Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door blixie
Hallo

de regenmeter van de davis vantage pro2 staat ingesteld in 0,01 inch, zoals het moet volgens de handleiding

ik heb naast deze regenmeter een meter van plastic en 1 van een wm918.
bij de laatste 2 heb ik nu 8 mm regen inzitten en bij de vantage pro staat het op 14,7 mm.

ik vind het een erg groot verschil.

hoe kan ik die van de vantagepro zo instellen dat het de juiste hoeveelheid aangeeft?
of is de regenmeter defect? ( 1 week in bezit)

mvg

Bert
Door Mike
Moet goed zijn, alhoewel het verschil wel groot is, ik zou het gewoon nog even een tijdje aankijken, weet niet hoe nauwkeurig die regen meter van plastic is maar je mag er toch wel vanuit gaan dat de vp2 de juiste hoeveelheid aangeeft, en anders giet je even heel voorzichtig dat plastic regenmetertje leeg in de vp2, weet je meer.

Staat die wm 918 naast de vp2 ???????, misschien dat daar het verschil zit hoor.
Door reitsma1960
blixie schrijft:
Hallo

de regenmeter van de davis vantage pro2 staat ingesteld in 0,01 inch, zoals het moet volgens de handleiding

mvg

Bert

Hoi Bert,

Had jij geen papiertje bij je VP2 dat de regen bucket is ingesteld op 0.2 mm (metrisch) i.p.v inch? Dit was bij mij namelijk wel het geval. Er zit dan een soort magneetje of gewichtje onder de bucket of hoe dat ding ook heet.
Dit moet je dus veranderen op je basisstation.

Probeer maar en volgens mij klopt het dan.

Groet,
Oebel
Door blixie
blixie schrijft:
Hallo

ik heb naast deze regenmeter een meter van plastic en 1 van een wm918.
bij de laatste 2 heb ik nu 8 mm regen inzitten en bij de vantage pro staat het op 14,7 mm.

ik vind het een erg groot verschil.

hoe kan ik die van de vantagepro zo instellen dat het de juiste hoeveelheid aangeeft?
of is de regenmeter defect? ( 1 week in bezit)

mvg

Bert

het probleem is opgelost. een instelling was verkeerd.

topic kan gesloten worden.
Door pb2rdf
reitsma1960 schrijft:
blixie schrijft:
Hallo

mvg

Bert

Hoi Bert,

Had jij geen papiertje bij je VP2 dat de regen bucket is ingesteld op 0.2 mm (metrisch) i.p.v inch? Dit was bij mij namelijk wel het geval. Er zit dan een soort magneetje of gewichtje onder de bucket of hoe dat ding ook heet.
Dit moet je dus veranderen op je basisstation.

Probeer maar en volgens mij klopt het dan.

Groet,
Oebel

Of zelf het magneetje voor 0,2mm aanbrengen en het console instellen op 0,2 mm.
Standaard zit die voor 0,01 inch erin.
En welke versie heb je in je bezit, is ook belangrijk om je af te vragen.
De USA versie, of de OVersee versie.

Peter