Algemeen forum voor discussie over de website
Door jango
#5863
bij regelmaat komen ik op HWA onmogelijk gemeten data tegen vandaag ook weer bij extreme vandaag pagina

Vandaag Nederland
Maximale windstoot 252.7 km/uur Winschoten (00:18u)

ik vind dat zulke data (het gaat hier niet over kleine meetverschillen)op geen enkele site mag voorkomen en dus ook niet op HWA of het moet zijn dat een orkaan zoals in het caribisch gebied voorkomen een keer over Nederland trekt

omdat dit onderwerp (zelfs met zulke extreme) op dit forum bij sommige nogal zwaar valt is mijn vraag mag ik dit melden op het forum of op welke andere manier en waar kan ik dat aangeven

ik vind zelf de beste manier om dit aan het station zelf te melden( heb een bericht achter gelaten op hun site) maar dit is niet altijd mogelijk omdat niet ieder over een eigen site beschikt en ook niet omdat niet iedere deelnemer via PM te bereiken is

dus wat denkt het forum

groet Jan
Door Meteonoord
#5865
jango schrijft:
bij regelmaat komen ik op HWA onmogelijk gemeten data tegen vandaag ook weer bij extreme vandaag pagina

Vandaag Nederland
Maximale windstoot 252.7 km/uur Winschoten (00:18u)

ik vind dat zulke data (het gaat hier niet over kleine meetverschillen)op geen enkele site mag voorkomen en dus ook niet op HWA of het moet zijn dat een orkaan zoals in het caribisch gebied voorkomen een keer over Nederland trekt

omdat dit onderwerp (zelfs met zulke extreme) op dit forum bij sommige nogal zwaar valt is mijn vraag mag ik dit melden op het forum of op welke andere manier en waar kan ik dat aangeven

ik vind zelf de beste manier om dit aan het station zelf te melden( heb een bericht achter gelaten op hun site) maar dit is niet altijd mogelijk omdat niet ieder over een eigen site beschikt en ook niet omdat niet iedere deelnemer via PM te bereiken is

dus wat denkt het forum

groet Jan


Hi Jan,

Je vraagt een mening dus die krijg je. Het onderhavige station is bij mij bekend en ik weet dat er aan de integriteit van de eigenaar niet behoeft te worden getwijfeld. Dit zal ongetwijfeld zijn redenen hebben.
Bovendien gaat hij, of is hij, op vakantie.

Maar ik denk ook dat een ieder verantwoordelijk is voor zijn eigen waarnemingen. Als er onbegrijpelijke metingen zijn dan vind ik niet dat dit maar uitgebreid op het forum dient te worden gemeld. Een rechtstreeks contact lijkt mij dan juister.

Wat kan het belang zijn van een station aan de andere kant van Nederland om dit zo uitvoerig op het forum te bespreken. Het lijkt mij niet juist maar help dan je collega en kaart dit rechtstreeks aan. Het is aan Luc om dit soort metingen er uit te filteren. Te schande maken is zo makkelijk en wellicht is er een zeer plausibele reden voor.

En voordat ik weer allerlei reacties krijg van mensen die het discussiëren belangrijker vinden dan hun hobby, stop ik er mee. Mijn mening heb ik gegeven en ik zal niet verder reageren op dit topic.

Wel zal ik, off the record, trachten de collega te pakken te krijgen om te kijken wat we er aan kunnen doen.

Met collegiale groet,

Bert J. van Bergen
Door beneluxmeteo
#5867
Beste Jan,

Bij thuiskomst las ik je bericht.
Ik vind je reactie in dit forum ronduit flauw, want je doet overkomen alsof ik altijd de veroorzaker ben van slechte data. In een weerstation (draadloos) kan soms wel eens storing optreden, wat in dit geval dus naar alle waarschijnlijkheid is gebeurd.

Vermoedelijk is het voor velen hier op dit forum een sport om andere mensen te bekritiseren op hun fouten. Jammer!

Jouw mening is dat dit soort grove fouten niet op hwa mogen staan. Ondanks dat er geen opzet in het spel is, mag Luc (de beheerder van deze site) mijn weerstation deleten, zodat er van het station Winschoten (waar ik overigens zeer serieus mee aan het werk ben geweest de laatste jaren) geen data meer levert aan hwa indien daar dus aan getwijfeld wordt. Mijn weerstation gaat vanaf nu op grijs.

Vriendelijke groet,

Johan M.
Door wsp
#5868
Daar gaan we weer.

Wat hebben wij Hollanders toch lange tenen zeg he.

Laats werdt ik ook op mijn vingers getikt en dit vindt ik helemaal niet erg, ik vindt dit zelf goed, ook ik zie wel eens iets niet.
Correctie tik is fijn, maar dat sommige zo aan gevallen voelen snap ik niet. Zouden ze ook zo reageren als de Politie agent zegt van u heeft te hard gereden?

Dan meteen die beslissing om geen data meer aan HWA te sturen vindt ik flauw. Als ik van me zelf weet dat ik alles probeer is het toch goed en zie dit gewoon als een geheugen steun.

Kom, geef mekaar handjes en als je zo goed bezig bent, blijf dan gewoon de data aan leveren, daar hebebn we met zijn alle wat aan.
En nogmaals als ik verkeerde data heb, graag mail, bel, fax of weet ik wat, ik ben er blij mee en ben niet op mijn tenen getrapt en zie dit gewoon als gezonde kritiek.
Door hansmiv
#5869
In de eerste plaats vind ik je opmerking volledige terecht. Zulke metingewn mogen niet voorkomen. Dat zal zo nu en dan wel eens gebeuren. Het is in de eerste plaats de verantwoording van de stationschef van het bertreffende station dat hij dit soort dingen voorkomt en als ze toch voorkomen dat hij ze verhelpt.
Maar het is geen enkel probleem om hem daarbij te helpen, in de eerste plaats door het probleem te signaleren, en vervolgens om te proberen te ontdekken waardoor het komt en hoe het op te lossen. Dat is een kan voor het betreffende station, voor HWA en uiteindelijk leren we er allemaal van. Een discussieforum is een prima platform voor zulke zaken.

Maar wees voorzichtig ! Er zijn ook hier mensen die dergelijke hulp beschouwen als kritiek, die opmerkingen onmiddellijk als persoonlijke aanval beschouwen. Die bij het lezen van de naam van de opsteller van een opmerking al niet eens meer de inhoud lezen, maar onmiddellijk in de stress schieten. Dat is jammer voor iedereen, want zo kunnen we niets van elkaar leren. Als je bestand bent tegen een directe tegenaanval zou ik zeker op deze manier doorgaan. Als je je zoiets persoonlijk aantrekt en zelf ook weer in de stress schiet, dan moet je wat voorzichtiger zijn. Daarbij is dan de kans gemist voor het station om zijn aanvoer van data te verbeteren helaas. En voor ons om wat te leren.

Intussen lees ik in dit topic enkele aardige reacties.

"Mijn weerstation gaat vanaf nu op grijs."
"... stop ik er mee. Mijn mening heb ik gegeven en ik zal niet verder reageren op dit topic."

Zulke reactie ontlok ik nou ook steeds op dit forum. Jammer voor diegene die dat zeggen. Gemiste kans. En deze keer had ik nog niet eens gereageerd !
Door beneluxmeteo
#5870
Ik heb de afgelopen nacht nog eens gekeken, maar het is een fout in Weatherlink, betreft hier dus geen probleem aan mijn meetapparatuur. In WsWin en Weatherdisplay normale winddata.

Ik blijf echter bij mijn standpunt dat ik geen medewerking meer verleen. Kritiek is oke, maar het gaat op de manier zoals men dat brengt. En dat heeft verder niets met kromme tenen of wat dan ook te maken. Ik ben van mening dat je meer bereikt met een Privéberichtje dan iemand ophangen in een forum. Bij deze graag einde discussie!

Groet,

Johan M.
Door Meteonoord
#5871
hansmiv schrijft:
In de eerste plaats vind ik je opmerking volledige terecht. Zulke metingewn mogen niet voorkomen. Dat zal zo nu en dan wel eens gebeuren. Het is in de eerste plaats de verantwoording van de stationschef van het bertreffende station dat hij dit soort dingen voorkomt en als ze toch voorkomen dat hij ze verhelpt.
Maar het is geen enkel probleem om hem daarbij te helpen, in de eerste plaats door het probleem te signaleren, en vervolgens om te proberen te ontdekken waardoor het komt en hoe het op te lossen. Dat is een kan voor het betreffende station, voor HWA en uiteindelijk leren we er allemaal van. Een discussieforum is een prima platform voor zulke zaken.

Maar wees voorzichtig ! Er zijn ook hier mensen die dergelijke hulp beschouwen als kritiek, die opmerkingen onmiddellijk als persoonlijke aanval beschouwen. Die bij het lezen van de naam van de opsteller van een opmerking al niet eens meer de inhoud lezen, maar onmiddellijk in de stress schieten. Dat is jammer voor iedereen, want zo kunnen we niets van elkaar leren. Als je bestand bent tegen een directe tegenaanval zou ik zeker op deze manier doorgaan. Als je je zoiets persoonlijk aantrekt en zelf ook weer in de stress schiet, dan moet je wat voorzichtiger zijn. Daarbij is dan de kans gemist voor het station om zijn aanvoer van data te verbeteren helaas. En voor ons om wat te leren.

Intussen lees ik in dit topic enkele aardige reacties.

"Mijn weerstation gaat vanaf nu op grijs."
"... stop ik er mee. Mijn mening heb ik gegeven en ik zal niet verder reageren op dit topic."

Zulke reactie ontlok ik nou ook steeds op dit forum. Jammer voor diegene die dat zeggen. Gemiste kans. En deze keer had ik nog niet eens gereageerd !



Wederom, dit bedoel ik nu ! Discussiëren om het discussiëren !

Als je dan verklaard : "Zulke reactie ontlok ik nou ook steeds op dit forum" moet je jezelf, naar mijn bescheiden mening, eens afvragen : Misschien ben ik zelf wel de oorzaak !

Ook ik ben het nu beu. Ik verzoek Luc om mijn station te verwijderen uit het bestand. Herhaalde malen heb ik aangegeven dat dit soort reacties zoals thans gedaan in dit topic, naar mijn mening niet kunnen en totaal niet bijdragen aan de sfeer op dit forum.

Indien er door de leiding wat aan gedaan wordt en eindelijk eens tegen wordt opgetreden zal ik mijn besluit eventueel heroverwegen.

Het ga u allen goed.

Bert J. van Bergen