Algemeen forum voor discussie over de website
Door wvdkuil
#70601
Vrijwel dagelijks krijgen moderators dit soort PM's:

Afzender xyz
De storing op mijn weerstation t.a.v. de windmeter komt door een lege accu. Deze wordt zo spoedig mogelijk vervangen.

yyyyyyy

of afzender ajx
Hoi,

Mijn regenmeter heeft het begeven, dat geef ik voorlopig waarden van - 99 door. De andere waarden zijn wel ok. Ik laat iets weten wanneer de regenmeter hersteld is.

xxxxxx

Dat zijn voor de afzenders duidelijke PM's, maar helaas zoekplaatjes voor de moderators.

Er zijn enige tientallen permanente en soms vele tientallen tijdelijke (2 daagse) filteringen.

Maar er is geen lijst met stationsnamen t.o.v. de forum- of echte namen. Dus nog de forum-naam en ook niet de ondertekening van een PM geeft een link met het betreffende station.

MAAR op de geautomatiseerde mails die u krijgt staat in het onderwerp de naam en reden:
Controle weergegevens station Herent en reactie naar moderator nodig!
Dit is een voorbeeld voor permanente filteringen, uw actie is altijd nodig.

Controle weergegevens station Herent nodig!
Voorbeeld voor tijdelijke filteringen, u hoeft daar NIET op te reageren, het is eigenlijk een informatie bericht. Reageer alleen als de storing niet binnen 2 dagen verholpen kan zijn!

Wat de moderator ALTIJD nodig heeft is de naam van uw station, in de 2 voorbeelden is dat Herent.

Als u die stations-naam doorgeeft in uw PM kost het mij minder zoekwerk en vaak 1 PM minder voor u die heen en weer gestuurd moet worden.

Maar voor nu aan een ieder: Prettige en veilige jaarwisseling en veel weer-plezier in het nieuwe jaar.

Wim
Door WSParkstad
#70602
Duidelijk Wim.

Van deze kant ook een fijne jaarwisseling en het aller beste voor 2018+

Daarbij ook weer bedankt aan de Moderators voor de support hier op HWA.

Op naar weer een fijn jaar wat betreft het weer en hobby.

Marcel.
Door Reinhardsweersite
#70604
Ha Wim,

dank voor je info. Ben al 3 maanden bezig om aan te geven dat mijn weerstation verhuisd is van Wateringseveld ( Den Haag) naar Pijnacker.
Zou jij mijn gegevens kunnen omzetten?
Ik ben nu te vinden op de volgende link: Mijn gegevens zijn dus vanaf heden te vinden in de volgende link:
https://www.mijneigenweer.nl/meteopijna ... oorHwa.txt

Echter, na de verhuizing krijg ik mijn weerstation niet meer aan de praat. Mijn computer geeft aan USB apparaat onbekend door storing. Na dagen geprobeerd te hebben nog steeds geen succes. Ik werk met weatherlink 5.9.0. Heb jij nog een tip voor mij ?

Ik wens jou natuurlijk ook een goed 2018 met veel gezondheid en veel weerplezier.

Dank alvast voor het omzetten.

Vriendelijke groet,
Reinhard Zinger
www.meteopijnacker.nl
( Voorheen Wateringseveld ( Den Haag) ):)
Door wvdkuil
#70605
Reinhardsweersite schrijft:
Ha Wim,

dank voor je info. Ben al 3 maanden bezig om aan te geven dat mijn weerstation verhuisd is van Wateringseveld ( Den Haag) naar Pijnacker.
Zou jij mijn gegevens kunnen omzetten?

Die twee plaatsen liggen dicht bij elkaar.

De naam kan een moderator NIET aanpassen. Dat kan alleen Luc doen.
De link naar het oplaad-bestand wel.

MAAR ik kan helemaal geen Wateringseveld station vinden. Wel 1 station in Den Haag. En die is het zeker niet. Dus wat is de stationsnaam in de pagina http://www.hetweeractueel.nl/weer/???????/actueel/
Alleen met die naam kan de link omgezet worden.

Ik ben nu te vinden op de volgende link: Mijn gegevens zijn dus vanaf heden te vinden in de volgende link:
https://www.mijneigenweer.nl/meteopijna ... oorHwa.txt

Echter, na de verhuizing krijg ik mijn weerstation niet meer aan de praat. Mijn computer geeft aan USB apparaat onbekend door storing. Na dagen geprobeerd te hebben nog steeds geen succes. Ik werk met weatherlink 5.9.0.Heb jij nog een tip voor mij ?

Niet meer dan reeds in het topic http://www.hetweeractueel.nl/forum/alge ... eatherlink is vermeld. Deze boodschap komt zeer vaak voor (Google!) en wijst altijd op een defect apparaat of een verouderd stuur-programma.
Dus inderdaad ergens een pc/laptop lenen , testen of het dan ook fout gaat.
Minstens weatherlink 6.0.3 update downloaden,
February 26, 2013: WeatherLink for Windows Update, 6.0.3
en installeren, die is wellicht beter aangepast aan Windows 10.
Ik wens jou natuurlijk ook een goed 2018 met veel gezondheid en veel weerplezier.

Dank alvast voor het omzetten.

Vriendelijke groet,
Reinhard Zinger
www.meteopijnacker.nl
( Voorheen Wateringseveld ( Den Haag) ):)