Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Willy Peters
#74800
Ik heb al enige tijd geen graphics meer bij de Mosverwachting HetWeerActueel en Met.no. Ik heb hierop gezocht maar kan geen antwoord vinden. Waarschijnlijk moet er iets gewijzigd worden in het script. Misschien kan iemand mij op weg helpen?
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#74801
Willy Peters schreef: 20 jun 2023, 10:20 Ik heb al enige tijd geen graphics meer bij de Mosverwachting HetWeerActueel en Met.no. Ik heb hierop gezocht maar kan geen antwoord vinden. Waarschijnlijk moet er iets gewijzigd worden in het script. Misschien kan iemand mij op weg helpen?
De laatste versie ("verplicht" voor PHP 8.1) is beschikbaar op de demo website

Maar u gebruikt nog de oorspronkelijke versie dus zomaar de nieuwe scripts naar uw website opladen, kan tot meer problemen leiden.

De grafiek krijgt u weer zichtbaar door 1 regel te wijzigen in wsfct4/wsIncHwaHtml4.php
Regel 782 is nu bij u:
Code: Selecteer alles
var chartTempData  = new Highcharts.chart({
verander die naar
Code: Selecteer alles
var chartTempData  = new Highcharts.Chart({

Dus alleen in het laatste woord chart de kleine c vervangen door een grote C

Succes,
Wim

P.S. als u overgaat naar PHP 8, is het raadzaam om de laatste versie te downloaden en de scripts te "her-installeren"
Door Willy Peters
#74805
Wim, dank je wel voor de info.

Ik heb de laatste versie gedownload. In wsFctHwaPage4.php heb ik het HWA ID ingevuld. Alles werkt nu weer naar behoren. Ik ben alleen nog aan het klungelen met de naam van mijn weerstation en de taal wijziging. Hier ben ik nog niet uit. Ik heb de readme file gelezen. Hier staat bij General dat ik de $lang = 'en' moet wijzigen.Ik kan dit niet in het script vinden. Net zoals de $yourArea = 'Some area'; deze kan ik ook niet vinden.

Willy
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#74806
Willy Peters schreef: 20 jun 2023, 21:48 Wim, dank je wel voor de info.

Ik heb de laatste versie gedownload. In wsFctHwaPage4.php heb ik het HWA ID ingevuld. Alles werkt nu weer naar behoren. Ik ben alleen nog aan het klungelen met de naam van mijn weerstation en de taal wijziging. Hier ben ik nog niet uit. Ik heb de readme file gelezen. Hier staat bij General dat ik de $lang = 'en' moet wijzigen.Ik kan dit niet in het script vinden. Net zoals de $yourArea = 'Some area'; deze kan ik ook niet vinden.

Willy
Het bestand _metric_settings.php regels 101-102
Code: Selecteer alles
$yourArea	= 'Some area';		 #	example: Leuven country side
$yourStation	= 'XYZ Weatherstation';	 #	example: Wilsele weather

Het bestand _metric_settings.php regels 165
Code: Selecteer alles
$lang 		= 'en'; #default language to use
Succes,
Wim