Algemeen forum voor discussie over de website
Door Meteonoord
#5909
Open brief aan Luc.

Hi Luc,

Zoals je weet, heb ik recent besloten mijn weerstation, www.meteonoord.nl, terug te trekken uit het HWA. bestand.

De reden hiervan was met name de sfeer op het forum. Ook had ik als startend, wat oudere, weerwaarnemer moeite om mijn vragen op het forum te zetten. De kans om door sommige weerwaarnemers volkomen onnodig hard te worden aangevallen zag en zie ik niet zitten. Uitdrukkelijk wens ik te verklaren dat gelukkig de meerderheid wel met goede bedoelingen aan het werk is maar helaas zijn er een aantal weerwaarnemers die er behagen in scheppen om alleen maar bezig te zijn met de gegevens van anderen. De manier waarop, het taalgebruik en de toon in deze “ terecht wijzigingen “ stuiten mij tegen de borst. Het discussiëren om het discussiëren is, volgens mij, een zinloze bezigheid.

In mijn actieve werkverleden heb ik geleerd om te gaan met kritiek, stress, leidinggeven etc. maar vooral te luisteren. Dat heb ik de afgelopen weken dan ook voornamelijk gedaan. Ondanks het feit dat ik in het verleden, in telefonisch contacten met jou, best wel vaak heb gevraagd eens wat harder op te treden op het forum tegen uitwassen, heeft bij jou altijd je sociale gevoel de boventoon gevoerd terwijl ik aanhanger was van de wat hardere lijn.

Na mijn terugtrekking zijn er toch wel een aantal zaken gebeurd. Inmiddels heb jij de forum regels aangescherpt en daardoor zijn toch wel een aantal argumenten van mij weggeveegd. Ook in je verhaal op het forum van gisteren kon ik mij vinden en tevens zie ik sinds een paar dagen bij een paar weerwaarnemers toch wel enige gedragswijzigingen, in de positieve zin.

In de naaste toekomst en daarna, hoop ik een goed forum aan te treffen waar ik terecht kan met vragen omtrent onze hobby. Oeverloos geklets over, voor mij, peanuts zal het gordijn voor mij definitief doen vallen.

Mede door de ondersteuning van mede waarnemers, een ieder van deze waarnemers weet wie ik bedoel, heb ik besloten toch weer mijn gegevens aan te leveren, hoe slecht of hoe goed ze ook zijn. Ik waardeer je werk Luc, maar zoals al eens eerder aangehaald, soms moet er wat worden bijgestuurd. Om het jojo effect te vermijden meld ik mij voor de laatste keer dan ook weer aan en hoop samen met collega weerwaarnemers een positief, opbouwend en behulpzaam forum op te bouwen. We zijn en blijven met z’n allen amateurs die, ieder binnen zijn eigen vermogen, willen bouwen aan een goede weersite.

Ook sta ik open voor opbouwende kritiek maar het lijkt mij inderdaad handiger om dit via een PM te doen zodat de boodschap overkomt en een eindeloze discussie wordt voorkomen.

En laat ik dan maar eindigen met weer een “ oneliner “ gedaan door wijlen Shakespeare :
It’s no good crying about spilt milk.

Zoals zo velen hoop ik dat we nu weer de goede kant opgaan en groet u allen,

Bert J. van Bergen
www.meteonoord.nl
Door wsp
#5912
Hallo Bert,

Welkom terug. Jouw data is wat ik gezien heb altijd goed geweest. We maken er samen een leuk forum en hobby van en zoals je zelf schrijft, zijn er dingen veranderd, met andere woorden, dus toch een goed forum waar goed gelezen wordt.

We moeten allemaal leren, we zijn nooit te oud om te leren, de een met software of hardware en de andere met iets te omschrijven in het forum.

Samen komen we er uit.

Gelukkig en fijn dat jouw data weer online is bij HWA, toppie.
Door Pim
#5913
Hallo Bert,

Fijn dat je weer terug bent

Als ik welkom ben, wil ik binnenkort eens even bij je langskomen.
Ook wil graag meer weten over Weather Display Live, ik denk erover
hier binnenkort op over te stappen, omdat het er zo goed uitziet.

Jij zegt, dat je wat meer levensjaren hebt maar ik wordt heel binnenkort 61.
Je haalt me dus niet meer in!!

Prettig weekend allemaal

Pim
Door Luc
#5930
Bert,

Welkom 'terug'. Ik heb er altijd vertrouwen in gehad, dat je vroeg of laat, je gegevens weer zou willen publiceren op HWA.

Ik heb inmiddels jouw weerstation weer opgenomen! Nogmaals welkom terug!

Luc
Door Meteo Simpelveld
#5940
Goedemorgen Bert,

Welkom terug

Groet Bert
Door Hugozer
#5942
Hmmm- het lijkt erop dat ik hier dus op het juiste moment ben 'ingestapt', want ook ik heb geen behoefte aan gez**k op een forum ;)
Door beneluxmeteo
#5959
Welkom terug Bert,
Als ik terug van vakantie ben de 19e dan ga ik ook weer online. De pc's staan nu uit.

Groet'n,

Johan