Algemeen forum voor discussie over de website
Door koos
#41541
Nu ook mijn weer-PC 24 uur per dag aanstaat zit ik te denken aan een energie zuinig alternatief in de vorm van een mini PC. Maar een google actie op dit onderwerp levert zoveel gegevens op dat ik door het bos de bomen niet meer zie.

Zijn er hier gebruikers van een mini-PC die bepaalde modellen kunnen aanbevelen of juist afraden? Welk merk/model wordt veel gebruikt?

Alvast dank voor jullie adviezen

Gr. Koos
Door pdw112
#41542
Hoi,

Ik gebruikt de FIT PC 2G met 2Gb geheugen.
En draai hier win 7 op.
PC verbruikt max. 8 watt.

Zie ook lijntje mini pc
Door Mike
#41544
Hier wordt gebruik gemaakt van een Asus eee BOX.

1 gyg geheugen en ook Windows 7 (Home premium) draait als een zonnetje op de Eee-box.

Ben er zeer tevreden over.

Suc6 met je zoektocht, er zijn vele mini-pc's op de markt ;)

Groeten, Mike.
Door Mark9012
#41559
Hoi,

Ik draai nu ongeveer 3 kwart jaar een Foxconn Nettop 535i gebruikt 11 watt constant, en draait windows 7.
Is voorzien van 2gb ddr3 geheugen, en een laptop hardeschijfje.


Groet,

Mark
Door jeroenzwart
#41563
Koos,

Ik heb ondertussen al een jaar naar alle tevredenheid een XXODD miniPC:
Windows 7 Home Premium, 1,66 GHz, 2 GB geheugen en een hardeschijf met flash geheugen 60 GB (meer als zat voor de data van een weerstation). Het flash geheugen maakt de miniPC extra zuinig en extra snel. Energiegebruik bedraagt gemiddeld ca. 25W: ons jaargebruik is sinds in gebruikname van deze PC met bijna 1000 kWh per jaar afgenomen!

Groet en succes met je keuze, Jeroen
Door gerrit32
#41564
Ik gebruik twee miniPC's.
Ik heb gekozen voor de POV INTEL D510 2GB 500GB MINI-PC.
Op de een draait XP-pro en de andere Windows 7.
Deze PC's zijn voorzien van een parallel, serial en 2x PS2.
Aan de achterzijde 4x en aan de voorzijde 2x usb achter een klepje.
Ook is hij voorzien van een 10/100/1000 netwerkkaart.
Deze PC's zijn bijzonder stil en verbruiken rond de 20W.

Op een PC draait het hele weergebeuren onder XP en op de andere draaien 3 camera's, een regendetectieprogramma, een kopie van WD en nog wat los spul onder W7.

Ik ben zeer tevreden over deze PC's.
Eerder draaide het op twee verschillende miniPC's waar ik steeds problemen mee kreeg.
Waar het weer op draaide ging te veel geluid maken. Deze stond in de huiskamer en was hinderlijk.
De andere had een vervelende gewoonte om af en toe te crashen en daarbij de weercomputer mee te nemen. Deze draaide vrijwel maximaal terwijl de nieuwe rond de 40-50% draait. Hier draaide de camera's op.

Groet,
Gerard
Door etab
#41580
Ik gebruik een mini laptop.
Deze staat op zolder en die benader ik via mijn eigen pc. Hoef hem dus niet te voorschijn te halen.

De laptop heb ik echt op het hoogstnoodzakelijke helemaal leeg gemaakt. kaler dan dit kan niet.
Ik heb WL op automatsich opstarten gezet en de pc sluit 1 maal per week af om opnieuw op te starten. Zo hou ik hem een beetje fris.

Hiervoor had ik en oude pc staan en na 1 jaar schrok ik van mijn elektra rekening.
Deze vindt ik niet etrug in mijn rekening.

Ik heb pas een review gelezen dat er mini pc's zijn die 2 watt verbruik hebben.
Ze bestaan als sinds 2008!!!! en ksoten in de US rond de 210 dollar
Door jorissynaeve
#41581
Hier gebruik ik een Alix.1D . Een kleine geruisloze mini-itx pc waarop linux geïnstalleerd is met meteohub. Met een beetje kennis kan je nog vele andere dingen doen met dit klein mini-pc'tje.
Verbruik: 3-5 watt.