Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
#5873
Ik ben de onderwerpen en reacties over meetwaardes en de kwaliteit daarvan in dit forum meer dan beu.

Grove afwijkingen in temperatuur probeer ik eruit te filteren, wat redelijk lukt. Voor andere grootheden is dat praktisch wat lastiger. Diegene die vindt dat foutieve waardes helemaal niet mogen voorkomen op HWA, die kan beter zijn data vergelijken met de professionele KNMI weerstations.

Ik blijf bij het standpunt dat in principe iedere weeramateur zijn data mag aanleveren. Ik (en niemand anders) beslis zelf of een weerstation goed genoeg is voor deelname aan HWA.

Als er herhaardelijk foutieve gegevens worden doorgegeven, dan KAN ik besluiten om een weeramateur daarvoor 'op de vingers te tikken'. Echter mijn stijl is, dat ik persoonlijk de weeramateur benader en vaak volgt dan een plausibele verklaring en vaak ook een oplossing.

Ik heb besloten, dat het forum niet meer gebruikt mag worden om te discusieren over meetwaardes van elkaars weerstation, tenzij een weeramateur zelf vraagt of zijn waardes correct zijn. Topics hierover zullen direct worden gesloten zodra een van de moderators dit ziet.

Grove afwijkende waardes mogen wel worden doorgegeven. Dit kan alleen per PM naar mij (in de toekomst misschien ook naar andere beheerders, daar wil ik nog over nadenken). Als dit in een keurige mail per PM gebeurt, zonder dat de beheerder van het weerstation daarbij beschadigd wordt, dan zal ik zo'n PM doorsturen naar de beheerder van het betreffende weerstation. Mailtjes over 1 tiende graad te hoge temperatuur of over 1 mm teveel neerslag zal ik negeren. Dat vind ik grote onzin. Ik ga geen mailtjes herschrijven of aanpassen, dus wil je dat er iets mee gebeurt, zorg dat voor een correcte email, met OPBOUWENDE kritiek. Anders gaat de mail direct de prullenbak in.

Het spijt me dat ik deze maatregel moet nemen, maar ik hoop wel dat deze regel bijdraagt aan een goede sfeer op het forum. Er zijn vele weeramateurs die iets willen leren, maar niks durven te posten omdat ze bang zijn voor negatieve reacties.

Voor diegene die hier niet mee kan leven: Jammer!

Gr,
Luc
Door Meteo Simpelveld
#5878
Goedemiddag Luc,

Ik ben het volledig eens met je verhaal.
Het besluit wat je hebt genomen is volgens mij de enige goede.

Groet Bert
Door wsp
#5887
Pfffffff.

De kogel is door de kerk.

Ik sluit me helemaal aan.
Ik hoop ook dat het nu rustig blijft, ook ik ben in het begin te geweest en met een leuk gesprek met Luc heb ik inderdaad ingezien dat ook ik te was.
Men is nooit te oud om te leren en ik heb geleerd.

Het blijft een leuk extra iets, laten we dat waarderen.
Als d eknop om gaat wat dan? Dat willen we tochniet, dus schouders eronder en accepteren hoe het is en mekaar helpen, dat heb ik geleerd van dit forum

Op de welkom tekst staat wel HetWeerActueel, maar ook dat het weer amateurs zijn die in alle opzichten proberen om het zo goed als mogelijk te doen. Uitschieters kan gebeuren en worden toch vrij snel opgelost.
Maar laten we er aan denken dat ook sommige weeramateurs werken en dan niet meteen alles kunnen oplossen. Zie ik ergens een zeer hoge uitschieter, nou ja, dan kijk ik bij de buren bij hem wat het daadwerkelijk kan zijn en ben ik ook tevreden, dag erna of een paar uur zie je toch weer dat de data klopt, ik heb me erbij neergelegd en vooral geaccepteerd.
Door beneluxmeteo
#5889
Ik kan hier zeker mee leven. Laten we hopen dat we er ons aan houden. neem aan dat we volwassen genoeg zijn om deze site voor iedereen leefbaar te houden. Zo ook het forum. We zijn er om elkaar te helpen zodat iedereen plezier heeft in het uitoefenen van zijn of haar hobby. Fouten kan altijd eens voorkomen, maar gebeurd 9 van de 10 keer niet met opzet! Ik heb zelf gemerkt dat er in Weatherlink nog veel foutjes zitten die een verkeerde weergave veroorzaken. In mijn geval met de windsnelheid.

Mijn complimenten voor Luc voor het oplossen van deze slepende problemen. In mijn ogen goed gehandeld en een passende oplossing gevonden voor het forum.

Ik ga genieten van een welverdiende vakantie 2 weken lang in de Achterhoek. Hopen op mooi weer. Vanuit Winschoten tot dusver geen gegevens.

Vr groet,

Johan M. uit Winschoten
Door wthus
#5893
Prima oplossing!

Moet eerlijk zeggen dat ik betreffende topics al niet eens meer las. De "harde kern" bleef desondanks toch gewoon volhouden. HWA is voor iedereen!



En Johan waar precies ben je geweest in de Achterhoek als ik vragen mag?