Algemeen forum voor discussie over de website
Door wsEpe
#57141
Had net problemen met mijn site, dat deze erg traag was. Blijkt hwa eruit te liggen. Laatste updates zijn nu van rond 12.00 uur. Hopelijk was dit eenmalig dat hwa er 'maar liefst' 40 min uitligt ;)
Door weatherservice
#57142
Geen problemen hier.

Groetjes,

Nicolas
Door wsEpe
#57143
weatherservice schrijft:
Geen problemen hier.

nee, nu niet meer. Anders had ik niet kunnen posten B).

@Luc: wel even raar. Er staat nu dat ik eerste bericht 1 uur en 25 minuten geleden gepost heb. In werkelijkheid is de 25 minuten geleden ??
Door Overijse
#57144
wsEpe schrijft:
weatherservice schrijft:
Geen problemen hier.

nee, nu niet meer. Anders had ik niet kunnen posten B).

@Luc: wel even raar. Er staat nu dat ik eerste bericht 1 uur en 25 minuten geleden gepost heb. In werkelijkheid is de 25 minuten geleden ??


Bleek een probleem met servertijd te zijn, was naar wintertijd gesprongen, Luc heeft deze net terug op zomertijd gezet. Daarmee is je post opeens 1 uur in tijd opgeschoven.

Edit : Ook de weerkaartjes waren gedurende een periode in wintertijd, daarmee misschien dat je de indruk had dat HWA niet actueel was.

Grtz
Kris
Door CeesT
#57145
Hoi,

Het was ook nuttig. Ik kreeg een melding via SMS (heb ik zo ingesteld) dat de data van MeteOosterhout meer dan een uur oud was, weten we ook meteen dat die functie goed werkt :).
Door Luc
#57146
De HWA server is bijna vastgelopen, waardoor deze (bijna) niet reageerde. Geen idee wat daar de oorzaak van was, maar een reboot heeft het probleem verholpen. Na het opstarten stond de tijd verkeerd. Deze heb ik weer goed gezet.

Volgens mij moet nu weer alles correct werken.

@Kris: bedankt voor het melden!

Mvgr,
Luc
Door fbockstael
#57147
Toevallig geen "uit het oog verloren" cronjob ergens? Was laatst bij onze server ook en dat besloeg uiteindelijk zoveel geheugen dat de server vastliep.

Groet,

Franklin
Door Luc
#57157
Vannacht/Vanmorgen is de HWA server helaas weer gecrasht. Oorzaak nog onbekend.

Een reboot heeft de storing in elk geval verholpen. Ik zag net dat na de reboot de servertijd weer een uur achter liep. Deze tijd heb ik zojuist weer goed gezet.

Vandaag probeer ik te achterhalen waar de servercrash vandaag komt. Ook wil ik uitzoeken waarom de servertijd na een crash fout staat. Wellicht dat er daarom gedurende dag nog een korte onderbreking kan zijn.

Excuses voor het ongemak.

Gr,
Luc
Door Snarf2000
#57159
En daardoor kreeg ik waarschijnlijk ook de melding dat mijn data op HWA 1 uur oud was.

Frans
Door teesee64
#57167
Heb gisteren en vandaag al een aantal keer een sms bericht ontvangen dat mijn weerstation eruit zou liggen, maar dit werd blijkbaar veroorzaakt door de storing op HWA zelf.

Is er een manier om dit soort loze foutmeldingen per sms te voorkomen?
deze sms-jes gaan buiten mijn bundel om en normaal erg handig, maar de kosten lopen nu onnodig op.


Groet,
Theo