Het weer - Actueel weer in regio. Het actueel weer is voor iedereen beschikbaar. Leden krijgen (in de nabije toekomst) toegang tot exta informatie, zoals bijvoorbeeld historische gegevens. Leden kunnen ook deelnemen aan het weerforum of zelf hun actuele weer toevoegen.
Hieronder kun je inloggen of een account aanmaken.
Inloggen
Nog geen account? Maak er één aan!

Uitgebreid zoeken in forum

Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Makkelijk; bijdrages verwijderen en slotje erop (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Favoriet: 0
TOPIC: Makkelijk; bijdrages verwijderen en slotje erop
Makkelijk; bijdrages verwijderen en slotje erop 2 Maanden, 2 Weken geleden  
Bijdrages verwijderen en vervolgens die betreffende topics op slot gooien vind ik echt zó enorm goedkoop en slecht! The easy way out-methode. In Rusland wordt ook weinig kritiek op gezag geduld, maar wij zitten niet in Rusland, maar in Nederland / België.
Eckhardt (Gebruiker)
Nieuw forum deelnemer
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Gelogd Gelogd  

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.  
Re:Makkelijk; bijdrages verwijderen en slotje erop 2 Maanden, 2 Weken geleden  
Mensen toch, komt dit door de hitte....?
Ik merk tijdens mijn werk ook dat de mensen steeds meer geïrriteerder worden.

Wil een klein stukje kwijt, ik lees veel en als ik iemand kan helpen op HWA zal ik dat doen en wat de site betreft is het paradeplaatje van Luc en niet van mij zelf en maak ook geen gebruik van de kaarten wat hier worden gemaakt, ben niet afhankelijk van HWA maar blijf wel data leveren en als Luc dat laat verslonsen is dat toch zijn probleem, gebruik ik echter zijn kaarten en andere informatie ja dan wordt men wel afhankelijk van HWA en kan ik de irritatie begrijpen maar niet dat men zich zo persoonlijk aanvalt waardoor enkelen opstappen, nergens voor nodig mensen.

En nu ben ik effe zeer bot en hoop niemand te kwetsen maar mensen toch, wat je wat echt een probleem is......, men weet het wel hoor als men die vervelende ziekte heb met een K en met ALS dan heb je een probleem.

Dat Luc zijn eigen mooi parade paardje laat verwaarlozen is daar niks tegen en het is en blijft zijn paardje.

Ik lees van dat er geen reactie komt van Luc, kan zijn maar dit heb je ook bij de andere grote jongens hoor, geen verschil en ja alles kan beter maar heb je een vervelende ziekte dan wil men alleen maar gezond zijn en is dit peunuts.

Maar krijg het gevoel dat stations afhankelijk zijn van gegevens van HWA en daarom ongeduldig worden en geïrriteerd en als HWA niet mee ruitziet of eruit lig zal Weerstation-Parkstad.nl daar echt niet onder lijden nog mijn bezoekers, reden niet afhankelijk maken van, of althans zo min als mogelijk.

Jammer dat Wim stopt en andere misschiens ook en waarom, mensen wee slief voor elkaar en accepteer zoals het is en roei met die riemen die men heeft.

Laten w ehet fijn houden en Luc zijn tijd gunnen, we zijn allemaal mensen met een gezin en werk en hoeven wij er niet van te leven, het is een hobby, niet meer of minder.

Fijne dag en geniet van het weer.

Marcel.
WSParkstad (Gebruiker)
QRZ PD4MM
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Gebruiker nu online Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Man Weerstation Parkstad Locatie: Kerkrade Geboortedatum: 1966-12-05
Gelogd Gelogd  

Ik ben ik, ik ben niet volmaakt, ik ben niet perfect maar zo ben ik, ik weet wie ik ben, ik weet wat ik wil soms ben ik een prater, soms ben ik stil.

Ik begrijp de frustratie van sommige leden. Laten we wel wezen, dankzij het weer actueel werden weeramateurs serieus genomen. KNMI en Meteo Consult gebruikten onze weerdata en wij kregen daar mooie dingen voor terug.
Door omstandigheden kwam de klad erin op HWA en trokken bovendien (of mede hierdoor?) het KNMI en Meteo Consult zich terug uit de samenwerking met HWA. Ook een nieuwe samenwerking Hydrologic liep spaak.

Wat er nog overgebleven is van het grootse HWA, is een website met weerdata waarvan er tientallen andere te vinden zijn op internet die beter werken, up to date zijn en er mooier uitzien. Dat is jammer en ik begrijp dat leden hier gefrustreerd over raken omdat het voelde alsof HWA een beetje van ons allemaal was. Helaas heeft Luc de boel verslonst en dat raakt ons natuurlijk ook.

En ook hierin hebben de leden ook flinke steken laten vallen. Hoe vaak gebeurde het niet dat iemand een vraag stelde op het forum en daar weken later nog geen enkele reactie op gekomen was. Een storings melding op het forum had geen enkele zin want niemand keek er naar.

Het is jammer dat het allemaal zo gelopen is en het zal een mega klus worden om van HWA weer iets te maken. Veel concurentie op het internet. Maar HWA was uniek en ik hoop dat dit niet definitief verloren gaat.
Er zij nu twee opties, of Luc trekt de stekker eruit of we zorgen er met zijn allen voor dat HWA weer net zo groots word als voorheen.

Groet,
Theo
teesee64 (Gebruiker)
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Weerstation-Lemmer Locatie: Lemmer Geboortedatum: 1964-09-07
Gelogd Gelogd  

WSParkstad schrijft:
Mensen toch, komt dit door de hitte....?
Ik merk tijdens mijn werk ook dat de mensen steeds meer geïrriteerder worden.

Wil een klein stukje kwijt, ik lees veel en als ik iemand kan helpen op HWA zal ik dat doen en wat de site betreft is het paradeplaatje van Luc en niet van mij zelf en maak ook geen gebruik van de kaarten wat hier worden gemaakt, ben niet afhankelijk van HWA maar blijf wel data leveren en als Luc dat laat verslonsen is dat toch zijn probleem, gebruik ik echter zijn kaarten en andere informatie ja dan wordt men wel afhankelijk van HWA en kan ik de irritatie begrijpen maar niet dat men zich zo persoonlijk aanvalt waardoor enkelen opstappen, nergens voor nodig mensen.

En nu ben ik effe zeer bot en hoop niemand te kwetsen maar mensen toch, wat je wat echt een probleem is......, men weet het wel hoor als men die vervelende ziekte heb met een K en met ALS dan heb je een probleem.

Dat Luc zijn eigen mooi parade paardje laat verwaarlozen is daar niks tegen en het is en blijft zijn paardje.

Ik lees van dat er geen reactie komt van Luc, kan zijn maar dit heb je ook bij de andere grote jongens hoor, geen verschil en ja alles kan beter maar heb je een vervelende ziekte dan wil men alleen maar gezond zijn en is dit peunuts.

Maar krijg het gevoel dat stations afhankelijk zijn van gegevens van HWA en daarom ongeduldig worden en geïrriteerd en als HWA niet mee ruitziet of eruit lig zal Weerstation-Parkstad.nl daar echt niet onder lijden nog mijn bezoekers, reden niet afhankelijk maken van, of althans zo min als mogelijk.

Jammer dat Wim stopt en andere misschiens ook en waarom, mensen wee slief voor elkaar en accepteer zoals het is en roei met die riemen die men heeft.

Laten w ehet fijn houden en Luc zijn tijd gunnen, we zijn allemaal mensen met een gezin en werk en hoeven wij er niet van te leven, het is een hobby, niet meer of minder.

Fijne dag en geniet van het weer.

Marcel.

Marcel, je hebt zeker een goed punt wat relativeren betreft. Akelige ziektes zijn veel erger dan een website die er een beetje verloren bij hangt, helemaal mee eens.
De warmte zal zeker ook een rol spelen bij de prikkelbaarheid van mensen.
Ik ben ook niet afhankelijk van HWA, maar vind het wel prettig als er iets zinvols gebeurt met data van trouwe leveranciers, of dat de website er een beetje representatief uitziet. Een actuele sneeuwkaart van 2013 is natuurlijk niet actueel.
Dit zijn dingen die met één muisklik weg te halen zijn. Het excuus "geen tijd" wordt door veel mensen op den duur niet meer geloofd. Dan krijg je dit dus.
Ook mag je om voor mij wederom onbekende redenen geen enkele kritiek leveren op stations die er een knoeiboel van maken. Alles wordt dan doodgedaan met "Ach, het is maar een hobby, niet zo zuur doen, we zijn geen professionals."
Ik vind dat dit geen transparante werkwijze is en niet consequent.
Je kunt zonder toewijding geen enkele band succesvol houden, dan gaat het op of achter het podium botsen omdat de toegewijde drummer er niet mee kan leven dat de lakse lead gitarist zijn huiswerk niet doet of een repetitie afzegt omdat hij van zijn vrouw mee op puppycursus moet.
Eckhardt (Gebruiker)
Nieuw forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Eckhardt schrijft:
Bijdrages verwijderen en vervolgens die betreffende topics op slot gooien vind ik echt zó enorm goedkoop en slecht! The easy way out-methode. In Rusland wordt ook weinig kritiek op gezag geduld, maar wij zitten niet in Rusland, maar in Nederland / België.

Ik had persoonlijk het topic niet gevolgd, serverproblemen zijn boven m'n bevoegdheid, het siert WIM dat hij iedereen een STAVAZA wou geven van de situatie. Als dan de kritieken komen (die ik nog steeds niet gelezen heb, ik vertik het om ze te lezen), en je er alleen voorstaat zonder rugdekking kunnen de stoppen als eens doorslaan, een kortsluiting of een druppel teveel gaat snel op zo'n momenten.

In bovenstaande situatie heb je dan volgens mij 2 keuzes als je geen rugdekking hebt :
  • je laat iedereen elkaar beschimpen op het forum ( anders verwoord je laat iedereen elkaar afslachten)
  • of the easy way out methode met slotjes en berichten te verwijderen om de gemoederen te bedaren.

Neem je de eerste keuze dan is het snel gedaan eenmaal iedereen elkaar heeft afgemaakt heb je geen forum meer, niemand die nog komt om toch afgemaakt te worden. Dit wil je niet.

Als je dag in dag uit, week in week uit, alleen zonder rugdekking de hete aardappelen uit het vuur dient te halen maak je snel de keuze om de easy way te nemen.
Is dit een goedkope en slechte weg, voor sommigen wel, de meeste anderen hebben er geen last van gehad.

Mag er kritiek zijn, DIE MOET ER ZIJN als het opbouwende kritiek is tenminste, als het afbraakpolitiek is dan stopt het ook voor mezelf.

Nogmaals ik weet enkel dat er serverproblemen waren. Wie, wat, waar en hoe geplaatst heeft, maakt me geen zier uit.

@Wim,
Thx voor al het werk, alle hulp, alle tijd en alle oplossingen en inzet die je in de loop der jaren hebt gegeven en/of gedeeld hier, zonder onderscheid te maken aan wie dan ook.

@iedereen,
Ik ben beschikbaar als datamoderator om filters te plaatsen of weg te halen, uploadurl's te wijzigen en/of spam te verwijderen en dit op mijn tempo, vrijetijdsindeling en ritme.
Staat het niet in m'n takenlijstje hierboven PM me dan niet. Sorry.

Met vriendelijke groeten,
Kris
Overijse (Moderator)
Davis VP2 6153EU - Serial
Data & Forum Moderator
graph
Geslacht: Man Het weer in de druivenstreek Locatie: Overijse - Vlaams-Brabant - België
Gelogd Gelogd  

Weerstation Overijse-Vlaams Brabant-België | Het weer in Overijse
Davis VP2 6153EU - Serial datalogger
Win7 - Weather Display - SyncBack
Klinkt het niet dan botst het maar

Kris, ik bewonder je uithoudingsvermogen en begrijp echt wel dat het niet eenvoudig is om moderator te zijn. In het verleden heb ik me ooit hieraan gewaagd maar kwam er na korte tijd achter dat dit niet voor mij weggelegd was, mede door een deelnemer die het niet kon verkroppen dat ik een bijdrage verwijderd had waarvan ik vond dat die over de schreef ging.

Enfin, allemaal ouwe koeien.
Ik hoop echt dat deze site weer wat tot leven komt en er geen negativiteit meer in het forum blijft overheersen.
Eckhardt (Gebruiker)
Nieuw forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Even wat duidelijkheid scheppen: het ging mij niet zozeer om het verwijderen van het originele topic door Wim. Wat mij in het verkeerde keelgat is geschoten betreft de wijze waarop daarmee is omgesprongen. Zowel Eckhardt als ik hebben gereageerd op het verwijderde topic met een kritische noot. Het feit dat die reacties zonder pardon zijn verwijderd vind ik zeer kwalijk te noemen. Ik heb aangegeven dat er met het verwijderen ook relevante informatie t.a.v. deze discussie is verwijderd. Het had het beheer van deze site gesierd indien dat serieus was genomen en de betreffende informatie die belangrijk was voor de discussie teruggeplaatst was i.p.v. onze reacties te verwijderen. Om met de woorden van Eckhardt te spreken: "we leven hier niet in Rusland."

De reacties op het forum maken het voor mij in ieder geval duidelijk dat men blijkbaar de discussies hier uit de weg wil gaan en dat het herstellen van de site tot een erkende en serieuze site op het gebied van weerinformatie aangeleverd door mensen die semi-professioneel bezig zijn met hun hobby nog een lange weg te gaan heeft. Ik was al langere tijd ontevreden over HetWeerActueel (en dat zal een ieder vast niet ontgaan zijn), dus dit was slechts de druppel voor mij om op te stappen.

Ik wil de deur niet direct helemaal dichtgooien, maar ik zal pas heroverwegen terug te keren naar HetWeerActueel, als daadwerkelijk HWA2 gerealiseerd is, en dat het duidelijk is dat alleen serieuze deelnemers eraan deelnemen. Mijn reactie richting een HWA-deelnemer (die mij toch wel ernstig persoonlijk aanviel) was misschien niet helemaal correct van mij, maar blijft staan dat ik mij (net als Eckhard) ernstig stoor aan dit soort deelnemers, die noch deze site noch hun hobby serieus nemen. Zolang er (teveel) van dit soort mensen aan het HWA deelnemen zal ik niet terugkeren.

Niettemin wens ik Luc succes met het realiseren van HWA2 en hoop ik dat het tij zal keren.

Groet,

Jeroen
jeroenzwart (Gebruiker)
Davis Vantage Pro2 Plus
Expert forum deelnemer
graphgraph
Gebruiker nu online Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Man jerzwa1z@gmail.com Weerstation Siebengewald Locatie: Siebengewald
Gelogd Gelogd  

Jeroen Zwart | Weerstation Siebengewald

Ik denk dat er veel weeramateurs, zeker van mijn leeftijd, niet
zitten te wachten op de meningsverschillen van zijn mede amateurs.

Ik lever de data aan voor mijn website ( indien mogelijk ) en
daarmee is de kous af en wil geen forum met problemen meer
meemaken wat we vroeger ook al eens voor ons ogen kregen.

Groeten John
osjohn (Gebruiker)
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Weerstation Boven-Leeuwen Locatie: Boven-Leeuwen Geboortedatum: 1950-12-06
Gelogd Gelogd  

Amen.
WSParkstad (Gebruiker)
QRZ PD4MM
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Weerstation Parkstad Locatie: Kerkrade Geboortedatum: 1966-12-05
Gelogd Gelogd  

Ik ben ik, ik ben niet volmaakt, ik ben niet perfect maar zo ben ik, ik weet wie ik ben, ik weet wat ik wil soms ben ik een prater, soms ben ik stil.

Ga naar bovenkant
Advertisement

Bezoekers

We hebben 65 gasten en 6 leden online