Het weer - Actueel weer in regio. Het actueel weer is voor iedereen beschikbaar. Leden krijgen (in de nabije toekomst) toegang tot exta informatie, zoals bijvoorbeeld historische gegevens. Leden kunnen ook deelnemen aan het weerforum of zelf hun actuele weer toevoegen.
Hieronder kun je inloggen of een account aanmaken.
Inloggen
Nog geen account? Maak er één aan!

Uitgebreid zoeken in forum

Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Beetje vreemde mail de laatste tijd (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Favoriet: 0
TOPIC: Beetje vreemde mail de laatste tijd
Beetje vreemde mail de laatste tijd 4 Maanden, 3 Weken geleden  
Krijg om de zoveel dagen bericht van Weeractueel dat mijn gegevens niet overeenkomen met de buurtstations, temp, wind,sterkte.... Nou sorry, dat zal, maar zit hier wel in de stad en dan zijn de gegevens totaal anders dan een buitenstation. Werk hier met een VP2 met fan etc, mankeert niets aan. Dan heb ik liever dat Sneek wordt verwijdert van de lijst, slaat nergens meer op.
Snekerweerman (Gebruiker)
Het weer voor Sneek met v d Meer
Nieuw forum deelnemer
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Man Weersinformatie.com Locatie: Sneek Geboortedatum: 1957-06-04
Gelogd Gelogd  

Dagelijks weerpraatje voor Sneek.

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.  
Re:Beetje vreemde mail de laatste tijd 4 Maanden, 3 Weken geleden  
Snekerweerman schrijft:
Krijg om de zoveel dagen bericht van Weeractueel dat mijn gegevens niet overeenkomen met de buurtstations, temp, wind,sterkte.... Nou sorry, dat zal, maar zit hier wel in de stad en dan zijn de gegevens totaal anders dan een buitenstation. Werk hier met een VP2 met fan etc, mankeert niets aan. Dan heb ik liever dat Sneek wordt verwijdert van de lijst, slaat nergens meer op.
Ik denk dat ik ook voor Overijse spreek als ik zeg: "We doen ons uiterste best om de deelnemers zo goed mogelijk te helpen".

Een belangrijke taak, denken wij tenminste, is het filteren van on-zin waardes.
Een van onze andere taken is de deelnemers te waarschuwen als er een probleem is met de oplaad. Geen bestand, verouderde data, overgang naar https en dergelijke.

Vanmorgen bleken er opeens veel meer dan gebruikelijk stations geen data aan te leveren. Dus dan loop ik de lijst van stations af en waarschuw de eigenaren dat er iets mis kan zijn. Soms is er een probleem met KPN. Soms, zeker met de huidige temperaturen is er een probleem met batterij of wat dan ook.

Vandaag heb ik u en enkele anderen gewaarschuwd dat er HELEMAAL GEEN DATA werd ontvangen voor meer dan 24 uur. Met een mail, andere mogelijkheden zijn er niet in HWAv1, veel teveel deelnemers hebben een volle PM-bak.

Inderdaad, ik kan ok niets doen. Geen data aanleveren, dan hoef ik lekker niets te controleren.

Ja het zou prettiger zijn als de moderators de tekst van die mails konden aanpassen. Of dat Luc tijd had meerdere standaard mails te maken. Dit was de "Beetje vreemde mail" , en ja de stations in uw buurt leverden wel informatie.Uit automatische controle van de temperatuur van Sneek blijkt dat deze afwijkt t.o.v. omliggende weerstations in de regio. We vragen je vriendelijk om deze gegevens te controleren. Wellicht is er een storing.
Deze gegevens worden daarom gedurende 2 dagen niet gebruikt op extremenpagina en voor het genereren van kaartjes op HetWeerActueel. Overmorgen wordt deze tijdelijke voorzorgsmaatregel automatisch weer opgeheven.

Letop: Dit is een geautomatiseerd bericht, antwoorden op dit bericht worden niet gelezen.
Vragen, opmerkingen of gewenste aanpassingen graag via een PM (Persoonlijk Bericht) op HetWeerActueel via deze directe link naar: wvdkuil

Met vriendelijke groet,

Het moderator team van Hetweeractueel.nl

Maar in ieder geval werkt uw oplaad weer zoals uit onderstaande grafiek, of uit uw actueel pagina blijkt. Aan de tijd te zien precies vanaf dezelfde tijd als uw bericht hier op het forum.

Wim van der Kuil
HWA moderator voor zolang hij het nog vol houdt.
wvdkuil (Gebruiker)
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Sluispark Leuven Locatie: Leuven België Geboortedatum: 1949-03-25
Gelogd Gelogd  

Laatste Wijziging: 29/06/2018 16:08 Door wvdkuil.

Bedankt Wim, heel veel anderen (waaronder ik zelf) hadden het bijltje er al lang bij neergegooid.

Groet,
Theo
teesee64 (Gebruiker)
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Weerstation-Lemmer Locatie: Lemmer Geboortedatum: 1964-09-07
Gelogd Gelogd  

Snekerweerman schrijft:

Aan de 'grijze status' te zien vermoed ik dat weerstation Sneek inmiddels het schip verlaten heeft...
Eckhardt (Gebruiker)
Nieuw forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Eckhardt schrijft:
Snekerweerman schrijft:

Aan de 'grijze status' te zien vermoed ik dat weerstation Sneek inmiddels het schip verlaten heeft...

Neen, een tijdelijke filtering duurt twee dagen om de extremen voor "vandaag en gisteren" schoon te houden.

Om iemand te waarschuwen dat er geen upload plaats vindt kan er alleen een tijdelijke filterings mail gestuurd worden. Vaak duurt het ook nog even voor de stations-eigenaar iets kan gaan doen aan het probleem. Dus dit weerstation heeft de zaak in orde gebracht. Om van de tijdelijke filtering af te komen zijn er twee mogelijkheden:
1. Accepteer dat er nog minimaal 2 of maximaal 6 mails komen
2. Wacht nog een dag.

In HWAv2 zal er wellicht meer mogelijk zijn,

Wim
wvdkuil (Gebruiker)
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Sluispark Leuven Locatie: Leuven België Geboortedatum: 1949-03-25
Gelogd Gelogd  

Laatste Wijziging: 30/06/2018 11:59 Door wvdkuil.

Ga naar bovenkant
Advertisement

Bezoekers

We hebben 57 gasten en 6 leden online