Algemeen forum voor discussie over de website
Door Overijse
#67716
ER VERTREKKEN GEEN PM (priveberichten) meer van HWA moderatoren naar de beheerders van weerstations

[ul][li]De handmatige Filter-PM's worden vervangen door automatische email-berichten gegenereerd door scripts op de HWA site. Ze bevatten welke filter (temp, wind en/of neerslag) en/of de filter tijdelijk of voor onbepaalde duur is en welke moderator voor dit filter verantwoordelijk is.[/li]
[li]Antwoorden op deze mails via mail heeft geen effect, de afzender is een zogenaamd "no-reply" adres. Stuur uw reactie via een PM (privé-bericht op het HWA forum) naar de betrokken moderator om uitleg te krijgen en / of de filter te laten verwijderen.[/li]
[li]Ook bij het handmatig verwijderen van een filter krijg je een automatische email. Zo ben je zeker wanneer de filter verwijderd werd.
(automatisch weet ik niet, geen testgelegenheid gehad, zou 48 hr duren, lol)[/li]
[li]Te nemen actie door iedereen: controleer het e-mailadres in jullie profiel! http://www.hetweeractueel.nl/forum/?do=userdetails&func=myprofile[/li]
[li](indien nodig) Zorg ervoor dat het no-reply[@]hetweeractueel.nl niet in de spambox terechtkomt. Zorg ervoor het "no-reply" adres als bevriend e-mailcontact wordt beschouwd.[/li]
[li]Er komt (lees wordt gewerkt aan) een formulier om url-wijziging van data-bestanden op te geven zodat de aanpassingen sneller en vlotter worden doorgevoerd. Ze gaan dan niet meer verloren in een overvloed aan andere e-mails die aankomen bij iedereen.[/li]
[li]Aanvulling in de mails zit onmiddellijk een link (naam moderator) voor een PM (Privébericht) naar deze te zenden.[/li]
[li]aanvulling 28 mei 2016 te 1408 hr :
Indien een filtermail niet gerechtvaardigd is kunt u zo snel mogelijk een tegenreactie zenden, door op de link(naam moderator) in e-mail te klikken en zo de situatie te verduidelijken indien nodig aan de betrokken moderator.[/li][/ul]

12/05/2016 te 12hr32
Alle 358 stations die momenteel data aanleveren werden net manueel gecontroleerd en waar nodig werden filters weggehaald (gegevens correct maar nooit reaktie gekregen), anderen hebben dan ook verschillende mails aangekregen om hun nogmaals te attenderen dat er mogelijk een storing is met hun gegevens.
[color=#0000FF]AUB CHECK DIE EMAILADRESSEN OF ATTENDEER ER UW COLLEGA HWA-DEELNEMERS (vrienden) OP DIT TE CHECKEN ZODANIG DAT ZE DE MAILS AANKRIJGEN
[/color]
Door Weerstation Kaatsheuvel
#67726
Samenvattend,
Geen PM berichten naar de beheerders van Weerstations
Handmatige Filter- Pm Wordt automatisch e-mail
Antwoorden op mails heeft geen zin(reply adres)
Stuur bericht via PM naar de Betrokken Moderator
Automatische e-mail bij verwijdering van een filter
Controleer e-mail adres in je profiel
No-reply niet in je spambov komt
Er komt een formulier om de url wijzigingen en data bestanden op te geven om alles sneller te laten verlopen
Groeten,
Hans
Door Luc
#67728
Zie hier een voorbeeld van een automatische mail die je kunt verwachten bij een storing:

Onderwerp mail: Controle weergegevens station Kessel nodig!

inhoud:
Uit automatische controle van de temperatuur van Kessel blijkt dat deze afwijkt t.o.v. omliggende weerstations in de regio. We vragen je vriendelijk om deze gegevens te controleren. Wellicht is er een storing.


Deze gegevens worden daarom gedurende 2 dagen niet gebruikt op extremenpagina en voor het genereren van kaartjes op hetweeractueel.nl. Overmorgen wordt deze tijdelijke voorzorgsmaatregel automatisch weer opgeheven.

Letop: Dit is een geautomatiseerd bericht, antwoorden op dit bericht worden niet gelezen. Eventuele vragen kun je via een PM (Persoonlijk Bericht) op Hetweeractueel.nl stellen aan de volgende moderator: Luc

Met vriendelijke groet,

Het moderator team van Hetweeractueel.nl
Door Overijse
#67733
En zo ziet de opvolging mails en filters er bij mezelf uit.



oranje label : tijdelijk filter.
rood label : filter onbepaalde duur.
groen label : filter verwijdert.
blauw label : er is een privébericht voor mezelf op HWA.
Bijlagen
hwamod.PNG
hwamod.PNG (140.79 KiB) 3223 keer bekeken
Door Overijse
#68132
Overijse schrijft:
Effe deze naar boven pushen.

CHECK JULLIE E-MAILADRES, EXTREME FILTERBERICHTEN KOMEN AUTOMATISCH IN JULLIE MAILBOX TERECHT.

Klik Hier >>> http://www.hetweeractueel.nl/forum/?do=userdetails&func=myprofile <<< om e-mailadres te controleren en wijzigen indien nodig.

Grtz
Kris


Bij reactie via PM aan één van de Mods, vermeld zeker jullie stationsnaam waarmee jullie station op HWA verschijnt. Is handiger om een stationsnaam op te snorren bv:"Overijse", dan eerst te moeten uitvogelen welk station gelinkt is aan gebruiksnaam "1fp4fZ"(=voorbeeldgebruiksnaam) die een pm tot ontfiltering of situatie-update heeft gezonden.

Thx.
Door jango
#68752
Allemaal leuk en makkelijk om hulpmiddelen te bedenken die het een moderator gemakkelijker maakt.

Maar wat heb je er aan als een deel daarvan niet werkt.

Ik heb (Veghel) sinds gisteravond een uitsluiting voor temperatuur , en dat is terecht want door foute verhuizing naar andere pc werd de temperatuur is Fahrenheit doorgegeven.
Nu werkt alles al weer vele uren zoals het hoort.

Maar de mail die dan automatisch verstuurd word moet ik nog steeds krijgen.
Mijn mailadres klopt wel met de gegevens bij HWA en het werkt ook.
Vreemd om dan geen mail te ontvangen.

Grtz, Jan
Door wvdkuil
#68753
Je hebt een PM met het email adres wat is gebruikt.

Als het email adres correct is: controleer dan de spam folder in het mail programma en via webmail de web-server van WESERVIT. Steeds vaker sturen mail servers de "spam" niet meer door naar de gebruiker.

Dit was de standaardtekst die verstuurd is:

Uit automatische controle van de temperatuur van Veghel blijkt dat deze afwijkt t.o.v. omliggende weerstations in de regio. We vragen je vriendelijk om deze gegevens te controleren. Wellicht is er een storing.
Deze gegevens worden daarom gedurende 2 dagen niet gebruikt op extremenpagina en voor het genereren van kaartjes op HetWeerActueel. Overmorgen wordt deze tijdelijke voorzorgsmaatregel automatisch weer opgeheven.

Letop: Dit is een geautomatiseerd bericht, antwoorden op dit bericht worden niet gelezen.
Vragen, opmerkingen of gewenste aanpassingen graag via een PM (Persoonlijk Bericht) op HetWeerActueel via deze directe link naar: wvdkuil

Met vriendelijke groet,

Het moderator team van Hetweeractueel.nl


Wim
Door Marcel
#69322
Hallo,

Is dit dan ook de reden dat ik al ik weet niet hoe lang geen reacties krijg op mijn verzoek om mijn actuele data naar Hetweeractueel te kunnen updaten.

Want ik ben al maanden aan het proberen om contact te krijgen via mail en de site, maar geen enkele reactie.

Volgens Hetweeractueel zouden nieuwe stations binnen een week reactie krijgen en de site op hetweeractueel zichtbaar zijn.

gr,

Marcel Pijpers