Algemeen forum voor discussie over de website
Door Goes
#3200
Kan iemand mij vertellen of er verschil zit in de nauwkeurigheid van de Hellmann regenmeters of volgens concept van Prof. Hellmann die te koop worden aangeboden.
1- Afmetingen: diameter 190 mm en hoogte 440 mm. Gewicht: 3,1 kg
2- Afmetingen: diameter 110 mm en hoogte 310 mm. Gewicht 1 kg

Er zit namelijk nog al wat verschil in de prijzen.
Ik neem aan hoe groter de diameter hoe nauwkeuriger de meting.




Groeten.
Door Luc
#3201
Ik neem aan hoe groter de diameter hoe nauwkeuriger de meting.

Inderdaad hoe groter de diameter hoe nauwkeuriger. Maar of dat bij een doorsnede van 31 resp. 44 cm veel uitmaakt, betwijfel ik.

Wat zijn de prijzen voor deze 2 regenmeters?
Door Goes
#3202
De kleine uitvoering kost 79.- euro, en de grote uitgevoerde kost 270.- euro.



Groeten.
Door Luc
#3203
Persoonlijk zou ik voor die kleinere gaan. De opstelling van de regenmeter is minstens zo belangrijk. Als deze te dicht bij bomen/schuttingen/muren of iets dergelijks staat, dan is het 'voordeel' van een nog nauwkeurigere meter weg.
Door wthus
#3205
Heb zelf die met een diameter van 190cm. Wist niet eens dat er ook een andere maat verkrijgbaar was. Waar heb je dat vandaan gehaald?
Door Goes
#3211
Misschien wel interessant om deze 2 regenmeters een keer naast elkaar te zetten, en dan kijken of er verschil tussen de 2 modellen zit.
Door schilper
#3212
Het lijkt me niet echt waarschijnlijk dat iemand ze alle twee in zijn bezit heeft.
Door wthus
#3214
Naast elkaar zetten zal geen effect hebben, dan zit er altijd nog een verschil in. komt mede door wind (druppel vliegt voorbij), temp (verdampen/opdrogen), regen (zal niet overal even veel naar beneden komen), oppervlak (ene opvl. is ruwer dan ander), emmertje (niet elke druppel komt eruit).
Door Luc
#3215
wthus schrijft:
Heb zelf die met een diameter van 190cm. Wist niet eens dat er ook een andere maat verkrijgbaar was. Waar heb je dat vandaan gehaald?


190cm? 1.90 meter. Waarschijnlijk bedoel je 19 cm, toch? B)