Algemeen forum voor discussie over de website
Door tjabine
#69990
Ik ben eigenlijk benieuwd wie er nog wacht op aanmelding van zijn weerstation
en hoelang hij of zij daar al op wacht.

Misschien valt het dan meer op zodat Luc de aanmelding versneld?
Door Heersje
#70000
Ik weet niet of de aanmelders nog regelmatig op dit forum verkeren en deze vraag zien. Ik wacht al vanaf het begin dit jaar, heb een aantal maal een en ander opnieuw gestuurd via de website en email. Een PB gestuurd naar de gebruiker waarvan ik dacht dat het Luc zou zijn, hier in het forum nog eens van mij laten horen maar tot op heden is iedere reactie uitgebleven (en het totale gebrek aan reactie is voor mij nog het meest frusterende).
Het ware wellicht beter als de aanmeldoptie van de website verwijderd wordt tot er een invulformulier is gemaakt voor een database insert die door de actieve moderatoren Wim en Kris (en anderen wellicht?) gebruikt zou kunnen worden. Ik ga er van uit dat mijn aanmelding in ieder geval niks meer gaat worden. Helaas.
Door tjabine
#70159
Heersje schrijft:
Ik weet niet of de aanmelders nog regelmatig op dit forum verkeren en deze vraag zien. Ik wacht al vanaf het begin dit jaar, heb een aantal maal een en ander opnieuw gestuurd via de website en email. Een PB gestuurd naar de gebruiker waarvan ik dacht dat het Luc zou zijn, hier in het forum nog eens van mij laten horen maar tot op heden is iedere reactie uitgebleven (en het totale gebrek aan reactie is voor mij nog het meest frusterende).
Het ware wellicht beter als de aanmeldoptie van de website verwijderd wordt tot er een invulformulier is gemaakt voor een database insert die door de actieve moderatoren Wim en Kris (en anderen wellicht?) gebruikt zou kunnen worden.Ik ga er van uit dat mijn aanmelding in ieder geval niks meer gaat worden. Helaas.


Nog maar eens onder de aandacht Luc!!
Als je er geen zin meer in hebt? laat het dan op zijn minst weten hier.
Hoeven de aanmelders geen moeite meer doen.
Door tuinmantom
#70170
Jammer om dit te lezen, ik heb een nieuw Davis weerstation op een mooie locatie proefdraaien in Franstalig België (of "de Ardennen") en dacht dit als het proefjaar er binnenkort op zit aan te melden bij HWA, leek mij nuttig omdat dit op het HWA kaartje steeds een grote leegte gebleven is. Maar zo te zien heeft het niet veel nut om hier te proberen? :(
Door Nico
#70172
Tijdens mijn vakantie is de gegevensoverdracht door een stroomstoring uitgevallen, bij terugkomst blijkt dat mijn weerstation in zijn totaliteit is verwijderd uit "Het weer actueel". Geweldig dat na jaren en jaren trouwe dienst. Perfect mannen. Maandag nog een mailtje gestuurd, ook nog steeds geen antwoord. Je bent sneller verwijderd, dan aangemeld. Een mailtje voor verwijdering zou toch wel zo netjes zijn of niet soms?
Door wvdkuil
#70173
Wat is de naam van het station zoals dat op de HWA lijsten stond?
Met die naam kan ik zoeken wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Als uw station "margraten" is, dan is er al 40 dagen geen werkende upload.
http://members.home.nl/gerendal/customtextout10.txt
De laatste gegevens in dit bestand zijn van 2 september 2017.
Code: Selecteer alles
BOF
$stationDate = "02/09/17";
$stationTime = "10:10";

Op uw weerpagina staat wel een bijgewerkte clientraw.txt voor WD-live.
Maar geen recente customtextout10.txt voor HWA.

Als er 40 dagen geen bijgewerkte upload is ontvangen, verdwijnt een station uit de overzichten, maar het station wordt NIET verwijderd. Als de upload weer werkt moet het station eigenlijk gewoon weer terug komen in de overzichten.

De moderators krijgen geen mails of kopie daarvan.
Als wij iets moeten doen, graag een PM of een bericht op het forum.


Wim
Door WSParkstad
#70174
Mag ik weten bij welke baas je werkt, 40 dagen vrij wat een luxe ;-)
Maar zoals Wim beschreef ligt het niet aan HWA maar aan de upload, effe aandacht aan dit probleem en weet zeker dat bij verse aanlevering het weer automatisch in gelezen wordt.

Succes met de members.home.nl/gerendal/customtextout10.txt

Marcel.
Door Overijse
#70175
Nico schrijft:
Tijdens mijn vakantie is de gegevensoverdracht door een stroomstoring uitgevallen, bij terugkomst blijkt dat mijn weerstation in zijn totaliteit is verwijderd uit "Het weer actueel". Geweldig dat na jaren en jaren trouwe dienst. Perfect mannen. Maandag nog een mailtje gestuurd, ook nog steeds geen antwoord. Je bent sneller verwijderd, dan aangemeld. Een mailtje voor verwijdering zou toch wel zo netjes zijn of niet soms?


Ter aanvulling op het bericht van Wim om DUIDELIJK te maken dat er niemand verwijderd wordt, maar enkel weggestoken voor bezoekers indien meer dan XX dagen geen verse data meer werd aangeleverd.

Nu te zien voor iedere bezoeker :

322 stations die aanleveren
320 stations waarvan :
- de data niet meer ververst,
- of gestopt zijn,
- of HWA de rug hebben toegekeerd,
- of een nieuwe uploadurl niet werd doorgegeven naar Wim of mezelf,
- enz...

Op het ogenblik is er een station dat 3080 dagen geleden voor de laatste maal data ververst heeft, waardoor deze verscholen zit voor bezoekers.

Mocht dit bovengenoemde station opeens toch nieuwe data op zijn oorspronkelijke opgegeven url beginnen verversen wordt deze automatisch terug zichtbaar voor iedereen, zelfs na 8,5 jaar.:blush:

@Nico
Moraal van het verhaal. Effe een PM naar Wim of mezelf om even je situatie te bekijken zou het probleem veel sneller opgelost hebben.

PS : een HTTPS probleem kan ook al uitgesloten worden in je situatie. Werd net gecontroleerd.

Mvg
Kris
Door dibasta
#70179
Hallo,

Wat ik ook heel heel vreemd vind is, dat Station Ternaard, al een paar maand een storing heeft volgens het lijstje van Friesland, maar als je naar de info. van dit station kijkt, geeft die vrolijk z'n weergegevens weer! wat is hier mee aan de hand dan ??

Vr. groet.
Peter.