Voor vragen en hulp m.b.t. de instructies om mee te doen. Hulp bij installeren van upload files
#75103
Ik had vorige week een defect aan de Davis Vantage Vue, de Meteobridge Nano had het begeven.
Ik moet nu alles opnieuw inrichten en bij de meeste weersites is dat goed gelukt. Ik heb nu enkel nog een probleem met hetweeractueel.nl.
Zowel het onderdeel "Event" en het tabblad "Services" werkt goed na het testen, d.w.z. het vereiste bestand voor de site hetweeractueel.nl wordt aangemaakt en met de template blijkt na een test ook geen probleem op te leveren. Enkel: de gegevens stromen niet door naar hetweeractueel.nl.
Ik heb het bestandje hwa.txt laten uploaden naar de map public_html, zoals gevraagd en toch gebeurt er niets. Het bestandje wordt ook regelmatig ververst op de server.
Wie weet raad?
Bedankt op voorhand hoor.
#75105
Screenshot 2023-12-22 at 17-26-40 Meteobridge.png
Screenshot 2023-12-22 at 17-26-40 Meteobridge.png (8.14 KiB) 1289 keer bekeken
Bij mij moet ik iedere keer als ik meteobridge update de template opnieuw laden anders krijg ik geen data op hetweeractueel.
Dit zou je ook kunnen uitproberen.
Na het laden wel 10 minuten wachten totdat de data erop staat bij hetweeractueel bij je station.
#75106
Schermafbeelding 2023-12-22 174406 meteobridge events.png
Schermafbeelding 2023-12-22 174406 meteobridge events.png (30.26 KiB) 1281 keer bekeken
Bij mij lukt het nog altijd niet. Om een idee te krijgen van de instellingen die ik heb ingevoerd, toon ik hierbij twee screenshots daarvan in meteobridge nano.
Bijlagen
Schermafbeelding 2023-12-22 174453 service settings meteobridge.png
Schermafbeelding 2023-12-22 174453 service settings meteobridge.png (51.72 KiB) 1281 keer bekeken
#75107
Resultaat van Moderator-check voor Smeerebbe-Vloerzegem:
er is een verschil in uitlees-url zoals na herstel ingesteld in je Meteobridge en wat nu als uitlees-url in de HWA-server wordt verwacht.
Dan kun je wel uploaden naar je gekozen webruimte,
maar komt de verdere verbinding daarna niet tot stand …….
Zal je later vandaag een PB sturen met aanduiding hoe m.i. een werkende koppeling zou kunnen zijn/worden.
#75109
Aanpassing van uitlees-url is bij HetWeerActueel verantwoordelijkheid/taak van de systeembeheerder (= Luc):
de aanpassing voor 'Almelo' ligt nu bij hem voor afhandeling.
Je kunt dus wel een aanpassing aanmelden bij moderatie,
maar de aanpassing zelf is buiten bereik van de moderators.