Algemeen forum voor discussie over de website
Door keesweer
#3391
Even een vraagje, daar ik van het jaar voor het eerst een weerstation bezit, zou ik graag van jullie willen weten wat de meeste doen tijdens de vakantie, gaat de pc uit of blijft hij door draaien.
Door schilper
#3392
Dat lijkt me voor een ieder verschillend te zijn.
De een wil zijn website hoe dan ook in de lucht en actueel houden. De volgende zal zeggen zonde van het energie gebruik. Weer een ander denkt aan brandgevaar.enz. En wellicht blijven er ook mensen gewoon voor thuis!
Door keesweer
#3394
Eigelijk wil ik hem wel gewoon laten draaien. het punt is ook dat ik wel eens last heb met de communicatie.
Zie software weatherlink!
Door weerzoetermeer
#3395
Hallo,

Bij mij blijft de boel gewoon aan staan. En dan maar hopen dat mijn huis er nog staat als ik terug kom. Zorg in ieder geval dat je spullen stofvrij zijn en dat ze niet op de grond staan. Wat betreft je Weatherlink, al eens gedacht aan 'Startwatch'?

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland

http://www.weerzoetermeer.nl
Door Meteo Simpelveld
#3398
Wanneer ik een aantal dagen we ben, dan wordt dit van te voren bekend gemaakt op de site.
Zijn er van te voren dagen bekend dat het niet zeker is dat ik in staat ben de site bij te werken dan staat dit al ruim van te voren op de site zie. http://www.meteo-simpelveld.nl/Kalender.htm
Wanneer ik een aantal weg ben zal de computer ook niet aan staan.

Groet Bert
Door wslangerak
#3407
Even een kleine opmerking. Iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf uitmaken, maar... kijk uit met meldingen op je webpagina, zeker als duidelijk is waar je weerstation precies gevestigd is. Het is voor een bepaald gilde zo wel erg makkelijk om te weten dat je een paar dagen niet thuis bent... :S
Door Luc
#3409
Bij mij staat de server 24x7 aan. Ook tijdens vakanties. De kosten neem ik voor lief. Uiteraard staat de monitor wel uit B)
Door Zaferr
#3414
Hier staat de pc ook 24/7 aan, het wel softeware problemen met Weatherlink, maar heb Startwatch geïnstaleerd, en deze herstart de pc wanneer Weatherlink vastloopt.. soms elke 8 uur, en soms om het kwartier, waar het aan ligt geen idee! maar hij blijft iig goed;)
Door keesweer
#3418
Mijn dank voor de reacties, ik had nooit gehoord van startwatch, ga eens kijken wat dat is, misschien wel de oplossing.

Kees.
Door PatrickB
#3420
Hoi,

Je kunt ook software installeren die eens per dag je computer opnieuw opstart.
As je dan weatherlink automatisch zet moet het goedkomen.

Patrick