Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door weerstationdierennl
#23202
Een jaar geleden heb ik een Davis Weerstation gekocht met een usb datalogger. In het begin waren er veel foutmeldingen (error) in de logfile van Weatherlink maar na een nieuwe versie van Weatherlink software waren de foutmeldingen verdwenen. Het enige probleem dat ik nu nog heb is dat de verbinding tussen het console en de computer eens in de 2 weken wegvalt. Het console wordt dan door de computer niet meer herkend. Na het afmelden van het gebruikersaccount in Windows en het opnieuw aanmelden werkt alles weer. Irritant is dit natuurlijk wel. Op mijn computer draai ik momenteel Virtual VP en ik maak gebruik van de driver N8VBvCom. De weerprogramma's die ik gebruik zijn Weatherlink 5.9.2 en Weather Display 10.37P.
Ik las op het forum dat er meer mensen waren met dit probleem maar er werd geen echte oplossing beschreven. Omdat de reactie al van een tijdje geleden zijn vroeg ik me af of er inmiddels mensen op dit forum zijn die dit probleem ook hebben of die inmiddels een oplossing hebben gevonden.

Met vriendelijke groet,

Tony Nijenhuis
Weerstation Dieren
Door wsEpe
#23216
Geen echte oplossing, maar wel 2 gedachtes: wat ik ook weinig lees is, dat men op de pc een programma heeft lopen op de achtergrond, die misschien deze uitval kan veroorzaken. Bijv. een virusscanner die elke 2 weken automatisch scant??
kun je aan de uitval zien dat deze regelmatig is? Je zegt 2 weken: of is het de ene keer 10 en dan weer 16 dagen?
Een 2e gedachte: ik heb ooit eens een programma gezien, die de pc op bepaalde momenten opnieuw deed restarten/afsluiten. Met windows kan dat soms ook met het shutdown/r commando in een schedule te zetten.
Als je nu de pc automatisch elke week laat herstarten en dan automatisch alle programma's laat opstarten, ben je dan van het probleem af? Ik weet niet of het kan met virtualVP, maar met Weatherlink doe ik dat wel. (voor het geval dat windows spontaan opnieuw opstart na een update). Eventueel automatisch aanmelden zonder je wachtwoord te typen kan in windows kan met "control userpasswords2".
Door weerstationdierennl
#34349
Misschien niet zo handig om op Hetweeractueel.nl Forum te reageren op een oude-topic. Maar ik wilde bij deze even melden dat het probleem met het wegvallen van de usb-verbinding is opgelost. Het weerstation draait nu 6 maanden achter elkaar. Ik heb dezelfde Davis usb-datalogger als in het bericht van 9 maanden geleden. ;)

Het volgende heeft bij mij geholpen om de usb-verbinding stabiel te krijgen (weet niet zeker of dit ook de oplossing voor het probleem is overigens) :
[li]De weerpc draaide eerst op Windows 7 en weer daarvoor op windows XP. Ik ben nu overgestapt op Windows Server 2008. Dit draait bij mij naar eigen zeggen erg stabiel.
[/li][li]Bij mij zitten de usb-poorten per 2 aan de achterkant van de de weerpc. Ik heb het weerstation aangesloten op 1 van die tweetal en heb de andere usb-poort vrijgelaten. Zodat andere usb-apparaten niet kunnen storen op de usb-poort van het weerstation.
[/li]
Met vriendelijke groet,
Tony Nijenhuis
Weerstation Dieren