Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Snarf2000
#66893
Beste forumleden.

Sinds een poosje staat de windrichting van mijn weerstation met regelmaat op 360 graden noord.
Op de console van mijn VP2 staat ook de meter vaak helemaal bovenin.
Daarna doet hij het weer een paar metingen goed waarna hij weer naar 360 graden noord draait in de software.

Fysiek staat de windmeter bij een meting van 360 gr Noord in een andere richting dat op de console word aangegeven.
In Weather Display Live staat de windrichting op 1 graad noord, omdat 360 graden daar niet bestaat. In de clientraw file staat ook daadwerkelijk 360.

Het is dus een probleem in de windmeter van ca 2 jaar oud.
Is iemand bekent met dit probleem?
En is daar dan ook wat aan te doen?


Of moet ik nu weer een nieuwe anemometer aanschaffen.

Grt Frans
Door Snarf2000
#66935
Het is even een tijdje niet het weer geweest om het dak op te lopen.
Net de stoute schoenen aan getrokken en een poging gewaagd om de boel te inspecteren.
Met windkracht 4-5 het dak op is toch al vrij stevig windje op 10 meter hoogte.

En warempel Tjeerd, je had gelijk.
De contacten van de RJ11 waren lichtbruin vn de aanslag.
Het leek een beetje op roestwater aanslag.
Met een schoon wattenstaafje heb ik de contacten schoon gemaakt en zie nu zelden meer een 100% Noord aanduiding.

JA, inderdaad, hij zit er zo nu en dan nog wel eens een keertje tussen, maar dat had ik vroeger ook wel.

Ook de andere jacks in de transmitter hebben ook de nodige aanslag.
Wanneer het weer het wat meer toelaat zal ik hem maar eens van de mast afschroeven en het geheel een grondige onderhoudsbeurt geven.
En als hij er dan toch af is, dan meteen ook maar weer eens uit voorzorg de supercap(s) vervangen.

Grt Frans