Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door AenG
Ik heb hier de Davis regenmeterverwarming in gebruik en daarbij viel mij het volgende op.

Dit zijn de temperaturen van vandaag.

De hele dag ruim boven nul.

Maar de verwarming trek nog steeds het volle vermogen, 27Watt!!
De hele dag!
In de handleiding staat :

If the temperature at the thermostat reaches 43 C the thermostat will interrrupt power to the heather element.

Die 43 graden zijn dus nog niet bereikt.
Dan toch maar weer telkens met de hand aan- en uitschakelen:(
Bijlagen
temperaturen.JPG
temperaturen.JPG (28.28 KiB) 3523 keer bekeken
Door tjabine
Hoi,

Ik wil je er op wijzen dat hij niet in of uit schakeld bij bv 5 graden boven nul.
Het enige wat er gebeurd is dat als de thermostaat 43 graden berijkt heeft de heather
word uitgezet.(het verwarmings element zeg maar)
Ik heb zelf uit ervaring ontdekt dat als je bv de verwarming uitzet omdat er geen sneeuw verwacht wordt terwijl het wel vriest de eventueele restant aan water in de wip een ijsklont word! deze is dus niet zomaar gesmolten.
Stel het gaat sneeuwen en je zet de verwarming aan en je krijgt smelt water en de wip kanteld.
Dan zorgt het ijsblokje op dat moment een blokade voor de wip! deze kanteld dan niet meer terug!:angry:
Dus laat hem gewoon aan staan, heeft toch geen negatief evect op de temperatuur.
En verbruik? dan zet je de tv in de slaapkamer maar van stanby af :woohoo:

Van Davis:

The heater assembly includes a thermostat switch. If the temperature at the
thermostat reaches 110°F (43°C) the thermostat will interrupt power to the
heater element. When the temperature at the thermostat drops to about 85°F
(30°C) power flow to the heater element will be resumed.

You can turn the heater on when you expect the temperature to drop below
freezing, and turn it off again when you are no longer worried about freezing
conditions.

Gr Ron.
Door AenG
Het aan laten staan heeft inderdaad geen negatief effect op de temperatuur maar wel op mijn portemonnee.
Die 27 watt van vandaag de hele dag vind ik persoonlijk een verspilling waar je niets aan hebt. Dan liever een lamp aan laten staan die alles verlicht.

Ik heb er nu een module tussen zitten die ik op afstand kan schakelen zodat ik niet telkens naar buiten moet. Het is nu allemaal handwerk. Niet echt handig maar je moet op de kleintjes letten.:)

Gr Geert
Door jango
27 watt per uur is ongeveer 15 cent per dag.

Om een hele tuin te verlichten hebben mensen meer geld over.

Een webcam plaatsen die elke vorm van persoons bescherming aantast en daar een lamp bij plaatsen, het is een mooi beeld maar heeft niets met weercam te maken ( en wat kost dat dan )lijkt mij meer bedoeld voor bewaking van de meetapparaten, en dan nog is je Hellmann verdwenen.
Ben blij dit ik je buur niet ben.
Iedereen die herkenbaar in beeld komt kan je aanklagen hiervoor.

Dan sluit ik mij toch aan bij de mening van Ron.

Het is zo dat deze verwarming pas uitschakelt bij 43°C maar dat is volgens mij ook meer om oververhitting te voorkomen, en aangezien de VP is ontworpen voor de Amerikaanse markt lijkt het ook wel nodig om in sommige gebieden daar de sneeuw te ontdooien.

Ik heb het probleem van onnodig stroom verbruik opgelost door een Thermo-unit schakelklok tussen te zetten.
http://www.pompschakelaar.com/000-Thermo-Unit-instructie.pdf
Door de vorst beveiliging schakelt deze in bij een temp. onder 5°C.
Een nadeel van het te lang aan laten staan bij een temp. onder 5°C is dat er bij motregen neerslag verdampt op de trechter omdat deze warm is.
Daarom bij motregen toch over op handbediening, dus stekker eruit.

De originele Davis verwarming is niet onveilig, kost bijna niets en dooit de sneeuw goed.

Maar er zijn natuurlijk goedkopere alternatieven.
Deze verbruiken echter ook tussen 20 en 30 watt per uur.
En de meeste schakelen ook pas uit bij 5°C.

Goedkoper is niet verwarmen en wachten op dooi.

Mijn redenering is dat een hobby best wel wat mag kosten als ik mijn bezoekers hiermee een duidelijk en eerlijk beeld geef van de weer situatie.

Groet Jan
Door Willie
Heren koop bij de doe het zelf een elro afstandsbediening en schakel de boel uit als het een graad of 3 gaat worden en als er vorst verwacht word laatje hem aan staan.
Een bevroren opvang bak meet tenslotte ook verkeerd er hoeft maar iets te vallen en de boel gaat op en neer.
En als iemand op de openbare weg in de cam staat is er niets aan de hand.Maar film je zijn raam en is hij te herkennen dan is het niet toegestaan. Heb ik voor dat ik de cam wat lager zetbij de politie na gevraagd.
Groeten Willie
Door baroman
Beste weerliefhebbers.

Een gloeispiraal van een dieselmotor werkt ook wel aardig, deze wordt goed warm en als je de thermostaat ook nog in de regenmeter bouwt gaat deze dus uit bij de temperatuur die je hebt ingesteld.;)
En weer aan als de temperatuur van beneden de 5 graden weer bereikt wordt.
Deze werkt op 12 V en valt qua kosten wel mee.:ohmy:
Het goed isoleren van de regenmeter doet wonderen en kan goed met pur-schuim.:)

Groeten Ronnie..

Enschede west
Door AenG
jango schrijft:
27 watt per uur is ongeveer 15 cent per dag.

Om een hele tuin te verlichten hebben mensen meer geld over.

Een webcam plaatsen die elke vorm van persoons bescherming aantast en daar een lamp bij plaatsen, het is een mooi beeld maar heeft niets met weercam te maken ( en wat kost dat dan )lijkt mij meer bedoeld voor bewaking van de meetapparaten, en dan nog is je Hellmann verdwenen.
Ben blij dit ik je buur niet ben.
Iedereen die herkenbaar in beeld komt kan je aanklagen hiervoor.

Dan sluit ik mij toch aan bij de mening van Ron.

Het is zo dat deze verwarming pas uitschakelt bij 43°C maar dat is volgens mij ook meer om oververhitting te voorkomen, en aangezien de VP is ontworpen voor de Amerikaanse markt lijkt het ook wel nodig om in sommige gebieden daar de sneeuw te ontdooien.

Ik heb het probleem van onnodig stroom verbruik opgelost door een Thermo-unit schakelklok tussen te zetten.
http://www.pompschakelaar.com/000-Thermo-Unit-instructie.pdf
Door de vorst beveiliging schakelt deze in bij een temp. onder 5°C.
Een nadeel van het te lang aan laten staan bij een temp. onder 5°C is dat er bij motregen neerslag verdampt op de trechter omdat deze warm is.
Daarom bij motregen toch over op handbediening, dus stekker eruit.

De originele Davis verwarming is niet onveilig, kost bijna niets en dooit de sneeuw goed.

Maar er zijn natuurlijk goedkopere alternatieven.
Deze verbruiken echter ook tussen 20 en 30 watt per uur.
En de meeste schakelen ook pas uit bij 5°C.

Goedkoper is niet verwarmen en wachten op dooi.

Mijn redenering is dat een hobby best wel wat mag kosten als ik mijn bezoekers hiermee een duidelijk en eerlijk beeld geef van de weer situatie.

Groet Jan

Ik dacht dat dit topic over een verwarming ging en niet over mijn webcam.
Maar ik wil er wel even commentaar op geven.

Ik begrijp niet dat jij je druk maakt over de aantasting van de privacy van mensen die hier in beeld zijn. Iedereen die in beeld is heeft toestemming geven, dus dat is allemaal geregeld.

En wat die webcam kost dat weet je. Ik begrijp totaal niet wat dat hier terzake doet. En als je goed had gekeken dan had je gezien dat deze niet wordt gebruikt als weercam. Daarvoor heb ik een andere webcam op de wolkenlucht gericht.

De camera zou volgens jou meer geschikt zijn voor bewaking van meetapparatuur. Ik denk dat ik dat zelf wel kan bepalen. Dat hoef jij mij niet te vertellen.

En verder was het je opgevallen dat mijn Hellmann was verdwenen. Dat stoort je waarschijnlijk anders begin je er niet over. De Hellmann ligt hier gewoon in de schuur omdat anders alles bevriest!

Verder ben je blij dat je mijn buurman niet bent.
Nou…. Ik helemaal!!

Gr Geert
Door Weerstation Kaatsheuvel
Hallo weercollega’s.
Laten we elkaar eens met respect behandelen en iedereen in zijn waarde laten.
Dit naar aanleiding van het bericht van Jan.
Groet,
Hans
;)
Door AenG
Weerstation Kaatsheuvel schrijft:
Hallo weercollega’s.
Laten we elkaar eens met respect behandelen en iedereen in zijn waarde laten.
Dit naar aanleiding van het bericht van Jan.
Groet,
Hans
;)

Daar ben ik het helemaal mee eens Hans, maar op zo'n vreemd bericht moest ik even reageren.