Algemeen forum voor discussie over de website
Door osjohn
#70255
Nick (mijndomein.nl - helpdesk)
25 okt. 09:30 CEST
Beste John,
Je zal dit ongetwijfeld niet bewust hebben gedaan en ook geen weet van hebben gehad dat het uploaden ons platform op een manier kon beïnvloeden, dat we helaas maatregelen diende te nemen.
We hebben je FTP geblokkeerd omdat het systeem aangeeft dat er zoveel geüpload werd, dat het op een shared hosting platform waar wij bij Mijndomein gebruik van maken problemen geeft voor andere klanten. Wij konden daarom helaas niks anders doen dan tijdelijk je FTP blokkeren en even bij je na te vragen waarom dit gebeurt. Mogen wij je verzoeken om te kijken hoe je het uploaden kan doseren of enigszins inperken.
Ik wacht je antwoord even af.
Met vriendelijke groet,
Nick | mijndomein.nl Klantbeleving
Ben je nog op zoek naar een .nl, .frl of .amsterdam voor 1 euro? Controleer dan snel of de gewenste domeinnaam nog beschikbaar is via https://www.mijndomein.nl

Hoe los ik bovenstaand op ??

groeten John
Door WSParkstad
#70256
Dit ook eens gehad velen jaren geleden, mijn oplossing eigen VPS runnen en nu een eigen VPS en die zelf onderhouden wordt door iemand die er veel ervaring mee heeft.

Mag geen reclame maken hierzo maar als je op de site van mij gaat dan zie je wie het is helemaal onder rechts en ja wil ook geen reclame maken voor mijn site maar dat zal toch wel bekend zijn ;-)

Vanaf die eigen VPS ben jij de baas.

Succes.

Marcel.
Door Toulon7559
#70259
;-) "Hoge upload" is een relatief begrip.
Zo'n soort begrenzing heb je bijv. ook voor uploads naar WUnderground, in de vorm van max. uploads per dag cq per minuut.

Maar voor publiceren van je meteo-info lijkt me dat je in de praktijk met een upload-interval van 10 minuten (of meer) genoeg hebt, en dan zul je niet snel tegen zo'n begrenzing aanlopen (tenzij de host-capaciteit heel krap bemeten is).

Eerst praktisch kijken met welk interval je PWS zijn info levert, en dan het upload-interval daarmee oplijnen: de meeste PWSen hebben niet zo'n heel hoge verversingssnelheid.
Door Heersje
#70260
en ze gewoon melden in antwoord dat je een weerstation hebt dat weliswaar vaak maar piepkleine bestanden oplaadt. Er zal een of ander alarm bij ze getriggerd zijn. De suggestie om de upload frequentie na te kijken ben ik mee eens. Zoek anders een betere provider... een VPS vind ik zelf een beetje kanon en de mug.
Door WSParkstad
#70262
Heersje schrijft:
een VPS vind ik zelf een beetje kanon en de mug.


Eerlijk gezegd nog nooit gehoord van een kanon en een mug ;-)
Jaren geleden dacht ik ook zo echter toen waren de kosten voor een VPS natuurlijk nog hoger als nu.
Nu heb je al een voor 9 euro per maand, met voordeel je bent eigen baas en zitten er geen anderen op je eigen VPS tenzij je ook beetje een webhosting verricht voor je vrienden en het bij klein houdt, kun je de kosten ook nog eens verdelen of zelf gelijk houden.

Maar je bent dan baas van je eigen omgeving en kan doen en laten wat je wilt.

Kan ook zijn dat jou wprovider een datalimiet heeft, hou er rekening mee dat downloaden van gebruikers maar ook jouw upload mee telt naar je eigen site.

Wta ik beetje eruit haal is het netalsof je teveel FTP connecties hebt in jouw ruimte wat je huurt of dat je inderdaad teveel data hebt?

ook dit is met eigen VPS geen probleem, ik kan zoveel uploaden als ik wil en zit nu rond de 800GB per maand aan upload en ongeveer 200GB wat kijkers eigenlijk downloaden.
Als ik zo'n pakket als hosting wil hebben dan ben ik veel meer kwijt dan wat een VPS kost bij het bedrijf waar ik het nu ook heb en ook al zitten die in Duitsland het gaat perfect.

En ja heb ook enkele andere bedrijfjes erop zitten en kan zo de kosten voor hun en voor mijn eigen hobby laag houden, een soort win win.

Dus kanon en mug eigenlijk niet van toepassing toch?

;-)
Door mandersp
#70264
Ik vindt dit een raar verhaal van mijndomein.
Ik heb zelf een aantal ftp verbindingen lopen zonder probleem en mijn hosting accepteert dit.
Ik heb ook niet eens de duurdere hoster.
Door weerstationhoogeloon
#70265
Ik heb dat in het verleden ook es aan de hand gehad. Ik kreeg een emailtje dat ik wel heel vaak op een dag middels ftp inlogde op de server. En dat klopt: één keer per minuut komt er een upload van een klein txt bestandje.
Dus: inloggen - uploaden - afsluiten. En dat 1440 keer per etmaal!

Zij noemden dat "hammering". Na wat mailverkeer en de zaak uitgelegd te hebben dat ze een "live weerstation" aan het hosten waren, hebben ze me verhuisd naar een dedicated server (zonder bijbetaling).
En hier draait mun site alweer bijna 10 jaar tot ieders tevredenheid.

Ik denk dat je gewoon effe moet uitleggen wat de situatie is dan hebben ze er begrip voor en wellicht maken ze een oplossing.

gr. Remie
Door Heersje
#70266
ja jij hebt een kanon nodig want met zoveel gadgets val je niet meer in de categorie mug. ;-) Als je alleen een 2 kb bestandje ftpt vind ik dat toch categorie mug en zou de provider met een beetje uitleg eigenlijk niet moeilijk moeten doen. ( en van de kant van de gebruiker zou de frequentie naar bijv 5 of 10 minuten intervallen gebracht kunnen worden)
Door JozBaz
#70275
Ik heb in het verleden iets dergelijks gehad. De Firewall van mijn toenmalige provider zag de frequente uploads als een soort aanval. :) Ze wilden niet ingaan op mijn uitleg en dus ben ik toen maar overgestapt naar een andere provider. Ik uploadt nu iedere 15 seconden middels FTP een klein bestandje (en om de 10 minuten grotere) - zonder problemen.