Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
#75143
Ik wil weewx installeren op mijn raspberry als ik de installatie instructies volg krijg ik geen foutmelding.
Maar er wordt geen map var/www/html/weewx aangemaakt met weewx erin.
Zoek ik op een verkeerd plek ?? ik kan het niet vinden.

Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe ?

vriendelijke groet,

Koen
Gebruikersavatar
Door T.J.
#75144
ik heb dan geen weewx op mijn PI maar Cumulusmx
Deze staat normaal in de map home, bij mij is dat de map opt geworden op een of andere manier
Misschien daar eens kijken
ik gebruik filezilla om een sftp verbinding met mijn PI te maken
Winscp is ook een goed FTP programma
#75145
Welke handleiding gebruik je om WeeWX te installeren?
De website van WeeWX geeft namelijk nogal wat mogelijkheden.
#75148
Ik krijg na de installatie deze melding bij de controle

pi@Weewx:~ $ sudo tail -f /var/log/syslog

tail: cannot open '/var/log/syslog' for reading: No such file or directory
tail: no files remaining
#75149
Koen,

Je bent waarschijnlijk op de Installatie-homepage begonnen, gevolgd door keuze van de Debian-installatie-variant op de webpage die daarachter hangt.
Momenteel krijg ik voor die varianten bij browser-aanroep een 404-fout:
blijkbaar iets loos met WeeWX's doc-sectie refererend aan installatie van WeeWX-versie 5.0
Als je WeeWX_5.0 gaat gebruiken, dan moet je trouwens opletten, want je moet gebruik maken van Python>3.6, en je mag geen gebruik meer maken van installatie via Setup.py

De installatie-documentatie voor de oudere versie 4.10 is (nog) wel goed bereikbaar, en als ik die tekst en daarin de CLIs volg,
dan lijkt het alsof daarmee ongevraagd de 'laatste' versie van WeeWX wordt geïnstalleerd.
Die tekst heeft ook een zijdelingse referentie aan je genoemde foutmelding.

Kan me herinneren dat indertijd mijn installatie van WeeWX_4.8.0 ook niet helemaal glad verliep.
Uiteindelijk kwam bij mij de software van WeeWX terecht in de folder /home/weewx en werkt nu al een paar jaar prima.
File /var/log/sys is bij mij netjes aanwezig:
het kan verschil maken vanuit welk pad je de tail-aanroep doet.
Alternatief checken op aanwezigheid bijv. m.b.v. WinSCP.

Ongeveer een jaar geleden wel een onverwacht heel groot worden van diverse files meegemaakt en daardoor vastlopen van WeeWX,
maar dat is m.b.v. hints uit de zeer actieve GoogleUserGroup_WeeWX verholpen:
ingreep = verwijderen van een aantal specifieke werkfiles, waarna WeeWX weer klein, vers begint, terwijl de database behouden blijft.

MVG, Anton
#75150
Ik heb nu verschillende dingen geprobeerd maar het lukt mij niet.
Ik heb als standaard upload de meteobridge pro draaien en dat laat ik zo, maar vond weewx wel een mooi programma.
Ik heb het al eerder draaiend gehad op mijn Pi maar daar ging de SD kaart van kapot vandaar dat ik het opnieuw moest installeren.
Misschien probeer ik Cumulus nog wel op de PI zoals Tjeerd de Jager die ook draaiend heeft.

Bedankt voor de antwoorden en misschien tot de volgende keer.

Groet

Koen