Algemeen forum voor discussie over de website
Door petergroeneveld
#7918
Hallo Luc e.a.

Wanneer ik op de site van HWA kom dan ben ik benieuwd welk station de hoogste cq. de laagste temperatuur heeft. Het staat erbij, maar op het kaartje zelf is het moeilijk te zien met de vele witte bolletjes. Nu kan ik Texel nog wel vinden maar een dorp waar je nooit van gehoort hebt niet zo gauw, zo goed is mijn aardrijkskunde nou ook weer niet.

Het is maar een vraag, is het mogelijk om het station een rode resp. een blauwe kleur te geven of is het teveel gevraagd.
Het lijkt mij technisch wel mogelijk.
Door jorissynaeve
#7919
Technisch is het meeste haalbaar denk ik, of het praktisch mogelijk is...;)

Ook een andere opmerking. Het probleem is al eens aangehaald maar blijkbaar nog niet opgelost.
Ik werk met FF3.x en schermresolutie 1024x768
Ik kan de witte bolletjes die boven de banner van "camera.nl" staan niet selecteren. Enkel die die er rechts van staan.
Door Luc
#7939
petergroeneveld schrijft:
Hallo Luc e.a.

Wanneer ik op de site van HWA kom dan ben ik benieuwd welk station de hoogste cq. de laagste temperatuur heeft. Het staat erbij, maar op het kaartje zelf is het moeilijk te zien met de vele witte bolletjes. Nu kan ik Texel nog wel vinden maar een dorp waar je nooit van gehoort hebt niet zo gauw, zo goed is mijn aardrijkskunde nou ook weer niet.

Het is maar een vraag, is het mogelijk om het station een rode resp. een blauwe kleur te geven of is het teveel gevraagd.
Het lijkt mij technisch wel mogelijk.
Technisch is dit inderdaad mogelijk, maar het was toch nog een puzzel om het voor elkaar te krijgen. Het rode of blauwe bolletje wil ik namelijk altijd bovenop hebben liggen als er meer weerstations rond dezelfde coordinaten zijn. Daarom heb ik de structuur voor het genereren van het plaatje aan moeten passen.

Het heeft me een paar uurtjes werk gekost, maar nu staat er zowel in Nederland als in Belgie een rood respectievelijk blauw bolletje bij de hoogste en laagste temperatuur.

Gr,
Luc
Door Luc
#7944
Zaferr schrijft:
Een probleempje

Ik kan nu alleen de laagste van NL en de hoogste van Belgie aanklikken, de andere 2 kan ik niet aanklikken
Welke browser met welke schermresolutie gebruik je? Wellicht heeft dit probleem dezelfde oorzaak als het probleem dat Joris hierboven beschrijft.

Ik ga eens kijken of ik daar een oplossing voor kan vinden.
Door petergroeneveld
#7945
Luc,

Sorry dat ik je enkele uurtjes werk heb bezorgd maar je hebt het weer gefikst zie ik. In een oogopslag zijn nu de stations met de hoogste en laagste temperaturen duidelijk te zien ook leuk voor de stations zelf.
Trouwens met IE7.0 zijn de stations bij mij wel te linken.
Ziet er weer aardig uit!

Groetjes,
Peter.
Door Roelof
#7946
Ook hier zijn zijn de stations onder den haag zeeland en de westkant van belgie niet aanklikbaar dus eingelijk vanaf denhaag de zuidwesthoek
browser ff 1024x768

roelof meteo sleen
Door petergroeneveld
#7947
Hallo Roelof,
De stations waar jij het over hebt zijn door mij wel aanklikbaar met IE7.0
Zou het aan FF liggen?
Door WinRAR.be
#7953
petergroeneveld schrijft:
De stations waar jij het over hebt zijn door mij wel aanklikbaar met IE7.0
Zou het aan FF liggen?

Denk bijna van wel. Met Opera 9.63 geen enkel probleem.
Door jango
#7956
Luc schrijft:
Zaferr schrijft:
Een probleempje

Ik kan nu alleen de laagste van NL en de hoogste van Belgie aanklikken, de andere 2 kan ik niet aanklikken
Welke browser met welke schermresolutie gebruik je? Wellicht heeft dit probleem dezelfde oorzaak als het probleem dat Joris hierboven beschrijft.

Ik ga eens kijken of ik daar een oplossing voor kan vinden.


Ik heb het uitgetest met FF IE7 en Google Chrome en resolutie van 1280x960 en werkt alleen bij IE7 goed

grt Jan