Algemeen forum voor discussie over de website
Door Overijse
#64596
@WS Vreewijk

Door een verkeerde manipulatie van mezelf is je reactie over het OFF TOPIC zijn verloren gegaan.

Voel je vrij om deze hier terug te posten, en we kunnen hier verder discussiëren over het reilen en zeilen van HWA.
Door osjohn
#64598
Er zijn ook veel oude weeramateurs waarschijndelijk gestopt met het
weerstation of met het posten van vragen.

Waar zijn de mensen van vroeger, b.v. Terry, langerak etc.

En toch hebben we voldoende leden.

John
Door CeesT
#64599
Ondertussen heeft er achter de schermen een PB-wisseling plaatsgevonden met een van de moderatoren waarbij er wat grieven over en weer zijn besproken en de lucht tot op een aanvaardbaar niveau is geklaard.

Ik voel me verder niet geroepen een en ander tot in detail hier openbaar te maken maar wil volstaan met deze melding.
Door ws vreewijk
#64602
Ja alleen jammer dat een topic daarvoor werd (mis)(ge)bruikt dat daar niet voor bedoeld was.

Het ging in mijn topic over twee dingen,de activiteit op het forum en mr soft.

Misschien was het fout van mij om dat in EEN topic te zetten.
Door CeesT
#64605
Ja alleen jammer dat een topic daarvoor werd (mis)(ge)bruikt dat daar niet voor bedoeld was.


Waarom was dat topic daar niet voor bedoeld? Jij begint toch, naast je vraag over Mr. Soft, over inactiviteit van forumleden en ik probeer vervolgens duidelijk te maken waarom er van mijn kant uit inactiviteit is. Ik zie het probleem niet.
Door ws vreewijk
#64611
JIJ BEGINT TOCH

Waar slaat dat op Cees dat je dat schrijft ?


Het ging erover om mensen te motiveren iets te posten omdat het stil was op Hwa niet om een of andere reden te horen waarom JIJ niets post.

Het topic was ook niet bedoeld om door jou gebruiken om de moderatoren van Hwa een veeg uit de pan te geven.

Als ik zo jou commentaar lees snap ik dat mensen als Wim er op een gegeven moment geen zin meer hebben.

Ik had je al een tijd niet gezien op dit forum,maar als je alleen negatief kunt zijn is dat misschien maar goed ook.
Door tuinmantom
#64614
Ik volg het forum af en toe nog, maar ik heb de indruk dat de fut er uit is. Overijse is de enige admin die ik hier nog actief zie reageren. (als er iemand vertrekt zie je amper reactie van Luc bvb, ook in deze thread niets) Wie staat momenteel aan de leiding van de site en forum, waar is de visie waar de site en het forum naartoe wil gaan in de toekomst? De roadmap? Je moet constant veranderen en innoveren om mee te kunnen, maar hier ook duidelijk over communiceren, zodat leden iets hebben om naar uit te kijken.
En ook leden actief betrekken bij dit proces. Votes organiseren waarbij je vraagt wat m'n graag nog wil zien veranderen/verbeteren bvb.
Er ontstaan dagelijks allerlei interessantere sites en fora, je moet een beetje pro-actief blijven of je loopt achterop en voor je het weet valt het stil.

Vrijwilligers (admins) moet het aangenaam gemaakt worden en alle tools die ze nodig hebben moeten hen gegeven worden, want zij zijn een belangrijk onderdeel waarop een site en forum valt/staat... Als je nu leest dat er een admin vertrekt uit frustratie, dat is niet echt goede reclame - dat moet direct gecounterd worden met een leider die opstaat en zegt dat er verandering komt. Maar het wordt z'n beloop gelaten...

De site zelf heeft ook pagina's die geen moderne indruk geven zoals hopeloos verouderde pagina's:
http://www.hetweeractueel.nl/hwa-prijsvraag
http://www.hetweeractueel.nl/weerstation-reviews/
Wat wordt daar mee gedaan bvb? Als nieuwe bezoeker en je komt dat tegen, stel je je vragen over het up-to-date zijn van de site. Het voelt doods aan.

Sorry, het moest er even uit :p Ik wens iedereen verder veel succes hoor :)
En hopelijk een fijne zonsverduistering overmorgen, maar het zal wel weer bewolkt worden...

groetjes
Door CeesT
#64616
Als ik zo jou commentaar lees snap ik dat mensen als Wim er op een gegeven moment geen zin meer hebben.


Ik kan en wil niet voor de persoon in kwestie praten maar ik kan me helaas niet aan de indruk onttrekken dat ik hier misbruikt wordt als een gemakkelijk handvat om de brui er aan te geven die er toch al aan zat te komen. Je maakt mij namelijk niet wijs dat ik met één negatieve reactie bewerkstellig dat iemand zelfs zijn apparatuur opruimt en er voor een complete hobby de brui aan geeft. Kom nou, zorg dat je rond kinderbedtijd hier bent dan mag je mijn kleinkinderen ook verhaaltjes vertellen. Ik betrek dit hele gedoe dan ook echt niet op mezelf.

De ware reden vind je denk ik als je wat dieper door leest en kijkt hoeveel tijd de persoon in kwestie dagelijks kwijt is aan HWA met verouderde tools en middelen en vooral het stuk frustratie wat dat oproept.

Dus zoek het lekker uit met je kromme conclusies en ga iemand anders een schuldgevoel aanpraten.
Door osjohn
#64617
De leden weten zelf goed wanneer hun weerstation afwijkende gegevens doorgeeft
aan HWA.
Elk weerstation wordt vergeleken met de weerstations in de omgeving, dus is er
een afwijkend station, is de controle ook niet zuiver.

Zo dat de moderators hun werk doen vind ik geweldig goed lopen, en zou dat
ook niet veranderen.

John
Door teesee64
#64620
Ik begrijp er sowieso helemaal niets van dat iemand boos wordt omdat zijn station voor 2 daagjes is uitgesloten.

Steek de hand dan eerst in eigen boezem en zorg ervoor dat je gegevens kloppen en grijp in als je merkt dat er iets mis gaat. Er kan altijd iets mis gaan, gebeurd mij ook af en toe. Natuurlijk is het frustrerend als er wat fout gaat en ik begrijp ook dat je boos kan zijn dat de techniek je in de steek laat. Maar kom op zeg, een moderator kan daar ook niets aan doen.

Om dan af te geven op de moderator die je op de fout wijst, vindt ik belachelijk. Alsof er iemand dood van gaat als je 2 dagen niet mee doet in de lijsten. De mensen die interesse hebben in jou weergegevens, bezoeken neem ik aan je eigen website ook al lig je er bij HWA even uit.

Willen we dat op HWA betrouwbare gegevens te vinden zijn, dan ontkom je er niet aan dat er gecontroleerd een indien nodig ingegrepen wordt zodat de gegevens op HWA ook betrouwbaar zijn en blijven. Dat is in het belang van ons allemaal!!
De dag dat HWA niet meer als betrouwbaar wordt aangemerkt, is de dag dat we HWA gedag kunnen zeggen.


Dus kom op, laten we het gezellig houden en met zijn allen plezier blijven beleven aan onze mooie hobby. Inclusief alle ups en downs die erbij horen!

Groet,
Theo