Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door T.J.
#67441
Hallo.

Na lang wikken en wegen en de ontvangst ergernissen van de WMR200 beu, en nu ook nog de UV sensor stuk, een Davis Vantage pro 2 aangeschaft met solarsensor en de nieuwe 6830 temp humidity (dit is er een in een radiation shield) en meteostick (ik gebruik meteobridge).
De bijgeleverde originele temp/humidity gaat later dienst doen als 10cm temp. meting.
Echter heb ik voor de kenners van de Davis een vraag.
Ik heb de gebruiksaanwijzing gelezen en hierin wordt vermeld dat je de totalen van bijv. neerslag kunt aanpassen op de console.
Als ik de totale neerslag wijzig naar de waarde die mijn site nu aangeeft (bijv 200mm), geeft dit dan problemen met de totaal waarde in meteobridge maw. wordt deze waarde dan niet verdubbelt?
Ik zie ernaar uit om het hele spul te installeren, alleen wachten op beter weer....

Gr. Tjeerd
Door T.J.
#67442
Oeps foutje...
Data veranderen op console kan gerust, daar ik een meteostick ga gebruiken voor de data transfer, en niet de console met een logger.

Gr. Tjeerd
Door T.J.
#67553
Hallo allemaal.

Heb nu alles geïnstalleerd, werk nu met een meteostick welke de data upload naar o.a. HWA.
Echt alles werkte in 1 keer vlekkeloos, ook het omswitchen van USB naar meteostick.
De historische data is intact gebleven, geen problemen met vreemde data etc.
En last but not least, ontvangst geweldig....
Had dit veel eerder moeten doen...

Groeten Tjeerd.
Door baroman
#67556
T.J. schrijft:
Hallo allemaal.

Heb nu alles geïnstalleerd, werk nu met een meteostick welke de data upload naar o.a. HWA.
Echt alles werkte in 1 keer vlekkeloos, ook het omswitchen van USB naar meteostick.
De historische data is intact gebleven, geen problemen met vreemde data etc.
En last but not least, ontvangst geweldig....
Had dit veel eerder moeten doen...

Groeten Tjeerd.


Beste Tjeerd

Ja er gaat niks boven een betaalbare Davis, De Davis van mij de Weather Monitor II is al 21 jaar oud en draait nog steeds. Al het andere heb je vaak last van storingen maar veel plezier goede aanschaf:P

Groeten Ronnie..
Door lammertsm
#67557
Hier nog nooit communicatie problemen met een Davis gehad.
Zowel niet met console, Envoy dataloggers en meteostick.

Veel plezier met je aankoop.