Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Luc
#5239
De opstelling van mijn Vantage Pro is ideaal voor de temperatuur. Bovendien staat deze redelijk uit de buurt van mijn spelende kinderen. Helaas staan er wel een paar (grote) bomen in de buurt. Als het een beetje waait, wordt er toch wel wat neerslag tegen gehouden door de bomen. Ik heb een paar plekken in de tuin waar de neerslag vrij baan heeft, maar dan komt temperatuur sensor boven de stoep en te dicht bij de bebouwing te hangen.

Een losse temperatuur sensor is te koop voor de Vantage Pro, maar die heeft een resolutie van 0,5 graden. Dus dat is geen optie. Een losse regenmeter om op de Vantage Pro aan te sluiten, ben ik niet tegengekomen.

Daarom denk ik erover om de regenmeter los te koppelen van het basis station, zodat ik deze kan verplaatsen naar een andere plek. Heeft iemand dit al eens geprobeerd? Of heeft iemand een andere oplossing voor dit probleem?
Door weerzoetermeer
#5241
Hoi Luc,

Er bestaat zelfs een speciale beugels om de de temperatuursensor op een andere plaats te hangen dan de regenmeter. Bedrading van de regenmeter kan je met gemak een eindje verlengen. Geld voor alle kabels trouwens. Zie onderstaande link voor de beugel, wellicht dat Dick hier ook aan kan komen....

http://www.wittich.nl/NL/PDF/weerstatio ... gePro2.pdf

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland
Door jango
#5245
Hoi Luc

deze zijn wel te koop heb deze zelf ook gekocht en op een tegel bevestigd op de grond dan heeft de wind ook minder wat op de regen en word de meting ook naukeuriger en werkt perfekt met Vantage Pro ik heb hem van

http://www.ekopower.nl/ in catalogus vantage pro prijs 77,04 excl BTW en ik heb er afgelopen week nog wat besteld en op dit moment krijg je 15% korting

Rain Collector
Designed to meet the guidelines of the World
Meteorological Organization, our self-emptying
tipping-bucket design is exceptionally accurate.
Measures in 0.01" or 0.2 mm increments.
7852 Rain Collector for Wizard or Monitor
Includes 40' (12 m) cable.Use Standard 4-Conductor Extension
Cable.Maximum cable length is
'
(270 m) from rain collector to
console including junction box
cable.
7876-008 Cable, 8' (2.4 m)
7876-100 Cable, 100' (30 m)
7876-040 Cable, 40' (12 m) 7876-200 Cable, 200' (60 m

groet Jan Goorts
Door weerzoetermeer
#5252
Maar dan heb je twee regenmeters, wat heb je daaraan? Volgens mij kan je er maar eentje aansluiten. Beter verleng je het draadje voor een paar euro's en je bent klaar. De beugel zal wel wat meer kosten maar wellicht kan je zelf iets maken?

Gr.
Thierry van Wijland
Door Eckie76
#5269
jango schrijft:
Hoi Luc

deze zijn wel te koop heb deze zelf ook gekocht en op een tegel bevestigd op de grond dan heeft de wind ook minder wat op de regen en word de meting ook naukeuriger en werkt perfekt met Vantage Pro ik heb hem van

http://www.ekopower.nl/ in catalogus vantage pro prijs 77,04 excl BTW en ik heb er afgelopen week nog wat besteld en op dit moment krijg je 15% korting

Rain Collector
Designed to meet the guidelines of the World
Meteorological Organization, our self-emptying
tipping-bucket design is exceptionally accurate.
Measures in 0.01" or 0.2 mm increments.
7852 Rain Collector for Wizard or Monitor
Includes 40' (12 m) cable.Use Standard 4-Conductor Extension
Cable.Maximum cable length is
'
(270 m) from rain collector to
console including junction box
cable.
7876-008 Cable, 8' (2.4 m)
7876-100 Cable, 100' (30 m)
7876-040 Cable, 40' (12 m) 7876-200 Cable, 200' (60 m

groet Jan Goorts


Hallo Jan,

De regenmeter liever nooit direct (zelfs met tegel) op de grond zetten. Bij extremere regen krijg je terugspattend water waardoor je metingen zwaar afwijken.

Een halve meter boven de grond werkt wel goed.
Door Luc
#5270
Bedankt voor de goede tips. Tot hoelang is de kabel maximaal te verlengen?

Is het ook mogelijk om de regenmeter aan te sluiten op de aparte zender die ook voor de windmeter gebruikt wordt? Dat zou helemaal ideaal zijn.
Door weerzoetermeer
#5272
Kabel kan denk ik wel een metertje of 40 worden verlengd. Ik denk niet dat de zoals boven gestelde 270 meter gaat lukken aangezien de VP niet op netstroom werkt.

Helaas is de losse zender van de windmeter niet geschikt voor de regenmeter ondanks dat de aansluiting er wel inzit. :(

Gr.
Thierry van Wijland