Het weer - Actueel weer in regio. Het actueel weer is voor iedereen beschikbaar. Leden krijgen (in de nabije toekomst) toegang tot exta informatie, zoals bijvoorbeeld historische gegevens. Leden kunnen ook deelnemen aan het weerforum of zelf hun actuele weer toevoegen.
Hieronder kun je inloggen of een account aanmaken.
Inloggen
Nog geen account? Maak er één aan!

Uitgebreid zoeken in forum

Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
HWA 2.0 : Oeps, sorry, toekomstplannen HWA etc... (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Favoriet: 0
TOPIC: HWA 2.0 : Oeps, sorry, toekomstplannen HWA etc...
Re:Oeps, sorry, toekomstplannen HWA etc... 10 Maanden, 1 Week geleden  
Wat een verhaal! Tja niks staat stil natuurlijk, dat de website over de kop moest was me wel duidelijk.
Ik kan me betreft de kinderen me wel in vinden, vroeger had ik voldoende tijd om aan dingen te werken maar dat is inmiddels ook wel voorbij. De kids zijn 5 en 9 en vragen best veel aandacht.

Dit is ook 1 van de reden dat ik ben gestopt met het weerstation gebeuren.

Goed gelukkig gaat alles goed en komt er toch weer een doorstart! Misschien dat ik me volgend jaar weer kan aanmelden, alleen de zin in hebben moet er natuurlijk wel zijn
SpeedyGJ (Gebruiker)
Dag kaarten Archief
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Man WSDokkum Dag kaarten archief wsholwerd@hotmail.com Locatie: Dokkum Geboortedatum: 1984-01-16
Gelogd Gelogd  

Weerstation Dokkum - Dag kaarten archief

Apparatuur:
Davis Windscribe
Canon 700D

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.  
Re:Oeps, sorry, toekomstplannen HWA etc... 10 Maanden geleden  
Hee Luc,
Leuk je weer eens te zien op het forum

voor wat betreft de forumdatabase, Het zou eeuwig zonde zijn als al die (al is zoms iets wat gedateerd) verloren gaat.
Er staat voor velen een schat aan informatie in, welk ook tevens een mooi naslagwerk is.
10 jaar forum informatie gooi je niet zo maar weg.

Het moet toch mogelijk zijn om met jou ervaringen met databases een query te maken die je kan importeren in een database van een ander cms systeem.
Je hebt eerder hele moeilijke query's moeten maken, en dit gaat jou ook vast lukken.

Ik hoop dat je de draad weer flink op kan/gaat pakken.
Jou afwezigheid is een groot gemis onder de leden.
Oudere leden merken jou afwezigheid ook en blijven waarschijnlijk daardoor ook meer weg.
Ik zelf ben daar ook schuldig aan.
Vroeger keek ik meerdere keren per dag, maar tegenwoordig zie ik HWA soms toevallig tussen mijn snelkoppelingen staan.

Een schip heeft een kapitein nodig, en zonder kapitein drijft het alleen maar verder stuurloos weg.

Wat hebben we vroeger een leuke tijd gehad met HWA.
Uitjes naar het KNMI of naar Meteo Consult.
Een samenwerkingsverband met diverse instituten en soms nog in het nationale nieuws.

Dit kan weer.
Maar daar hebben we jou wel voor nodig.
We kunnen HWA weer net zo krijgen als voorheen.

En vanaf deze kant ook een grote pluim naar Kris en Wim.
Zonder deze heren was HWA al lang volledig onderuit gegaan.

Succes met de wederopbouw/verbouw/nieuwbouw van HWA 2.0

Welkom terug.

En een vriendelijke groet.

Frans
Snarf2000 (Gebruiker)
Ik ben thuis de baas, op zolder en in het hok.
Platinum forum deelnemer
graphgraph
ICQ#: 1538298 Geslacht: Man Meteo_Noord_West Meteo Noord West fransveenstra@hotmail.com Locatie: Dongjum Geboortedatum: 1967-07-31
Gelogd Gelogd  

Laatste Wijziging: 21/12/2017 20:06 Door Snarf2000.

Re:Oeps, sorry, toekomstplannen HWA etc... 9 Maanden, 1 Week geleden  
Beste Luc,

Mocht er in de toekomst hulp nodig zijn dan ben ik ook bereid mee te helpen met de nieuwe opzet.

Groetjes,
Hugo
hpl (Gebruiker)
Nieuw forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Re:Oeps, sorry, toekomstplannen HWA etc... 7 Maanden geleden  
Vernieuwing van HWA staat in Q1 2018 op de planning. Dat moet alles veel dynamischer, makkelijker maken. Ook voor beheer.
En is er al iets gebeurd op dit vlak? Al is het enkel alleen al aan de beheer kant zodat ook de moderatoren in principe alles kunnen.

Daarnaast is automatische https support een pre, want hoe dat nu gaat is wel heel erg amateuristisch.
Wietse (Gebruiker)
Oregon WMR 200, Boltek Stormtracker, WD, WDL
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man regenthet.in Locatie: Almelo Geboortedatum: 1995-03-08
Gelogd Gelogd  

Laatste Wijziging: 26/03/2018 09:18 Door Wietse.

Re:Oeps, sorry, toekomstplannen HWA etc... 7 Maanden geleden  
Hoi Luc,

Bedankt voor deze duidelijke toelichting.
Succes.

Groeten,

Hans
Weerstation Kaatsheuvel (Gebruiker)
Davis (VP 2 Wireless),Weatherlink 5.8.3 USB
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man WeerstationKaatsheuvel Locatie: Kaatsheuvel
Gelogd Gelogd  

Het weer in Kaatsheuvel 24 uur per dag
www.WeerstationKaatsheuvel.nl

Re:Oeps, sorry, toekomstplannen HWA etc... 6 Maanden, 4 Weken geleden  
Wietse schrijft:
Vernieuwing van HWA staat in Q1 2018 op de planning. Dat moet alles veel dynamischer, makkelijker maken. Ook voor beheer.
En is er al iets gebeurd op dit vlak? Al is het enkel alleen al aan de beheer kant zodat ook de moderatoren in principe alles kunnen.

Daarnaast is automatische https support een pre, want hoe dat nu gaat is wel heel erg amateuristisch.

Brainwashing, heu brainstorming is begonnen. Met andere woorden, het startschot is gegeven. De kop is eraf.

We houden jullie op de hoogte.

Grtz
Kris
Overijse (Moderator)
Davis VP2 6153EU - Serial
Data & Forum Moderator
graph
Geslacht: Man Het weer in de druivenstreek Locatie: Overijse - Vlaams-Brabant - België
Gelogd Gelogd  

Weerstation Overijse-Vlaams Brabant-België | Het weer in Overijse
Davis VP2 6153EU - Serial datalogger
Win7 - Weather Display - SyncBack
Klinkt het niet dan botst het maar

Re:Oeps, sorry, toekomstplannen HWA etc... 5 Maanden, 3 Weken geleden  
Even een korte update over HWA2.0

Ik heb inmiddels progressie gemaakt met het nieuwe HWA. Op basis van een ander platform ben ik bezig om de nieuwe website te maken. Grofweg bestaat HWA uit een aantal delen:

1. data inlezen/opslaan in database (achtergrond processen)
2. output van data via website
3. moderator/beheer functionaliteit als onderdeel van 2
4. forum

Punt 1:
Dit gedeelte moet uiteindelijk een keer omgeschreven worden, maar is geen directe MUST, omdat dit op de achtergrond gebeurt. Waarschijnlijk ga ik dit pas oppakken als de nieuwe HWA online staat.

Punt 2:
Ik heb een nieuwe website draaien op een ontwikkelomgeving, waarbij ik de actuele data toon van alle weerstations op basis van de huidige weerdata database. Deze database is (en blijft) gescheiden van de database voor de website. De pagina's worden dynamisch gegenereerd op basis van de data. Het genereren van historie, grafieken e.d. zit hier nog niet in, maar de basis staat en werkt. Hier ga ik mee verder zodra punt 3 klaar is.

Punt 3:
Hier ben ik momenteel mee bezig. Met name met de functionaliteit om nieuwe stations toe te voegen. Zodra dit klaar is, hebben moderators via de nieuwe omgeving alvast de mogelijkheid om nieuwe stations toe te voegen. Dat vergt nu nog veel tijd. Nieuwe stations zijn dan ook op de oude website zichtbaar. Hopelijk kunnen we zo wat achterstand wegwerken.

Punt 4:
Het forum is een belangrijk onderdeel van de website. Ik wil voor het forum aparte forumsoftware gebruiken, waarbij de users gesynchroniseerd kunnen worden met de website zodat er maar één account nodig is op HWA voor forum en beheer van je eigen weerstation. Wel zal iedereen straks een nieuw account moeten registreren. Het huidige forum wordt 'gesloten' omdat migratie haast onmogelijk is. Wel wil ik het oude forum 'veiligstellen' zodat berichten bewaard blijven. Hier moet ik nog nader onderzoek naar doen.

Er moet dus nog een hoop gebeuren, maar er is wel progressie.

Gr,
Luc
Luc (Admin)
Vantage Pro 2 met UV/Solar
Oprichter Hetweeractueel
graphgraph
Gebruiker nu online Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Man Het weer actueel Locatie: Kessel Geboortedatum: 1973-06-30
Gelogd Gelogd  

Promoot www.hetweeractueel.nl door een link of promotiebanner op je eigen website te plaatsen!

Dat klinkt goed Luc!

Bedankt voor de update.

Groet,
Theo
teesee64 (Gebruiker)
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Weerstation-Lemmer Locatie: Lemmer Geboortedatum: 1964-09-07
Gelogd Gelogd  

Jammer dat je niet direct de moeite neemt om te vertellen hoe het nu bv zit met Hydronet.

www.hetweeractueel.nl/forum/weer-website...sting/68916-hydronet
tjabine (Gebruiker)
Davis vantage pro2/Envoy/Weatherlink/Cumulus/VVP
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man WeerHeerhugowaard Locatie: heerhugowaard Geboortedatum: 1974-02-01
Gelogd Gelogd  

Groeten uit Heerhugowaard.
www.weerheerhugowaard.nl

Update, stand van zaken 4 Maanden geleden  
Het is alweer een tijdje geleden dat ik van me heb laten horen. In de tussentijd heb ik al heel wat progressie gemaakt met HWA 2.0. Zo zijn bijvoorbeeld de landen-/provincie overzichten en de actueel pagina’s per weerstation klaar.

Dit lijkt wellicht niet heel veel, maar je moet je voorstellen dat zelfs het generen van de grafieken opnieuw gemaakt moet worden omdat het ophalen van data uit de database ook helemaal op de schop is gegaan.

Verder is het toevoegen van een nieuw station op de shop genomen. Dat moet nu nog via handmatige database inserts en dat is veel werk en moeilijk overdraagbaar. Er is nu een formulier voor 90% klaar. In dit formulier kunnen moderators straks enkele gegevens invullen en met een druk op de knop wordt het station automatisch toegevoegd, inclusief alle checks.

Ik heb de nieuwe website met de oude database verbonden. Dus zodra dit formulier helemaal getest is, zal ik deze functionaliteit voor de moderators beschikbaar stellen. Zij willen me dan helpen om de achterstand snel weg te werken. En daar ben ik heel blij mee. Ik verwacht dat we ergens vanaf volgende week dit formulier kunnen gaan gebruiken.

Om nieuwe aanmeldingen sneller te kunnen verwerken, vragen we jullie om aanmeldingen in een nieuw topic te plaatsen in de categorie ‘aanmelden weerstation’. Er staat daar een topic met uitleg over wat er gevraagd wordt. Voor persoonsgegevens krijg je dan een PM van een moderator die de aanmelding oppakt.

Samenvattend: we zijn er nog niet, maar er is wel progressie. Zo moet er nog e.e.a. worden omgezet, bijvoorbeeld bestaande moderator functionaliteit, historische gegevens, beheermodule voor weeramateur en natuurlijk het forum. Helaas gaat het niet zo snel als ik zelf had gehoopt. Het omzetten naar 2.0 is gewoon meer werk dan verwacht. En hoewel ik het iets minder druk heb, loop ik niet over van tijd die ik hieraan kan besteden.

Ik hou jullie op de hoogte en hoop op jullie begrip…

Mvgr,
Luc
Luc (Admin)
Vantage Pro 2 met UV/Solar
Oprichter Hetweeractueel
graphgraph
Gebruiker nu online Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Man Het weer actueel Locatie: Kessel Geboortedatum: 1973-06-30
Gelogd Gelogd  

Promoot www.hetweeractueel.nl door een link of promotiebanner op je eigen website te plaatsen!

Ga naar bovenkant
Advertisement

Bezoekers

We hebben 60 gasten en 4 leden online