Algemeen forum voor discussie over de website
Door jeroenzwart
#70472
Hallo allemaal,

Ik moet helaas constateren dat de site 'HetWeerActueel' sterk in verval is. De site is al jarenlang niet meer vernieuwd, nieuwe mensen worden niet meer aangemeld, verhuizende stations krijgen hun station op de site niet meeverhuist en bijvoorbeeld sneeuwhoogtekaartjes worden niet meer bijgewerkt. Aan kritiek wordt geen aandacht besteed, de oprichter Luc lijkt met de noorderzon te zijn vertrokken. Dit leidt er ook toe dat 'trouwe' aanhangers bij de site weglopen. Helaas te triest voor woorden!

En daarbij moet ik melden dat dit niet ligt aan de moderatoren. Die doen hun stinkende best om het zinkende schip drijvende te houden! Mijn respect en waardering aan hen! Maar zij kunnen het onderhoud aan het schip niet plegen, dat kan alleen Luc. Maar die heeft het schip allang verlaten, dus zal het uiteindelijk zinken, tenzij hij terugkeert naar de boot! Of beter nog: tenzij hij het schip uit handen geeft aan iemand anders die er wel de zin en tijd voor heeft om het schip weer in volle glorie te laten varen!

Ik vind dat Luc zich kapot moet schamen! Geen tijd hebben is een naar mijn mening een zwak excuus, dan had hij de site nooit moeten starten! En zoals gezegd, je kunt het stokje nog altijd aan een ander doorgeven.

Ik ben bang dat dat laatste niet zal gebeuren en dat het schip zal zinken. Ik vind dat erg jammer, want ik bekijk mijn eigen station het liefst vanaf HetWeerActueel. Maar dat begint steeds meer tegen te staan, vooral ook vanwege de negatieve berichten op het Forum. Diverse mensen geven aan geen gehoor te krijgen en/of niet aangemeld te worden. Het feit dat daar niet op gereageerd wordt is in en in triest! Het maakt dat ik me moeilijk meer met deze site kan vereenzelvigen. Ik doe daarom de volgende oproep.

Ik stel voor dat we met zijn allen een nieuwe site beginnen en dat we HetWeerActueel HetWeerActueel laten, wat dan een zachte dood zal sterven. Ik zelf heb daar helaas onvoldoende ervaring mee, maar volgens mij zijn er voldoende mensen bij dit Forum die er wel wat mee kunnen. En uiteraard kunnen zij ondersteuning vragen aan de anderen om helpen de site op te bouwen. Ik hoop dat er voldoende mensen enthousiast reageren. Dan kan er een groep mogelijk een keer bij elkaar komen om te kijken hoe we één en ander op kunnen gaan zetten. Ik ben bereid om mij daarvoor in te zetten. Ben benieuwd naar jullie reacties!

Groeten vanuit een besneeuwd Siebengewald!
Door osjohn
#70473
Er kan natuurlijk ook ziekte in het spel zijn ??

John
Door T.J.
#70474
Mee eens, zolang wij niet precies weten wat de reden van afwezigheid Luc is, vind ik het niet gepast om conclusies te trekken.
Wel is het zo dat er vanuit de HWA organisatie meer info naar de leden mag.
Eventueel de aanmelding van nieuwe stations naar een ander persoon doorschuiven is nog niet zo 123 gedaan denk ik.

Ik hoop dat HWA duidelijkheid verschaft, het is wel jammer dat de site niet beter onderhouden wordt.

Eventueel een nieuwe site/forum opzetten, dat dient dan iemand te doen die er verstand van heeft en TIJD.

Groeten Tjeerd
Door Toulon7559
#70491
Zeker niet bedoeld als waarde-oordeel, omdat ik niet weet 'waarom', maar de huidige support van de HWA-site is geen reclame voor Luc's bedrijf.

Zou te prijzen als op korte termijn een 2e Admin zou worden aangesteld met rechten voor update van de achterliggende database: dan kunnen tenminste leden-mutaties verwerkt worden.
Door Soulmaster
#70497
Ik moet het jammer genoeg eens zijn met de Topic starter. En ben het eens met T.J dat een 2e admin met alle rechten de mogelijke oplossing zou kunnen zijn.
Door jango
#70499
Ik ben het helemaal eens met Jeroen.

Ben ook wel bereid om mee te helpen/denken aan een oplossing.

Maar het lijkt me ook van belang dat Luc eens laat weten waarom of wat de reden is dat we in deze situatie zitten.

Je maakt mij niet wijs de er helemaal geen tijd is (5 à 10 minuten) om de deelnemers aan HWA uitleg te geven.
Met stilte bereikt niemand iets.
En misschien kan van daaruit aan een oplossing gewerkt worden.

En waar een wil is is een weg.

Grtz. Jan
Door giantocr
#70500
Ik schaar mij ook achter Jeroen.

Maar we kunnen hier allerlei oplossingen bedenken en aan dragen, maar uiteindelijk ligt de sleutel bij Luc.
Zolang hij deze bezit en er niks mee doet veranderd er niks.
Hij zal uiteindelijk (het liefst zo snel mogelijk natuurlijk) die sleutel in de goeie richting moeten omdraaien en gaan delen met iemand die dan ook alle zaken kan aanpakken/oppakken.
Zo als het nu gaat kan natuurlijk niet en zal het hele HWA gebeuren dood gaan bloeien.
Ik hoop dan ook (dat doen we al tijden) dat er spoedig een oplossing zal komen en dat Luc wat zich laat horen.

Vr groet,

Piet
Door weerstationhoogeloon
#70501
Ik sta volledig achter Jeroen,

...het heeft mij ook al vaak gestoord dat het forum gevuld wordt met smeekbedes of wanneer een nieuw station nu onderhand eens toegevoegd wordt of ander soortige vragen waarbij de admin om hulp wordt gevraagd.

Er is niks zo veranderlijk als het weer, en een weer-gerelateerde website niet anders. Als je een weer website wil laten draaien, dan moet deze 24/7 in allerlei vormen up-to-date zijn. Heel veel kan je automatiseren, maar er blijft ook handwerk over. Daar moet je tijd voor hebben en anders nemen. Je kan dat niet op zijn beloop laten. Als je dat wel doet, trek dan maar de stekker eruit dan heeft het allemaal geen zin.

Op zich is Het Weer Actueel een goede site, laten we dat ook zo houden.
Maar Luc, als je het niet alleen kan behappen, geef dan de site (of een deel ervan) over aan anderen die wel de drive hebben om het te laten groeien en Het Weer "Actueel" te laten blijven.

Ik hoop daarom van harte, dat Luc anderen "toegang geeft" tot de database en de site zodat het stuurloos schip, weer bestuurd wordt en niet afdrijft naar de afgrond.

Als dit niet lukt, zal ik een van de eerste zijn die zich aansluit bij een nieuw te vormen site, gelijk aan HWA. Maar zover zijn we (hopelijk) nog niet.

gr. Remie
Door pb2rdf
#70503
Ik schaar me niet achter Jeroen.
HWA is een hobby van Luc, geen professionele organisatie, laat staan bedrijf.

Kritisch zijn is altijd goed.
Kritiek hebben omdat je meent rechten te hebben bij HWA, nee.

Je begint ergens aan, en na verloop van tijd kan je leven anders gaan lopen.
En dus ook de tijd die je ergens aan kunt besteden.
Het is aan Luc om beslissingen te nemen mbt HWA.
Hij heeft iets opgebouwd, en taken, of volledig beheer over laten nemen van HWA kan best een drempel zijn voor iemand.

Hou dat dus in je achterhoofd svp.

Dus kunnen misschien het beste wat iedeeën geïnventariseerd worden mbt beheeer HWA.
Er zijn een paar moderatoren, die zouden de lijst met iedeeën bij kunnen houden.
Of iemand die serieus iets met beheer van HWA wil doen.
Die kan dan een voorstel doen aan Luc.
Het is maar een gedachte ....:)

Groet, Peter
Door weerstationhoogeloon
#70504
pb2rdf schrijft:
Ik schaar me niet achter Jeroen.
HWA is een hobby van Luc, geen professionele organisatie, laat staan bedrijf.


HWA is meer dan een hobby, er worden ook inkomsten gegenereerd uit advertenties

Je begint ergens aan, en na verloop van tijd kan je leven anders gaan lopen.
En dus ook de tijd die je ergens aan kunt besteden.
Het is aan Luc om beslissingen te nemen mbt HWA.
Hij heeft iets opgebouwd, en taken, of volledig beheer over laten nemen van HWA kan best een drempel zijn voor iemand.


Uiteraard is het aan Luc om knopen door te hakken.
Maar om eerst iets op te bouwen en dan laten verslonsen (sorry voor het woord) en niks meer van je te laten horen is niet netjes. Veel mensen maken dagelijks gebruik van HWA en wij als forum gebruikers misschien nog wel meer. Maar zeg dan aub: Het is me te veel. Ik kan of wil het niet meer. Of wat dan ook. Maar zeg aub iets, dat ben je volgens mij wel verplicht aan de vele vragen die her en der rond hangen.

Dus kunnen misschien het beste wat iedeeën geïnventariseerd worden mbt beheeer HWA.
Er zijn een paar moderatoren, die zouden de lijst met iedeeën bij kunnen houden.
Of iemand die serieus iets met beheer van HWA wil doen.
Die kan dan een voorstel doen aan Luc.
Het is maar een gedachte ....:)


Helemaal mee eens.... Maar niet over 25 jaar, dan is het zonde van de verspilde tijd.

Groet, Peter

gr. Remie