Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door regenbui
Na het instaleren van weatherlink kan ik in de walktrough en comsttings geen usb selecteren want alles blijft verder grijs, wat kan het zijn?
Door osjohn
Dan heb je geen contact tussen je console en computer en zijn de drivers niet geinstalleert.

John
Door regenbui
John

weatherlink is geinstalleerd usb driver zit op de installatie cd, maar het station wordt door weatherlink niet gevonden, weatherlink kan ook niet uploaden naar de server dan. in walktrough kom je op een gegeven moment de com settings tegen ik kan wel usb seleteren maar de inhoud van het veld com1 en baudrate blijven grijs en de knop autodetect blijft ook grijs, conclusie weatherlinks ziet het station dus niet.

nog maals de batterijen er uit gehaald en station weer aangezet, geresultaat.

groetjes Theo
Door osjohn
Maar jij praat over twee verschillende installaties, USB en com1.

Wat moet het dan worden ?? en heb je nog andere software in gebruik voor je weerstation ?? is het b.v. een asus-EEE-PC ??

John
Door pb2rdf
regenbui schrijft:
John

weatherlink is geinstalleerd usb driver zit op de installatie cd, maar het station wordt door weatherlink niet gevonden, weatherlink kan ook niet uploaden naar de server dan. in walktrough kom je op een gegeven moment de com settings tegen ik kan wel usb seleteren maar de inhoud van het veld com1 en baudrate blijven grijs en de knop autodetect blijft ook grijs, conclusie weatherlinks ziet het station dus niet.

nog maals de batterijen er uit gehaald en station weer aangezet, geresultaat.

groetjes Theo

Even naar website Davis en recente USB drivers etc downloaden :
http://www.davisnet.com/support/weather/software_driver.asp
En controleer gelijk je huidig firmware level.

USB installeren en dan als com3 aansturen (niet als usb), baudrate instellen op 19200, com1 zit al in je PC.
Heb ik ook, dus moet werken.

PS, neem aan dat je interface naar de Davis usb is :woohoo:

grtn, Peter
Door regenbui
Het station is een VP2 plus met de nieuwste firmware 14dagen oud het hele spul.De console, datalogger zit rechtstreeks met een usb in de PC, geen serial to usb dus, Als je in de walktrough bij de communications poort ben en je selecteerd usb dan gaat het fout, blijkbaar ziet weatherlinks 5.8.3 de console dan al niet. Bautrate staat op 19200
Door osjohn
Het is geen serial naar USB, maar net andersom, verkeerde driver geladen.

1-Koppel de USB logger los van de computer
2-start weatherlink en zet de vantage op com1
3-start de computer opnieuw op
4-koppel de vantage weer aan.

Ik denk dat de computer nu de melding geeft dat de vantage gevonden is op com1, en dat hij de drivers ervan installeert.

John
Door regenbui
Hoi

Ik kijk morgen even of het lukt is namelijk niet mijn eigenweerstation maar die van mijn broer in Zweden die niet wil. laat je niet van de wijs brengen door het plaatje van me want die komt van een andere computer af was maar een voorbeeld, ging even om het idee

groet Theo
Door regenbui
Hoi John

bedankt voor je tip

De oplossing zit um waarschijnlijk hier in, na even zoeken in het helpfile van 5.8.3 zie ik dit staan.

Nu weet ik me te herinneren dat er een andere usbpoort wordt gebruik dan diegene die is ingesteld door weatherlink op zijn PC

Vooral het laatste stukje lijkt me erg belangrijk

Note: Once the data logger has been assigned this unique serial number, it cannot be converted back to emulate a serial port connection within the software. Included with the WeatherLink software is a utility that allows you to convert a USB data logger from a direct USB data logger back to a USB data logger that emulates the serial port. Select Convert USB to Virtual Serial in your WeatherLink program group on the Start menu (Start>All Programs>WeatherLink>Convert USB to Virtual Serial) and run the utility to convert your data logger. Please contact Technical Support if you have any further issues.

We gaan dit vandaag/morgen even uit proberen uitproberen
Theo
Bijlagen
USB.jpg
USB.jpg (77.52 KiB) 3453 keer bekeken