Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door sparkle
#3872
Hallo,

Gisteren stond er op me vantage pro2 dat het binnen 24 graden was. Nou best warm dach ik. Nu keek ik net op de console en die gaf 19,4 graden aan. Zet ik de verlichting aan van de console en nog geen 2 minuten later 23,8 graden?????

Dit mag toch helemaal niet gebeuren??? dat de verlichting invloed heeft op de temp binnen?

Zijn er nog meer die dit hebben opgemerkt?

Groeten Richard
Door Meteonoord
#3873
Aangezien de binnentemperatuur voor mij volkomen oninteressant is kijk ik er niet na en heb het ook niet ingesteld op mijn VP maar desondanks was het mij inderdaad ook al opgevallen.
Groet,
Bert J. van Bergen
Door wthus
#3874
Dus toch....

Ik heb de console op een externe locatie staan in een machinekamer van een melkgeitenhouderij. Die beste man aldaar melde mij laatst al eens dat temperatuurweergave van binnen soms vreemde waarden aangaf (met verlichting uit, dus dat heeft er geen grip op). Mijzelf is dat nog nooit opgevallen en vind het tot zover ook in het archief nog niet terug. Nu lees ik dat er dus nog twee zijn (met mij erbij 3) met het probleem...

Davis... terug naar de tekentafel!
Door Luc
#3875
Nooit gemerkt, al zet ik zelden of nooit de verlichting aan.

Wel geeft de Vantage Pro voor de binnen temperatuur bijna altijd 1 graad hoger aan dan de temperatuur meter op de thermostaat. Maar wat nou de goede temperatuur is weet ik niet.
Door sparkle
#3878
buiten het feit om of het interesant is om te weten wat de temp, vind ik het niet erg netjes van een toch al duur apperaat. Maar het is maar een klein - puntje op veel pluspunten.
Door weerzoetermeer
#3880
Klopt. Hier ook een paar graden verschil als de verlichting aangaat. Nou ja...mij maakt het niet zoveel uit maar het blijft een beetje vreemd.

Gr.
Thierry
Door Goes
#3892
Ik heb het zelfde probleem, zodra je de verlichting aan zet stijgt de binnen temp.
Door osjohn
#3893
Dus als de lamp aan is verbruikt hij veel batterijen en werkt als een kachel ??? ha ha

Weer een nieuwe functie !!!!!!!

John
Door Eckie76
#3897
Lijkt me erg logisch toch dat een interne lamp warmte opwekt.
Neem anders een tweede sensor voor buitengebruik, maar hang die dan ergens binnen op 1,50 hoog. Dat er verschil is met een thermostaat is te verklaren door de afwijking in meethoogte.

Tegen het plafond zal het nog veel warmer zijn.:cheer:
Door Luc
#3903
Eckie76 schrijft:
Neem anders een tweede sensor voor buitengebruik, maar hang die dan ergens binnen op 1,50 hoog. Dat er verschil is met een thermostaat is te verklaren door de afwijking in meethoogte.

Ik vermoed dat de thermostaat minder nauwkeurig is. Bij ons staat de thermostaat in de winter nooit hoger dan op 19 graden. De vantage pro geeft dan 20 graden aan en dat vinden we meer dan voldoende. Zowel thermostaat als Vantage Pro console hangen op dezelfde hoogte, maar wel zo'n 4 meter uit elkaar.