Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door wsMaurik
#14509
Hallo,

Ik ben al ruim bijna drie jaar met een NexusPro aan het spelen geweest en heb zojuist een Davis VantagePro2 in gebruik genomen.
Dit leek me tevens de tijd om me hier maar eens actiever te gaan gedragen! :)
Dus de aanmelding voor de site is de deur uit en de weerdata gaat binnenkort (01/09) ook naar HWA.

Ikzelf heb een tiental jaren de wereldzeen bevaren en heb daar toch ook veel met het weer te maken gehad, vandaar dus ook het huidige weerstation.

wsMAurik is een weerstation in de kom van het Betuwse Maurik, gelegen aan de Rijn (Gelderland) en mede daarom bekend bij diverse watersporters. Mijn website is al lang actied maar ook hier heeft het Davis station ervoor gezorgd dat het er nu wat leuker uitziet.

Neem een kijkje zou ik zeggen http://www.wsMaurik.nl/, eea is bijna rond en per 31-08 worden de historische waarden gewist om met een schone lei (met betere metingen) te beginnen.

groeten,
nico
Door wsMaurik
#14512
wthus schrijft:
Welkom! En de website ziet er overzichtelijk uit! B)


Dank je wel voor het welkom. De website was inderdaad de bedoeling om het verzichtelijk te houden, ben blij dat jij dat ook ziet.
Probleem is dat je al snel teveel pagina's krijgt. Blijft lastig, net als met de diverse weerprogramma's met 15 lijnen in 1 grafiek en zo.
Door SpeedyGJ
#14515
Welkom en indd je website ziet er overzichterlijk uit :)

Die probleem hebben heel veel mensen en dat kun je niet 1 2 3 even verkorten.
Ik heb zelf aantal dingen ingekort door grafieken bij elkaar te doen dus: actueel / 24 uur ...... 1 week / 1 maand etc.
Wil je echt geen gedonder meer hebben met al die html files die je allemaal moet aanpassen als er iets in het menu moet worden veranderd zou je over kunnen gaan naar cms systeem ;) je bent gelijk van al die html files af en het leuke is dat je hele website wordt beheerd in het systeem zelf dus ook geen geupload meer ;)

Echter is het wel weer gevoelig voor hackers dus backuppen is noodzakelijk, en als je iets in de php code wilt veranderen dan moet het wel goed gaan, 1 verkeerde ding al is het maar een . of , of " of wat dan ook en de website ligt plat dat zijn enige nadelen maar eigenlijk hoef je niet in die php bestanden te komen ;)

Echter moet je webhost wel php ondersteunen ;)

Voor de rest, tja ik blijf het bij html houden..hoeveel werk het ook is ;)
Door weermaarssen
#14521
Hallo Nico

Welkom in het HWA forum en succes met je davis Pro2 een prima station met vele mogelijkheden

Groet Louis
Door Mike
#14524
Welkom op dit forum Nico.

Je site ziet er leuk uit.
Gelijk een vraagje aan je, waarom ga je de historische gegevens wissen? is dat niet zonde?

Veel plezier op dit forum.

Groeten, Mike.
Door wsMaurik
#14525
weerstation Holwerd;
Tja, ik heb een blog met cms en dat werkt goed. Voor het weer hou ik het (voorlopig) ook maar bij html. Ga zeker je site eens bekijken om te zien hoe het daar is.
Door wsMaurik
#14526
Hans, Louis en Mike allemaal bedankt voor het welkom.

Mike,
ik heb met dit weerstation slechts ruim een week data en die is nog gemeten in de tuin. Nu staat het op het dak en zijn de waarde anders, bovendien is tijdens het verplaatsen wat neerslag gevallen doordat het wat scheef viel.
Kortom die week data is niet zo ramp en de makkelijkste oplossing.

Alleen jammer van de piek temperatuur op vorige week donderdag van 35.6deg :woohoo:
Door SpeedyGJ
#14527
Ik gebruik gewoon html hoor geen cms ;)
En als je tijdens het verplaatsen van het station neerslag is gevallen en die zelfde dag geen regen is gevallen dan kun je dit wissen he ;) vergeet dan ook niet in WeatherLink de gegevens aan te passen ;)