Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Marcel
#4906
Luitjes,

Het regent en mijn VP2 registreerd dit niet.
Ik denk dat ie dus kapot is, hoe kan ik dit checken.
Het stekkertje van regen zit er gewoon in dus dit is het niet :(

gr,

Marcel
Door weerzoetermeer
#4910
Marcel,

Ton eraf en wip/wap paar keer heen en weer halen. Niets op display? Kabeltje checken, eventueel met een multimeter doormeten. Stekker opnieuw goed in de ISS stoppen. Weer wip/wap heen en weer halen, niets op display? Conclusie...kapot...

Gr.
Thierry
Door Marcel
#4911
dan ga ik vrezen dat ie inderdaad kapot is.
Heb dat vanmorgen ook al gedaan.

Heb Dick van Hamonline al gemaild, maar vrees dat die met vakantie is.

Marcel
Door Marcel
#4912
Klopt ik heb vista (geloof dat ik daar langzaamaan toch spijt van begin te krijgen wat betreft mijn weer software ;-) )
Ik heb 5.8.1 al een keer gedownload, maar dan komt er iedere keer een melding dat ie niet volledig is gedownload en er een fout is met een driver.

Marcel
Door wthus
#4929
jorissynaeve schrijft:
Je vertelt er niet bij hoe dat je het hebt opgelost e ;) ;) :p

Leuke Quote vanaf Weerwoord.be, kan ons allemaal wel eens gebeuren zeg ik der maar bij:

;-( ehhhh ehhhh mijn VP regenmeter werkt weer hoor

Ikkuh uh uh ikkuh had de stekker ingeplugt bij de wind ennuh, dan werkt ie niet zo goed heb ik gemerkt.

gr,

Marcel

:laugh: :laugh: :laugh:
Door Marcel
#4930
Ohja sorry, nou uhhhh , ja uhh hoe zal ik het zeggen, eh met blosjes op de wangen zeg maar. Het uh, stekkertje zat er wel in, maar had hem er bij de wind ingestoken en dan werkt ie niet, stom he had daar gewoon overheen gekeken, hihi. Voor jullie nou gaan denken, van dan werkt de windmeter ook niet, die is draadloos.
Dus begrijp me, ik kon me wel voor mijn kop slaan.

gr,

Marcel
Door jorissynaeve
#4937
Hehe, vond het wel grappig omdat ik het op weerwoord.be had gelezen ;)

Maar inderdaad, iedereen kan dat overkomen e. Das een goede les nu voor de VP2-gebruikers :)