Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door osjohn
#64473
Hallo

Hoe kan ik de datalogger IP van nieuwe firmware voorzien ( 1.11 )

De firmware kan geen contact krijgen met de Datalogger IP.

Hartelijk dank alvast

John
Door nolversteeg
#64477
Hallo John,

De ip logger heeft bij mij ook steeds problemen gegeven, hij is zelfs terug geweest naar Zoetermeer. en daar waren geen problemen, Thuis dat ding weer aangesloten en het werkte spontaan , maar viel na een paar dagen weer uit.

Ik heb de moeite genomen om dat ding weer even op te starten, maar het resultaat is hopeloos wel het connect ledje wat knippert maar geen link. Davis kan hem daarom ook niet vinden.

Advies van toen was om de logger stroomloos te maken voor enige uren, maar dat is bij mij nu broodje aap. het ding ligt al een jaar zonder stroom, en heb daarom ook een USB logger aangeschaft.

en wat ik in de snelheid gezien heb is dat de software 1.11 wel een ip logger moet zien.

Misschien moet je op de router indien aanwezig poort 22222 openzetten

Groetjes Nol
Door WSParkstad
#64478
Zou je graag willen helpen echter ik herken dit niet, heb hem laatst ook geupdate en dat ging gewoon van zelf.

Wat betreft poort open zetten in de router zal niet veel uitmaken, aangezien de update zelf zoekt naar de logger, pport open zetten is iets voor als je van buiten af ergens wilt inloggen.

Daarom sorry, je hebt niet veel aan dit berichtje dan alleen dat het hier wel gewoon werkte.

Succes.
Door osjohn
#64480
Hallo Nol

Bij mijn IPlogger knippert ook zeer snel bij het upgraden en geeft aan dat
hij succes vol geflash was.
Na controle stond hij nog op firmware 1.07 ??? ra ra hoe kan
dit bestaan ?? Het is wel de eerste versie IP logger.

John
Door nolversteeg
#64481
Hoi John,

Als ik zo meteen wakker ben ga ik nog een keer mijn Weatherlink plat leggen, die hoeft alleen maar te uploaden via een module naar Wunderground, en de forecast naar mijn eigen site. dus even boeien. Als je een verbinding hebt met de IP-logger dus ook actueel met de Davis moet dat kunnen lukken, ga het zo testen , een uurtje of 7 geduld. "die hard's en stieren" moet dat lukken.

groetjes Nol
Door nolversteeg
#64483
Hoi John,

Een update gedaan en zonder problemen verlopen, Alleen ik kan niet vinden waar ik de versie terug kan lezen.

Ga weer terug op mijn usb logger de ip logger kan niet overweg met handchaking en komt terug met een ACK error omdat het uploaden te lang duurt
dat was voorheen ook het probleem


Groeten Nol
Door osjohn
#64484
Hallo Nol

Ik log in op de webpagina en zie daar dat mijn logger versie 1 is met firmware 1.07 terwijl hij ook de update gehad heeft en dat de update ook geslaagt was.

Wat mij opviel was dat het ID nummer niet overeen kwam die op het net stond en die de gevonden ID die de upgrate aan gaf.

Dus klopt er gewoon iets niet.

Gr. John
Door nolversteeg
#64487
Hoi John,
Dat ID nummer is het MAC adres van de logger, een uniek adres, waar en maar 1 van is op de wereld, dan heeft hij waarschijnlijk nog een andere logger gezien, maar als je er maar 1 hebt is het inderdaad heel vreemd,

Wat ik wel gedaan heb is de hele zaak even van de spanning gehaald, dus ook de Davis console, en opnieuw opgestart met de logger.
.