Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door happyend
#6742
wie weer wat ik moet doen nu mijn temp. sensor niets meer aangeeft, de iss geeft wel de andere signialen door wind,uv en regen dus daar ligt het niet aan.

b.v.d Dik
Door tjabine
#6747
Hoi

Mijn vader heeft het zelfde probleem.
Hij moet de iss printplaat opsturen.(nog garantie)
Dus misschien licht het daaraan?
Als ik meer weet hoor je het spoedig.
Door weerzoetermeer
#6748
Dik,

Controleer even of de aansluiting op de ISS nog goed is, geen roest etc. Daarna zou je even het ISS board spanningsloos kunnen maken. Batterij eruit en zonnepaneel loskoppelen en wachten tot dat de ISS niets meer door geeft....kan wel lang duren hoor. Daarna batterij er weer in en kijken of hij het wilt doen. Zo niet....terug naar de leverancier....wellicht heb je nog garantie?

Succes ermee!

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland
Door Meteonoord
#6749
weerzoetermeer schrijft:
Dik,

Controleer even of de aansluiting op de ISS nog goed is, geen roest etc. Daarna zou je even het ISS board spanningsloos kunnen maken. Batterij eruit en zonnepaneel loskoppelen en wachten tot dat de ISS niets meer door geeft....kan wel lang duren hoor. Daarna batterij er weer in en kijken of hij het wilt doen. Zo niet....terug naar de leverancier....wellicht heb je nog garantie?

Succes ermee!

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland


In grote lijnen heeft Thierry gelijk maar ik heb, uit eigen ervaring, nog enige aanvullingen.

ISS inderdaad spanningsloos maken, dit kan wel 10 tot 12 uur duren. Je kunt dat constateren door op de console te kijken en als er rechts beneden een L verschijnt i.p.v. een X, wacht dan nog een uur. Ga vervolgens alle aangesloten componenten loskoppelen en dan de niet werkende sensor weer aansluiten. Nu de spanning weer terug. ( batterij en zonnepaneel ) Na 10 minuten de rest weer inpluggen. Na een aantal minuten moet alles weer werken.

Zoniet..... dan inderdaad naar de leverancier.

Ik hoop dat het wel weer werkt.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door wthus
#6751
Vervang de batterij eens. Deze willen soms plots leeg raken, vooral van de 2de temperatuur sensor. Heb er zaterdag ook weer een nieuwe in moeten steken ter waarde van 8 euro (dure krengen).
Door osjohn
#6752
Zou de ISS na het verwijderen van de batterij binnen 10 sec. niet meer zenden is de condensator stuk.
Die condensator is een oplaadbare batterij van 2,7v 10F die de gehele voeding van de print verzorgt.

John van Os
Door happyend
#6764
Ik heb de spanning er afgehaald en na een uur of 10 gaf hij weer aan, dank alle voor jullie ideeen en oplossingen.Hij werkt weer.



Dank Dik
Door weerzoetermeer
#6770
Top Dik!

Veel plezier weer met je weerstation.

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland