Het weer - Actueel weer in regio. Het actueel weer is voor iedereen beschikbaar. Leden krijgen (in de nabije toekomst) toegang tot exta informatie, zoals bijvoorbeeld historische gegevens. Leden kunnen ook deelnemen aan het weerforum of zelf hun actuele weer toevoegen.
Hieronder kun je inloggen of een account aanmaken.
Inloggen
Nog geen account? Maak er één aan!

Uitgebreid zoeken in forum

Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Eigen weerkaarten maken met Digital Atmosphere (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Favoriet: 3
TOPIC: Eigen weerkaarten maken met Digital Atmosphere
Eigen weerkaarten maken met Digital Atmosphere 7 Jaren, 4 Maanden geleden  
Regelmatig krijg ik vragen over de weerkaarten die ik gebruik.

Sinds een jaar gebruik ik nu het programma Digital Atmosphere en ik moet zeggen naar volle tevredenheid. In het verleden heb ik in de beginfase ook wat over geschreven.

Vanwege de vele vragen die ik hier over krijg probeer ik in dit topic waar ik kan antwoord te geven.

Als start: Digital Atmosphere is een zeer veelzijdig programma wat weerkaarten kan maken; handmatig of automatisch en waar je een persoonlijke tint aan kan geven.
Het is niet goedkoop -maar dan heb je ook wat-

Zijn data haalt Digital Atmosphere uit oa. Metar, Synop, Roab, Buoy, Raidiosonde enz.

Handmatig kun je een legio kaarten maken, maar wil je met kleuren etc werken dan moet je dit doen dmv scripts. Iedereen die een beetje van php en html begrijpt kan zo'n script maken. Ook zijn er sites die complete scripts aanbieden. Dit script laat je een in scheduler lopen zodat dit op een bepaald moment van de dag gedraaid wordt.

Er bestaan zelfs mogelijkheden om data van bv Buienradar, Satelliet en Stormtracker te implementeren. Iets wat nog een keer op het programma staat voor een regenachtige zondagmiddag

Welk gedeelte je op de wereldkaart inzoomd is geheel jou keuze. Of je nu Benelux, Nederland of je eigen provincie kiest , alles is mogelijk. Het programma kan niet beelden animeren, maar met php is dit eenvoudig op te lossen.

Heb je nog vragen, schiet maar es....

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl
forsurh (Gebruiker)
Oregon WMR200, Davis Weerhut, LaCrosse Backup, WD
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Man Weerstation Grootegast Locatie: Grootegast Geboortedatum: 1969-10-23
Gelogd Gelogd  

Boltek onweerdetectie, Nexstorm software, WxSim weersverwachting. NOAA R2FX weersat ontvangst, WXtoIMG-pro software. Digital Atmosphere real-time Weerkaarten

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.  
Re:Eigen weerkaarten maken met Digital Atmosphere 7 Jaren, 4 Maanden geleden  
Het ziet er allemaal nog steeds mooi uit!
Ik ben er wel eens mee bezig geweest, maar helaas is de tijd er niet om hier echt aan te werken. Zal ooit wel eens komen maar voor nu te druk...moet mijn sat systeem is maar aan de praat krijgen

HTML heb ik wel wat verstand van, maar PHP...zeg maar niks

Oja nog 1 ding:
www.weerstation-grootegast.nl/animaties/temp1granim.gif
Jammer dat er geen legenda bij zit, dat zou het kijken wat makkelijker maken
SpeedyGJ (Gebruiker)
Dag kaarten Archief
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man WSDokkum Dag kaarten archief wsholwerd@hotmail.com Locatie: Dokkum Geboortedatum: 1984-01-16
Gelogd Gelogd  

Laatste Wijziging: 15/12/2010 10:15 Door SpeedyGJ.

Weerstation Dokkum - Dag kaarten archief

Apparatuur:
Davis Windscribe
Canon 700D

SpeedyGJ schrijft:
Het ziet er allemaal nog steeds mooi uit!
Oja nog 1 ding:
www.weerstation-grootegast.nl/animaties/temp1granim.gif
Jammer dat er geen legenda bij zit, dat zou het kijken wat makkelijker maken

Ja, klopt. Dit is dan ook nog een kaal plaatje. Een test opzet zeg maar.
forsurh (Gebruiker)
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Weerstation Grootegast Locatie: Grootegast Geboortedatum: 1969-10-23
Gelogd Gelogd  

Boltek onweerdetectie, Nexstorm software, WxSim weersverwachting. NOAA R2FX weersat ontvangst, WXtoIMG-pro software. Digital Atmosphere real-time Weerkaarten

Zijn er nog andere speciale vereisten (programma's, hardware, enz) nodig of enkel Digital Atmosphere om zulke kaartjes te kunnen genereren.

Grtz
Kris
Overijse (Moderator)
Davis VP2 6153EU - Serial
Data & Forum Moderator
graph
Geslacht: Man Het weer in de druivenstreek Locatie: Overijse - Vlaams-Brabant - België
Gelogd Gelogd  

Weerstation Overijse-Vlaams Brabant-België | Het weer in Overijse
Davis VP2 6153EU - Serial datalogger
Win7 - Weather Display - SyncBack
Klinkt het niet dan botst het maar

Overijse schrijft:
Zijn er nog andere speciale vereisten (programma's, hardware, enz) nodig of enkel Digital Atmosphere om zulke kaartjes te kunnen genereren.

Grtz
Kris

Enkel heb je hiervoor Digital Atmosphere nodig. Een beetje snelle PC is wel handig, aangezien sommige kaarten best wel een aantal minuten kosten om op te bouwen.
Dan hebben we het over de gekleurde versies die dmv een script werken.

Ik kan nu ca 10-12 kaarten per uur produceren omdat domweg Digital Atmosphere die tijd nodig heeft.

Groeten,
Wisse
forsurh (Gebruiker)
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Ok Wisse, thx voor deze uitleg. Tijdens kerstverlof eens zien wat ik er zelf uitkrijg.

Grtz
Kris
Overijse (Moderator)
Davis VP2 6153EU - Serial
Data & Forum Moderator
graph
Geslacht: Man Het weer in de druivenstreek Locatie: Overijse - Vlaams-Brabant - België
Gelogd Gelogd  

Weerstation Overijse-Vlaams Brabant-België | Het weer in Overijse
Davis VP2 6153EU - Serial datalogger
Win7 - Weather Display - SyncBack
Klinkt het niet dan botst het maar

Ziet er prima uit Wisse die animatie weerkaarten van jou, kun je nu ook animaties maken die een tijd vooruitlopen dus een verwachtings animatie en hoeveel tijd/dagen vooruit?
petergroeneveld (Gebruiker)
Leudalweer het weer voor Haelen en omstreken.
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Meteo Leudal Limburg Locatie: Haelen, Gemeente Leudal, Limburg.
Gelogd Gelogd  

Nieuw! Bezoek onze onweerpagina's 24h per dag online.

Weerstation: Davis VP2+ | Blitzortung & Boltek onweer detectie

petergroeneveld schrijft:
Ziet er prima uit Wisse die animatie weerkaarten van jou, kun je nu ook animaties maken die een tijd vooruitlopen dus een verwachtings animatie en hoeveel tijd/dagen vooruit?

Je kunt met Digital Atmosphere alleen actuele kaarten produceren. Dit omdat het model data alleen omzet in een kaart.

Erg diep in de gebruikershandleiding staat hier wel iets over, echter dit is alleen voor hoger wiskundigen volgens mij..

In mijn geval is dit ook niet nodig aangezien ik hiervoor weer WxSim gebruik, maar die kan geen kaarten produceren.

Groeten,
Wisse
forsurh (Gebruiker)
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

forsurh schrijft:
petergroeneveld schrijft:

Je kunt met Digital Atmosphere alleen actuele kaarten produceren. Dit omdat het model data alleen omzet in een kaart.

Erg diep in de gebruikershandleiding staat hier wel iets over, echter dit is alleen voor hoger wiskundigen volgens mij..

In mijn geval is dit ook niet nodig aangezien ik hiervoor weer WxSim gebruik, maar die kan geen kaarten produceren.

Groeten,
Wisse

Hoi Wisse,

Eigenlijk vind ik het voor mijzelf wel jammer dat DA dit vooralsnog niet kan. De bezoekers van mijn site kijken het meeste naar de verwachtingen heb ik gemerkt. Zelf gebruik ik namelijk ook WXSIM maar met verschillende kaart verwachtings animaties zou het completer zijn.

Heb hier een prachtig voorbeeld van gevonden, hoe zou Henkka het toch weer voor elkaar hebben gekregen. Iemand anders op het forum een idee?

Zal DA ook eens downloaden en uit proberen, dan eens kijken wat je er zoal nog meer mee kunt doen.

Groeten,
Peter.
petergroeneveld (Gebruiker)
Leudalweer het weer voor Haelen en omstreken.
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Meteo Leudal Limburg Locatie: Haelen, Gemeente Leudal, Limburg.
Gelogd Gelogd  

Nieuw! Bezoek onze onweerpagina's 24h per dag online.

Weerstation: Davis VP2+ | Blitzortung & Boltek onweer detectie

Hoi Wisse,

Eigenlijk vind ik het voor mijzelf wel jammer dat DA dit vooralsnog niet kan. De bezoekers van mijn site kijken het meeste naar de verwachtingen heb ik gemerkt. Zelf gebruik ik namelijk ook WXSIM maar met verschillende kaart verwachtings animaties zou het completer zijn.

Heb hier een prachtig voorbeeld van gevonden, hoe zou Henkka het toch weer voor elkaar hebben gekregen. Iemand anders op het forum een idee?

Zal DA ook eens downloaden en uit proberen, dan eens kijken wat je er zoal nog meer mee kunt doen.

Groeten,
Peter.

Hoi Peter,

Ik zal vanavond nog es kijken waar dat precies stond. Wat Henkka in ieder geval gedaan heeft is met een php een animatie maken van GFS kaarten.

Groeten,
Wisse
forsurh (Gebruiker)
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Ga naar bovenkant
Advertisement

Bezoekers

We hebben 45 gasten en 3 leden online