Algemeen forum voor discussie over de website
Door wvdkuil
#67979
Dit bericht is overbodig nu Luc na staag overwerken, een oplossing heeft ingebouwd in de CURL scripts.
Sinds twee uur wordt de data weer continu correct ingelezen.

:) :) :) :) :) :)

Bedankt Luc,

Wim





Als u one.com gebruikt EN uw HWA bestand is een .txt bestand, controleer of HWA wel recente gegevens ophaalt.


Probleem kwam voor bij Station Lembeke
Oplaad-bestand was http://www.weerstationlembeke.be/weathe ... ctueel.txt
Via de browser wordt telkens een recent bestand van maximaal 5 minuten oud getoond.

Bij het ophalen via CURL vanaf de HWA server en vanaf mijn testserver worden oude gegevens tot meer dan 1 uur oud opgehaald. Telkens 1 keer nieuwe gegevens en dan meer dan een uur dezelfde oude gegevens maar wel met de juiste http return code 200 voor nieuwe gegevens.

Na diverse tests bleek dat de extensie .txt blijkbaar gecached wordt door one.com als de data via CURL wordt opgehaald.

Dit komt voor na de grote storing gisteren bij de amazon cloud en de cache diensten die daar gehost worden.

Als u datzelfde probleem tegenkomt, uw oplaad-bestand een andere extensie geven, php is het meest betrouwbaar.

Succes, Wim
Door Willy Peters
#67981
Wim,

Ook ik heb mijn site gehost bij One.com.
Kun je ongestraft de extentie van .txt veranderen in .php? Hoeft er bij HWA niks gewijzigd te worden?
Ik heb nl. hetzelfde probleem. Ik krijg regelmatig een sms van HWA dat de data niet goed zou zijn. Ik had dit niet in de gaten.
Ik ben op dit moment niet thuis dus ik kan nog niks veranderen.

Willy
Door wvdkuil
#67983
Willy Peters schrijft:
Wim,

Ook ik heb mijn site gehost bij One.com.
Kun je ongestraft de extentie van .txt veranderen in .php? Hoeft er bij HWA niks gewijzigd te worden?
Ik heb nl. hetzelfde probleem. Ik krijg regelmatig een sms van HWA dat de data niet goed zou zijn. Ik had dit niet in de gaten.
Ik ben op dit moment niet thuis dus ik kan nog niks veranderen.

Willy
Lijkt een zelfde soort probleem probleem. Telkens wat data en dan weer niet.
Bij Lembeke was er meer niet dan wel data. Bij jou zijn het minder en kortere onderbrekingen.
En jouw bestand is .html geen .txt

Via de browser www.meteowijchen.nl/Weerstation/openweerdata.html wordt recente data (20:58) geleverd. Via CURL oude data.



=== Oplossing:
1. Je kunt gewoon de extensie veranderen in je weerprogramma en in de ftp settings van .html in .php

2. Als je dat gedaan hebt een moderator vragen dat aan te passen zodat voortaan het .php bestand wordt gelezen.

=== Hoe werkt het?
1. De extensie php moet uitgevoerd worden op de webserver.
2. Omdat .php telkens andere resultaten kan geven mag er bij .php niet gecached worden.
3. Een bestand met extensie .php wordt door de webserver gelezen en zolang er geen < ? PHP staat wordt alles direct doorgestuurd, alsof het html is.

En dat is voor hwa accoord, .html of .txt is voor de verdere verwerking identiek.

Wim
Bijlagen
lembeke_wijchen.jpg
lembeke_wijchen.jpg (145.09 KiB) 2816 keer bekeken
Door wvdkuil
#67986
wslembeke schrijft:
@Willy,

Ik dacht dit aangezien vanaf 17u tot nu je grafiek ook volledig is.

mvg

Eddy
Helaas vermeldt de stations pagina http://www.hetweeractueel.nl/weer/wijchen/actueel/ zelfs om 21:31 nog de tijd van de data van 20:53

Dus er is zeker ergens een probleem met de cache.

De eigen website van Wijchen geeft correcte tijden, dus het is geen FTP probleem.

Wim
Bijlagen
wijchen.jpg
wijchen.jpg (44.15 KiB) 2816 keer bekeken