Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door wthus
#43068
Ik heb sinds vanmiddag een paar streepjes op mijn console staan van de VP2 bij temperatuur en vochtigheid. De ontvangst van ISS is goed, batterij vol en supercap die is vervangen een hele tijd terug werkt prima. Ook neerslag wordt gewoon doorgegeven.

Iemand een idee?

Groeten, Wilber.
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#43069
Ai, Dat klinkt naar een kapotte Hum,Temp Sensor, Ik geloof dat Ron (tjabine Weer Heerhugowaard ) dit ook aan de hand heeft gehad.

Mvg,

Martijn

Ws Coevorden
Door tjabine
#43070
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Ai, Dat klinkt naar een kapotte Hum,Temp Sensor, Ik geloof dat Ron (tjabine Weer Heerhugowaard ) dit ook aan de hand heeft gehad.

Mvg,

Martijn

Ws Coevorden


100% temp/hum sensor defect!
Nachtje in huis en hij doet het weer, voor even dan.
Je ziet de sensors toch vaak stuk gaan bij koud/vochtig weer.

Gr Ron.
Door jacg
#43072
Ehmmm ik heb exact hetzelfde, wel neerslag geen temp. Alleen --- op de console.
En wordt gewoon gevonden op de console (station 1)

Kan toch geen toeval zijn???
Door Snarf2000
#43080
Ik zal jullie uit de brand helpen.
De sensor is niet kapot (wat is kapot?)

De temp/hum sensor van het type rev1 en rev2 hebben last van verzadiging van vocht.
Door de hoge lv van de laatste week kan er geen drup vocht meer bij, en slaat de sensor in een error.

Nu heb je twee opties.
1. Droog de tensor met wat perslucht, bij de kachel of met een fohn. (niet te heet)
Het probleem is tijdelijk opgelost.
De sensor krijgt deze kuren vaker.

2. Vervang de sensor door een nieuwe.
Het nieuwste type sensor (rev3) heeft dit probleem niet.

Ik heb de sensor vroeger al eens zelf vervangen.
Dat werkt maar tijdelijk.
Lees hier maar eens.
http://www.hetweeractueel.nl/forum/davis-weerstations/16543-temperatuursensor-stopt-bij-luchtv-van-99

Mijn advies?
Koop een nieuwe.
Je blijft problemen houden bij zeer hoge luchtvochtigheid.

Frans
Door wthus
#43092
Frans,

Bedankt voor je reactie.

Ik denk dat ik in dit geval de ISS maar even binnen haal en het vervolgens maar aankijk hoe het probleem zich evolueert. Het station wordt verder niet voor specifieke doeleinden meer gebruikt sinds januari (staat ook niet meer op het web). dus echt zin om er weer veel geld aan te spenderen heb ik niet (of zo'n sensor moet vrijwel niets kosten).

Bedankt!

Groeten, Wilber.
Door jacg
#43094
wthus schrijft:
Frans,

Bedankt voor je reactie.

Ik denk dat ik in dit geval de ISS maar even binnen haal en het vervolgens maar aankijk hoe het probleem zich evolueert. Het station wordt verder niet voor specifieke doeleinden meer gebruikt sinds januari (staat ook niet meer op het web). dus echt zin om er weer veel geld aan te spenderen heb ik niet (of zo'n sensor moet vrijwel niets kosten).

Bedankt!

Groeten, Wilber.


Wilber,

Een nieuwe sensor kost 119,- bij een bepaalde webshop, is inderdaad niet goedkoop.
Ter info: het is de VP2 TH sensor 7346.166

Ik heb mijn iss even binnengehaald, sensor gedroogd, en voila het werkt nu(tijdelijk) weer.

Groeten,

Jacco