Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door mandersp
#69639
Sinds 2 dagen doet de regenmeter in de Davis gek.
Eerst was het een probleem met de sproeier en nu loopt de regenhoeveelheid af en toe spontaan op zonder dat er regen valt.

Ik heb al gekeken in het kastje en de contacten blijken verroest te zijn door vocht.
Ik dacht dat de witte kastjes spatwaterdicht waren en tegen regen kunnen of een sproeier.

Wat kan ik als oplossing doen???
Door mandersp
#69640
De kabel van de regenmeter is eruit maar de regenmeter loopt nog steeds op...
Door wvdkuil
#69642
mandersp schrijft:
De kabel van de regenmeter is eruit maar de regenmeter loopt nog steeds op...


Ja, de kabel is niet het probleem, maar de verroeste ingang waar de kabel in gaat.
De electronica denkt dat er voortdurend klikjes zijn van de regenmeter, met of zonder kabel.

Eerst maar eens met een "wattenstaafje" proberen alle vuil / roest uit de "telefoon-stekker-ingang" te halen.

Succes, Wim
Door mandersp
#69644
Bedankt Wim voor de tip, er kwam roest op het wattenstaafje.
Ik wacht even af of het geholpen heeft.

Is er nog iets afdoende dat er geen vocht meer kan komen in het witte kastje (ISS)?
Door wvdkuil
#69659
mandersp schrijft:
Bedankt Wim voor de tip, er kwam roest op het wattenstaafje.
Ik wacht even af of het geholpen heeft.

Is er nog iets afdoende dat er geen vocht meer kan komen in het witte kastje (ISS)?

Zie ook http://www.davisnet.com/product_documen ... _06152.pdf

In principe is het kastje regen-water-dicht.

Daar waar de kabels naar binnen gaan is er vrije ruimte maar daar worden een paar zwarte "foam inserts" bijgeleverd. Zie pagina 6. Niet zozeer tegen regenwater als wel tegen de spinnen / insecten, denk ik.

Soms wordt het deksel niet ver genoeg naar beneden geschoven, het moet helemaal naar beneden en vastklikken. Zie pagina 13.
Ook even inspecteren of er niet ergens een stukje wit "plastic" is afgebroken.

Succes, Wim
Door mandersp
#69664
Bedankt allen voor de tips.

Het leek een geoxideerde aansluiting te zijn, dit schoongemaakt met een wattenstaafje (tip van Wim, daarvoor dank).
Nu doet de regenmeter het weer zo lijkt het.

Er is trouwens niets afgebroken, het kastje zat helemaal naar beneden.
Misschien dat het rubber niet goed is, dit ga ik even overleggen met Weerstationkopen.