen.
Dat het onderwerp 24/7 eerder en meermaals ter sprake is geweest verbaast mij niets. Blijkbaar was het en is het dus nog steeds een heet onderwerp. Het lijkt mij een goede zaak dat dat onderwerp dan nog maar eens goed van alle kanten bekeken wordt.
Door SpeedyGJ
#5070
Dat sommige mensen geen 24h gegevens kunnen aanbieden is misschien ook wel logisch, sommige willen hun PC niet 24h aanhebben, dus in de avond de pc uit voor gedurende nacht, sommige zijn op vakantie etc, met zulke dingen moet je gewoon rekening mee houden, kortom HWA moet niet te streng zijn als men geen 24h gegevens kunnen aanleveren, natuurlijk moet het ook niet te lang offline staan, het overzicht gaat dan wel verloren.

Wat voor mij de beste optie lijkt is het volgende:
Al eerder melde ik om een knopje aan te maken met verschillende statussen.

*Onderhoud - voor als je met je weerstation bezig bent en tijdelijk even geen gegevens kan aanbieden, in de meeste gevallen duurt dit maar enkele uren dus of dit echt nodig is?

*Vakantie - Ja er gaan mensen op vakantie, en ja sommige mensen willen hun pc tijdens de vakantie niet aanhouden, logisch kans op brand of bliksem inslag die apparatuur kan vernietigen is aanwezig..daarvoor kunnen ze hun status op "Vakantie zetten" men weet dan dat dit station offline is door "vakantie".

Zo kunnen we nog wel even door gaan.
Als men geen gegevens meer willen aanleveren dan zouden ze dit moeten aangeven ivp zo maar te laten gaan.

Ik tel op dit moment 10 weerstations die tijdelijk niet online staan, nu kan het zijn dat een paar op vakantie zijn, maar meer dan 1000 uren niet online zijn vind ik gewoon not done!

We kunnen het volgende doen:
Mocht een bepaald station langer dan 1 week niet online zijn, en mocht de status op "online" staan dan zou er een automassage kunnen sturen om de webmaster op de hoogte te houden. Indien na 1 week geen reactie op is gekomen, station verbergen!! Dit houd dus in dat het station niet meer in de lijst zichtbaar is maar nog wel staat geregistreerd. Mocht een week later nog geen reactie zijn dan gaan we over naar week 3 met laatste kans, in week 4 station verwijderen en de webmaster op de hoogte houden dat ze opnieuw moeten registreren :)

Dit lijkt voor mij de beste aanpak :)
Door wthus
#5072
hansmiv schrijft:
Een station is twijfelachtig wanneer:
- gegevens niet 24/7 worden aangeleverd
- onjuiste gegevens worden aangeleverd
- gegevens handmatig worden aangepast

Hier voldoe ik aan, dus ben ik ten zeerste onbetrouwbaar, raad het dan ook iedereen af om naar mijn data te kijken!

Wat een gezever hier de laatste tijd, lees de rest ook maar niet door meer :S
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7