Algemeen forum voor discussie over de website
Door Christian
#3237
Beste Luc,

Zojuist is er een update van een station (Brandwijk) geweest die nu 71*C aangeeft, wat abnormaal is voor het Nederlandse klimaat lol :P De hele temperatuurkaart is erdoor door de war

Is er niet de mogelijkheid voor stations die ineens heel erg van de data van de rest afwijken of van hun eerdere gegevens, dat het station dan automatisch wordt geblokkeerd voor de homepage en de temp. kaart, en als het weer goed is ingesteld de blokkade er automatisch af gaat.

Zo kan je de temperatuurkaart goed blijven bekijken :dry:

Groet,
Christian,
www.weersiteapeldoorn.nl
Door Luc
#3238
Ik zie ook steeds meer de noodzaak in om dit te automatiseren.

Helaas ontbreekt me even de tijd. Ik heb het heel erg druk (gehad) om de website http://www.uitvandaag.nl te lancereren. Aan deze website heb ik zo'n 2 maanden gewerkt. Ik ga nu hard op zoek naar data.

Als iedereen nu een paar activiteiten toevoegd, dan heb ik weer wat meer tijd. Dan ik ondertussen het uitsluiten van data automatiseren. :lol:. Kijk maar eens op dagje uit promoten

PS: Indien er iemand interesse heeft om tegen een kleine vergoeding veel activiteiten toe te voegen, dan stuur maar een mailtje. Het internet staat vol met dagjes uit. Binnen 1 minuut kun je een activiteit kopieren en plakken. Uitjes worden direct gepubliceerd. Om van de nieuwe site een succes te maken, zal ik eerst een hoop dagjes uit moeten verzamelen.
Door meteozwolle
#3244
Luc / christian

wat dacht je van een optie zodat de eigenaren van het weerstation zelf kunnen aangeven of data gebruikt kan worden. soms dan ben je bezig met het weerstation en zou je wel een soort van 'onderhoudsstand' willen hebben.

een weerstation kan dan bv 3 standen krijgen:

1 online
2 maintenance / onderhoud
3 offline

zo kan je ook makkelijk filteren op stations die foutieve of juist geen waardes opsturen

groetjes,

Marcel
Door schilper
#3245
Ja dat is een optie. Uitgezonderd "offline" vindt ik. Er zijn nog steeds stations die als het bedtijd is offline gaan om wat voor reden dan ook.
Dat is jammer.
Door meteozwolle
#3246
ja dat is zeker jammer, maar helaas niet altijd te voorkomen. ik heb bijvoorbeeld de weerpc ook (nog) niet 24 x 7 aan staan. zolang ik nog geen optie heb zoals bv de meteohub zal dit het geval blijven.

misschien moet je dus kunnen aangeven als eigenaar van een weerstation wanneer bepaalde weerstations data aanleveren ?. Dus de update-frequentie en de tijd van uploaden. Ik weet dat dit niet ideaal is, maar dit is en blijft 'vrijwilligerswerk' dus mag/kan je ook geen 24x7 vragen van mensen.
Door keesweer
#3247
Ik vroeg mij af wat de reden is om de pc uit te zetten s"nachts is het alleen uit energie oogpunt of zijn er ook andere redenen.
Zelf heb ik een oude pc (12 jaar oud) alleen voor het weerstation deze staat echter wel 24/7 aan.
Door jansmit
#3248
De reden dat ik mijn pc uitzet komt uit me beroep (ambulance), ben in mijn loopbaan 2 keer bij mensen geweest om te vervoeren naar het ziekenhuis ivm met brand door TV met stand by knop aan.
Dus bij mij gaat alles uit als ik naar bed toe ga.
Maar die meteohub geeft me weer een klein beetje hoop, dus we wachten af tot dat de WMR-200 en Weather Display er mee kunnen werken.
Door keesweer
#3251
Ik ben met je eens dat een tv een gevaar kan zijn, zo ook een pc monitor deze lijkt veel op een tv, (van een TFT scherm weet ik het niet) echter heb ik nog nooit gehoord dat een pc in de brand gegaan is, wat niet wil zeggen dat het nooit is gebeurd of kan gebeuren.
Echter, s'nachts zet ik de de monitor uit.Dus alleen de PC staat aan.
Tevens is mijn huis voorzien van brandmelders, waarvan er een in de ruimte van het weerstation en pc is geplaatst. Tevens wil ik er nog op wijzen dat je toch ook de voeding van het weerstation in het stopkontakt zit, de CV blijft draaien enz.
Door jorissynaeve
#3253
heeft wat met deze topic te maken.
Als mijn sensor weg valt, dan krijg ik een null-value. Nu als ik deze waarde upload naar hetweeractueel, geef ik dat een 0. Hierdoor lijkt het alsof het hier 0°C is.
Wat is het formaat voor een null-value dan?